Zaraz po pojawieniu się serialu „Bridgertonowie” w bibliotece Netfliksa, odnotowano wzrost zainteresowania antykami. W górę poszybowały ich ceny. Na fenomen serii osadzonej w czasach regencji nałożył się również wzrost popularności gorsetów. Teraz Netflix we współpracy z marką Malone Souliers pracuje nad kolekcją butów i dodatków inspirowanych serialem.
W pierwszej połowie XIX wieku, przypadającej na okres regencji w Wielkiej Brytanii, spódnice obfitych sukien w stylu empire i neoklasycyzmu skrywały prawdziwe dzieła sztuki: trzewiki ze skóry koźlęcej oraz atłasowe pantofelki z ostrymi noskami i na niewielkim obcasie. Niektóre z arcydzieł sztuki szewskiej można było dostrzec w serialu Netfliksa „Bridgertonowie” (w ciągu pierwszych 28 dni od premiery dramat kostiumowy zobaczyło ponad 82 milionów widzów na całym świecie). Idąc za ciosem, twórcy serii łączą siły z marką Malone Souliers, by wspólnie zaprojektować kapsułową kolekcją butów i akcesoriów inspirowanych stylizacjami bohaterów.
– Jestem wielką fanką programu. Natychmiast zdecydowałam się na współpracę – mówi założycielka i dyrektor kreatywna marki Mary Alice Malone. – To fascynujący projekt, który pozwoli nam przywrócić splendor okresu regencji. Scenarzystom i kostiumografom „Bridgertonów” nigdy nie zależało na wiernym odwzorowaniu historycznej rzeczywistości, dlatego mają nadzieję, że wariacje na temat XIX-wiecznych trzewików przypadną do gustu widzom. – Nasze podejście do mody odzwierciedla nowoczesną perspektywę – mówi Sandie Bailey, dyrektor ds. projektowania i ds. mediów cyfrowych Shondaland.
Zgodnie z zapowiedzią, możemy spodziewać się połyskujących satyn, misternych żakardów, migoczących chwostów, kokard i piór. Kolekcja Bridgerton x Malone Souliers zadebiutuje na sklepowych półkach w 2022 roku.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.