Znaleziono 0 artykułów
27.03.2025
Artykuł partnerski

Francuski szyk i energia lat 80. w nowej kolekcji Lola Casademunt

27.03.2025
Fot. Materiały prasowe

Nowa kolekcja LOLA CASADEMUNT opowiada o kobiecie, która balansuje między ekstrawagancją a elegancją. Inspiracja francuskim wybrzeżem przeplata się tu z dynamicznymi wzorami i mocnymi kolorami niczym z lat 80. To moda, która daje kobietom wybór, bo w końcu, jak śpiewała Cyndi Lauper, „girls just wanna have fun”.

Pasja to dziedzictwo, które potrafi przetrwać pokolenia. Często rodzi się w zaciszu domowego warsztatu, w małej pracowni pełnej skrawków materiałów i odręcznych szkiców, by z czasem stać się fundamentem wielkich, inspirujących projektów. To właśnie dzięki pasji pielęgnowanej i przekazywanej z matki na córkę powstają historie takie jak LOLA CASADEMUNT. Dziś, ponad cztery dekady później, hiszpańska marka kontynuuje to dziedzictwo, z odwagą prezentując nową kolekcję na sezon wiosna-lato 2025.

Fot. Materiały prasowe

Pasja przekazywana z pokolenia na pokolenie

Historia marki rozpoczęła się w 1981 roku w Cardedeu, niedaleko Barcelony, gdzie Lola Casademunt w piwnicy swojego domu zaczęła własnoręcznie tworzyć kokardy i opaski do włosów. Jej unikalne projekty szybko zdobyły uznanie, a marka stała się liderem w dziedzinie akcesoriów do włosów w Hiszpanii. Jednak prawdziwym przełomem było dołączenie do firmy jej córki, Maite Casademunt, która dzięki swojej kreatywności i pasji do projektowania rozszerzyła działalność o modę. To właśnie ona wprowadziła nowoczesne kolekcje odzieży, które dziś definiują DNA marki: pełne kolorów, wzorów i nietuzinkowych detali.

Fot. Materiały prasowe

Kolekcja „Maite Sur Mer” odą do francuskiego stylu 

Najnowsza kolekcja na sezon wiosna-lato 2025 składa się z kilku rozdziałów. „Maite Sur Mer” to prawdziwa podróż przez wyrafinowany, a zarazem swobodny styl francuskiego wybrzeża dawnych latInspiracje czerpane z klimatu Cannes, Saint-Tropez czy Monako sprawiają, że każda stylizacja oddaje ducha artystycznej bohemy i luksusowej nonszalancji.

Fot. Materiały prasowe

Paisley w rozmiarze XXL, psychodeliczne wzory, tweedowe kurtki, kimona z motywem kwiatowym, denim zdobiony kryształkami to tylko kilka z elementów, które budują tę pełną kontrastów opowieść. Odcienie écru i czerni stają się tu idealnym tłem dla fuksji, pomarańczu, hipnotyzującego błękitu, czerwieni i zieleni. Paleta kolorystyczna w tym wydaniu jest prawdziwą eksplozją energii i zachętą do tego, by latem nie bać się eksperymentów z kolorem. 

Fot. Materiały prasowe

Dziedzictwo LOLA CASADEMUNT opowiedziane współczesnym językiem

W nowym sezonie LOLA CASADEMUNT powraca do korzeni, reinterpretując ikoniczne motywy w nowoczesny sposób. Zwierzęcy print, od lat będący znakiem rozpoznawczym marki, w kolekcji „Revisiting the Iconics” zyskuje nowy wymiar, przybierając formę dużych, graficznych nadruków, przedstawiających podobizny dzikich kotów w nieoczywistych kolorach. Nie zabrakło również nadruków z rokiem założenia firmy, 1981, które stanowią hołd dla jej historii, jednocześnie nawiązując do trendu logomanii triumfującego na wybiegach i ulicach światowych stolic mody lat 80.

Fot. Materiały prasowe

W wyobraźni współczesnej kobiety moda tamtych lat to synonim odwagi. To era power dressingu, szerokich ramion, neonowych kolorów, cekinów i nieograniczonej zabawy wzorami. LOLA CASADEMUNT przywołuje tę dekadę poprzez egzotyczne printy, popowe zdobienia i cekinowe sukienki, które emanują energią tamtych lat. Całość dopełniają dopracowane detale: misterne hafty, aplikacje z kryształkami czy ćwiekami oraz tiulowe zdobienia, które nadają kolekcji wyrafinowany, luksusowy charakter. To dowód na to, że marka pozostaje wierna swojemu dziedzictwu, jednocześnie nieustannie się rozwijając i redefiniując swoją tożsamość.

Fot. Materiały prasowe

Z kolei dla zwolenniczek spokojniejszych tonacji LOLA CASADEMUNT przygotowała pastelowe zestawy i monochromatyczne stylizacje w odcieniach beżu, które doskonale wpisują się w jeden z najbardziej popularnych trendów sezonu – Mocha Mousse. To propozycje dla kobiet, które poszukują subtelnego nawiązania do estetyki lat 80. i nienachalnego luksusu. 

Estetyka retro w kampanii „Dare to Shine”, promującej nową kolekcję LOLA CASADEMUNT 

Każda kolekcja ma swoją narrację, a wideo promujące najnowszą linię LOLA CASADEMUNT wydaje się sceną wyjętą z filmu Wesa Andersona. W centrum uwagi znajduje się kobieta – pewna siebie i odważna. Winda, do której wchodzi, do złudzenia przypomina tę z „Grand Budapest Hotel”, ale tym razem nieoczekiwanie odgrywa rolę nowoczesnej garderoby. Concierge ubrany w charakterystyczny hotelowy uniform czeka z boku, ale to bohaterka dyktuje zasady gry i decyduje, w jakim stylu będzie dziś błyszczeć. Bez wahania eksperymentuje, łącząc wzory, kolory i faktury w sposób, który innym mógłby wydawać się nieoczywisty. Gdy stylizacja jest już dopracowana w każdym detalu, z sufitu niespodziewanie wysuwa się ręka, podając jej idealnie dobraną torebkę. Całość podana jest z nutą humoru i artystycznym przymrużeniem oka. 

Fot. Materiały prasowe

Kobieta LOLA CASADEMUNT nie podąża ślepo za trendami, ale świadomie wybiera to, co pasuje do jej osobowości. Moda nie jest dla niej jedynie sposobem ubierania się, to sposób myślenia. Czerpie inspiracje z przeszłości, ale na własnych zasadach.

Wiktoria Melaniuk
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Francuski szyk i energia lat 80. w nowej kolekcji Lola Casademunt
Proszę czekać..
Zamknij