Powracając na paryski wybieg po trzyletniej nieobecności, Sarah Burton, dyrektorka kreatywna marki Alexander McQueen, zwróciła się do korzeni kultowego domu mody, a do kampanii promującej ubrania z kolekcji jesień-zima 2023 zaprosiła plejadę gwiazd: Naomi Campbell, Elle Fanning czy Liu Wen.
Sercem najnowszej kolekcji domu mody Alexander McQueena jesień-zima 2023 jest uznanie dla modowej klasyki. Każdy projekt inspirowany jest niezwykłością ludzkiego ciała, dzięki czemu kolekcja sprawia wrażenie ponadczasowej i współczesnej jednocześnie. Skupienie się na ciele skłoniło Sarę Burton, dyrektorkę kreatywną domu mody, do spojrzenia na szkice anatomiczne Leonarda da Vinci, w wyniku czego zaprojektowała m.in. sukienkę z czarnej dzianiny o muskularnym wyglądzie czy przypominającą szkielet suknię z zabudowanymi ramionami, wycięciami w talii i rozkloszowaną spódnicą.
Jednym z najbardziej uderzających aspektów kolekcji jest wykorzystanie objętości. Ubrania są rozcięte, a mocne ramiona i wąskie talie tworzą monumentalny wygląd sylwetki. Być może najbardziej urzekającym motywem kolekcji jest orchidea, kwiat znany ze swoich zdolności do naśladowania zarówno drapieżnika, jak i ofiary.
W sesji promującej kolekcję wzięły udział gwiazdy takie jak Naomi Campbell, Elle Fanning czy Eva Green.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.