Odświeżony power dressing z lat 80. XX wieku marka La Mania prezentuje w tym sezonie w industrialnej scenerii. Za kampanię kolekcji zaprojektowanej przez dyrektorkę kreatywną Sandrę Kaczorowską odpowiedzialni byli duet fotografów Tatiana i Karol oraz stylistka Ewelina Gralak.
Stylistka nowej kampanii marki La Mania Ewelina Gralak ściągany w talii krótki trencz zestawiła z lakierowanymi klapkami na wciętej pod piętą koturnie. Profil buta powtarza kształt płaszcza. Szary garnitur połączyła natomiast z koszulą z białym, przeskalowanym kołnierzem. Spod marynarki wystaje tak samo, jak białe szpilki w szpic z szerokich nogawek spodni palazzo. Dodatkowe zabiegi nie były potrzebne, żeby podkreślić to, co w tej kolekcji najlepsze. – Zależało mi na tym, aby wydobyć detale i uwydatnić jakość tkanin. Żeby lepiej wybrzmiały, postanowiłam nie rozdzielać świetnie zaprojektowanych zestawów – klasycznych, ale nie nudnych, bo przemyślanych zarówno pod względem linii, jak i doboru kolorów. Chciałam podkreślić geometrię pudełkowych płaszczy, garniturów, żakietów o przeskalowanych proporcjach bioder i ramion – tłumaczy Gralak.
Jednym z założeń Sandry Kaczorowskiej, dyrektorki kreatywnej marki La Mania, było stworzenie ubrań, które z biegiem lat nie tracą na aktualności, lecz pozostaną wyjątkowe. – Są ponadczasowe, a jednocześnie nonszalanckie, swobodne i piękne w swojej prostocie – mówi Kaczorowska. Zależało jej na stworzeniu kolekcji modułowej, której elementy łatwo będzie łączyć w różnorodne zestawy. Mają stanowić zarówno bazę, jak i wyjątkowy element na wyjście.
Bestsellery i nowości z kolekcji marki La Mania na sezon jesień-zima 2023 pozwalają eksperymentować ze stylizacjami
Inspiracji Kaczorowska szukała w klasyce lat 80. XX wieku, ale przefiltrowała ją przez potrzeby dynamicznej kobiety. Takim przykładem reinterpretacji jest zestaw z tkaniny w prążek z krótkiej marynarki i długiej spódnicy z głębokim rozcięciem. Choć wyraźnie nawiązuje do garsonki, ma nowocześniejszy charakter. Podobnie działa szary zestaw z wełny ze spódnicą mini i obszerną kurtką z asymetrycznym zapięciem, którą najłatwiej zakwalifikować do kategorii bomberek. Podobny model marka uszyła w grafitowym, przetartym dżinsie. Denim to nie jedyny luźny element. W interpretacji La Manii rodzajem garnituru może być dres o oversize’owym kroju i w jasnym kolorze, czy klasyczny przecież w naszych czasach zestaw legginsów z T-shirtem. Bez względu na to, co się założy, na wierzch można narzucić dwurzędową, krótką kurtkę, jeszcze krótszą puchówkę albo klasyczny płaszcz w odcieniu kości słoniowej. Do miana bestsellerów pretendują nie tylko okrycia wierzchnie, ale też te elementy pozornie najprostsze – szerokie denimowe spodnie z wysokim stanem, taliowany, nadbudowany na biodrach żakiet i oversize’owy garnitur w chłodnej szarości.
Zdjęcia z kampanii powstały na tle industrialnej Warszawy
To właśnie kolory spinają całość estetycznie. Kontrast miękkich naturalnych tkanin z betonem i blachą modernistycznej miejskiej przestrzeni uwiecznił duet Tatiana & Karol. – Osią naszych poszukiwań od początku była surowa, chłodna architektura. Szukaliśmy neutralnych kolorystycznie przestrzeni z widocznymi elementami konstrukcji, które powtarzają detale kolekcji – tłumaczą. Zadaniem, jakie postawiła przed nimi La Mania, było znalezienie kontrapunktu pomiędzy elegancją looków, a surową urbanistyką Warszawy. – Chodziło o to by, tę elegancję trochę wywrócić na lewą stronę – tłumaczą. Zamierzony efekt został osiągnięty.
.
Dyrektorka kreatywna: Sandra Kaczorowska
Art Director: Ewelina Gralak
Zdjęcia/Video: Tatiana + Karol
Scenografia: Ania Witko
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.