Założona 134 lata temu przez greckiego złotnika Sotirio Bulgariego, dopiero w latach 70. rozpoczęła swoją światową ekspansję. Dziś marka Bulgari to synonim luksusu. Jej historię w swojej najnowszej książce przedstawia Vincent Meylan.
Autor ma już na swoim koncie publikacje poświęcone innym sławnym markom jubilerskim: „Christie’s: The Jewellery Archives Revealed”, „Boucheron: The Secret Archives”, „Van Cleef & Arpels: Treasures and Legends” i „Mellerio: Jewellers to the Queens of Europe”.
Tym razem Meylan postanowił zajrzeć do archiwum włoskiej marki Bulgarii i przedstawić historię powstawania jej niezwykłej biżuterii w książce „BVLGARI, Treasures of Rome”. Autor z jednej strony skupia się na historii produktów: od wydobycia klejnotów z kopalni, po ich obróbkę, powstanie projektów i ostateczny wygląd. Z drugiej jednak strony, Mayland przedstawia Bulgari przez pryzmat historii najznamienitszych rodzin Włoch, Hiszpanii i Francji oraz gwiazd Hollywood i światowej socjety, które w swoim życiu miały do czynienia lub związały się w pewien sposób z marką. Nie stroni przy tym od ciekawych anegdot i plotek prosto zza oceanu.
Hrabina di Frasso robiła tam zakupy ze swoim hollywoodzkim partnerem, aktorem Gary Cooperem. Księżniczka Infanta Beatriz z Hiszpanii oraz Księżniczka Maria José z belgijskiej rodziny królewskiej, równie chętnie wybierały biżuterię Bulgari. Richard Burton skradł serce Elizabeth Taylor dzięki klejnotom marki, a wraz z otwarciem w Rzymie studia filmowego Cinecittà, rzymski sklep odwiedzali: Marlena Dietrich, Sophia Loren, Clark Gable, Audrey Hepburn czy Romy Schneider. Biżuteria marki to jednak nie tylko historie miłosne: Hrabia Cini z Monselice, przetrzymywany przez SS, został wypuszczony z niewoli po opłaceniu okupu w postaci klejnotów Bulgari.
Mimo że to Paryż utożsamiany jest ze stolicą biżuteryjnych elit, Bulgari na każdym kroku podkreśla swoje włoskie pochodzenie. Od początku swojego istnienia marka inspirowała się sztuką bizantyjską i rzymskim renesansem, a później art déco, tworząc takie hity jak pierścionek Trombino, czy bransoletę Serpenti.
Bulgari z wielką gracją łączy w swoich projektach współczesność i ponadczasowość, a Meylan podkreśla niezwykłe dzieje marki, urozmaicając opowieści zdjęciami i ilustracjami z archiwów Bulgari oraz nieznanymi faktami z życia elit i rodzin królewskich.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.