Kolekcja H&M Conscious Exclusive wiosna-lato 2020 już w sprzedaży
W sezonie SS20 nawiązujemy do motywu podroży koleją̨. Nasi projektanci uznali, że to wspaniały symbol naszej drogi do zamknięcia obiegu mody – powiedziała Ella Soccorsi, projektantka H&M. Szwedzka marka zabiera nas więc w niezwykłą podróż, prezentując najnowsze projekty z kolekcji Conscious Exclusive, które od dziś można kupić w sklepie internetowym H&M.
To już 11 kolekcja, w której szwedzka marka na pierwszym planie stawia zarówno ponadczasowość i wysoką jakość oferowanych ubrań i dodatków, jak również cyrkularne podejście do mody. Punktem wyjścia do stworzenia projektów na sezon wiosna-lato 2020 była złota epoka podróży koleją w latach 20. XX wieku. W tym okresie na trasie z Calais na Lazurowe Wybrzeże kursował elegancki pociąg Le Train Bleu. To również wtedy dekadenccy artyści, tacy jak Jean Cocteau czy Pablo Picasso spędzali wolne chwile w Santo Sospir na półwyspie Cap Ferrat: – Chcieliśmy, aby nasza kolekcja nawiązywała do tej dekadenckiej swobody, ale też sprawdzała się w praktycznych zastosowaniach na co dzień – dodała Ella Soccorsi. Dlatego wśród projektów znajdziemy efektowne suknie balowe, przyciągające spojrzenia topy, jedwabne kreacje na co dzień, spódniczki mini zdobione falbanką, a także bluzki z wyrazistymi aplikacjami oraz garnitur. Wszystko utrzymane w odcieniach beżu, bieli, czerni, grantu i niebieskiego. Z jednolitymi kolorami w kolekcji kontrastują mozaikowe, przywołujące ducha tamtej epoki wzory, które pojawiają się na sukienkach, bluzkach i strojach kąpielowych.
Projektanci i twórcy w tym sezonie skupili się przede wszystkim na składzie materiałów, stosując ponadto techniki farbowania, które nie są aż tak szkodliwe dla środowiska. – Używaliśmy na przykład naturalnego barwnika z fusów kawy użytej wcześniej w biurach H&M. Pragniemy w pełni holistycznie podchodzić do zrównoważonego rozwoju i projektować dzięki temu wyjątkową odzież, która będzie nam służyć całe życie – powiedziała Ann-Sofie Johansson, doradca kreatywny z H&M. Oprócz resztek materiałów niewykorzystanych w poprzednich kolekcjach marka zastosowała CIRCULOSE ® – naturalną tkaninę z tekstyliów z recyklingu, z której powstała m.in. ozdobiona falbanami sukienka. Drugą nowością jest RENUTM – doskonały jakościowo poliester również z recyklingu, który wykorzystano do stworzenia efektownego topu na jedno ramię. Marka nie zapomina także o akcesoriach: torebka na ramię wykonana została z wegańskiej alternatywy dla skóry, a klapki wyszyto efektownymi paciorkami ze szkła z recyklingu.
Ubrania i dodatki z kolekcji, która od dzisiaj można kupić w sklepie internetowym marki, mogliśmy podziwiać już wcześniej na profilach instagramowych wybranych influencerek, takich jak Pani Ani Ani, Harel czy Gosia Boy.