Kolekcja Dior Prefall 2021: K-Pop i Andy Warhol
Innowacyjność i dziedzictwo, nowoczesność i savoir-faire. W jesiennej kolekcji Diora dyrektor kreatywna Maria Grazia Chiuri powraca do projektów Monsieur Diora i estetyki Elio Fiorucciego, łączy psychodelię Andy’ego Warhola z fenomenem K-popu.
Tworzenie nowej kolekcji Maria Grazia Chiuri traktuje jako doświadczenie. Bada związki, które definiują daną epokę. Wraz z jej najnowszą kolekcją cofamy się do początków powstania atelier Diora i wgłębiamy się w historię popu – od twórczości Richarda Hamiltona po nowy futuryzm Marco Lodoliego i K-pop.
Jesienna linia to przede wszystkim kolorowe, błyszczące, haftowane i posrebrzane projekty w sportowym klimacie Fiorucciego. Chiuri przywraca i ukochany przez muzę Diora Mizzę Bricard wzór lamparci, który niegdyś stał się wizytówką domu mody. Dziś Chiuri łączy go z czernią, żółcią, malinowym różem i morskim odcieniem niebieskiego. W kolekcji znajdziemy jej nowatorskie pomysły inspirowane ikonicznymi projektami Christiana Diora: koszulki z nadrukiem „J’adore”, sukienki zebrane paskiem w talii, gorsetowe marynarki i długie płaszcze. Całość dopełniają akcesoria takie jak okulary-muchy, kapelusze rybackie i kolejne odzwierciedlenia torebki Dior Book Tote.
Kolekcja ma dodawać energii tak jak robią to muzyka i sztuka. Chiuri nie bez powodu pokazała ją właśnie teraz. To moment, w którym każdy z nas radości potrzebuje.