Lata 90. to czas, kiedy zarówno Reserved, jak i Kubota zaczynały swoją historię. Teraz, łączą siły i prezentują wspólną kolekcję na wiosnę 2022, przywołując nostalgiczne wspomnienia z tamtych lat. Dominującymi w linii kolorami – żółtym, niebieskim czy różowym – które kojarzą się z początkiem ciepłych miesięcy, wprowadzają nas w dobry nastrój, a hasłem „Let’s Play” zachęcają do beztroskiej zabawy.
Punktem wyjścia kolekcji był klasyczny model klapków z szerokim pasem zapinanym na rzepy, obszytym lamówką, ozdobionym charakterystycznym logo w dwóch wersjach kolorystycznych: różowo-pomarańczowej i turkusowo-żółtej, z napisem „Let’s Play” na wewnętrznej stronie podeszwy. Hasło to nawiązuje do podwórkowych zabaw, takich jak gra w klasy czy skakanie przez gumę.
W kolekcji znajdziemy również oversize’owe T-shirty, dresowe komplety, bezrękawnik ze stójką czy czapkę z daszkiem i skarpetki – „Athleisure” odzwierciedla styl ubierania się nastolatków w latach 90. Codziennością były wtedy zestawy takie jak duża bluza lub T-shirt plus kolarki. Jeżeli chodzi o bardziej kobiece fasony, marki do zaproponowania mają plisowane spódnice, body z wysokimi wycięciami czy sukienkę typu skater z dekoltem na plecach. Z okryć wierzchnich do wyboru są wzorzysta parka, pikowana kamizelka i kreszowana żółta kurtka, nawiązująca do popularnych w latach 90. tzw. dresów szelestów. Pojawiają się w niej dwa autorskie wzory: kwiatowy oraz geometryczny. Ten pierwszy zaproponowano w dwóch skalach: mini i maxi, który obejmuje body, legginsy i topy. Drugi wzór, inspirowany rysunkami wykonywanymi kredą na asfalcie, obejmuje dresy, spódnicę, sukienkę lub kurtkę parkę z kapturem.
Choć kolekcja mocno powraca do przeszłości i czasów dzieciństwa, modele zostały zaprojektowane tak, by podkreślać kobiecą sylwetkę. To ukłon w stronę zjawiska „kidult”, czyli dorosłych czerpiących inspiracje ze świata dzieci, jednak bez ryzyka infantylizacji stylu. – Trend Kidult postrzegam jako szansę intensywnego odczuwania i doceniania nie tylko tego, co było dobre w przeszłości, ale może być świetną diagnozą przyszłości. Bez świadomej, budującej wewnętrzny fundament nostalgii, trudno jest cieszyć się przyszłością. A to właśnie nas chyba najbardziej nakręca – radość z jutra i przebieranie nóżkami na to, co fajnego nas jeszcze czeka – mówi Iwona Dąbrowska, dyrektorka kolekcji w Kubota.
W „Athleisure” znajdziemy również akcesoria, które oddają lekki, sportowy charakter tamtych lat: transparentny daszek przeciwsłoneczny, opaskę frotté, frotki czy pasiaste skarpetki.
Ubrania z linii Reserved x Kubota „Athleisure” spełniają założenia #EcoAware, uszyte są głównie z bawełny organicznej oraz recyklingowanego poliestru. Kolekcja jest już dostępna w sprzedaży online i w wybranych sklepach stacjonarnych.
Zdjęcia: Karolina Wilczyńska
Stylistka: Kasia Mioduska
Fryzury i makijaż: Adrian Świderski
Modelka: Ana Maytin
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.