Znaleziono 0 artykułów
23.05.2024

Premierowo na Vogue.pl: Kolekcja marki Berries & Co. wiosna-lato 2024

23.05.2024
(Fot. Paulina Wesołowska)

W nowym wideo i limitowanej kolekcji na wiosnę-lato 2024 polska marka biżuteryjna Berries & Co. zachęca do szukania nadziei. Podpowiedź: jest bardzo blisko.

W poprzedniej kolekcji Berries & Co. dominowały kolory – ich symbolika i energia. Wtedy w biżuterii polskiej marki pojawiła się podwójna dawka błękitu, oranżu i magenty, a razem z nimi więcej życia i luzu. Nowy projekt brandu z tą filozofią witalności łączy się w naturalny, a przy tym niebanalny sposób.

(Fot. Paulina Wesołowska)

Marka Berries & Co. w nowej kolekcji sięga po pacyfkę

Motywem przewodnim, a raczej przewodnim symbolem, nowej, limitowanej kolekcji są pacyfki o różnych strukturach, rozmiarach i wariantach finiszu. To naturalnie reakcja na dynamikę przemian politycznych i społecznych, o których coraz głośniej w mediach. Mimo to kojarzonego z potrzebą pokoju emblematu marka nie każe postrzegać jednowymiarowo. Każdy może zinterpretować pacyfkę na swój sposób.

Dla Berries & Co. ten znak wiąże się z nazwą nowej kolekcji – „Hope” – z nadzieją, której wszyscy tak bardzo potrzebujemy. Celem było odświeżenie, unowocześnienie i przywrócenie tego symbolu do przestrzeni publicznej, czy to jako polityczny manifest, czy osobistą deklarację swoistej wrażliwości.

Motyw pacyfki dla właścicielek Berries & Co. zawsze był ważny i oswojony. Uznały, że jest na nowo potrzebny, a młode pokolenia nie mają z nim mocnych skojarzeń. Zależało im więc na uniseksowych formach, które mogą nosić różne pokolenia i płcie, osoby funkcjonujące w różnych systemach społecznych i różnych modelach związków. W kolekcji znalazły się też wyciszone alternatywy, gdzie pacyfkę zastępuje przypominający o cykliczności i trwałości okrąg. Trafi w gusta fanek i fanów uniwersalnych rozwiązań, podobnie jak praktyczne zawieszki, które z kolczyków kół można przepinać na naszyjniki, mnożąc przyjemność z noszenia ozdób.

Pacyfka w kolekcji znalazła się wszędzie – na szereg sprytnych sposobów. Jest na bransoletkach na sznureczku, na naszyjnikach schowana za kryształem górskim, sodalitem, awenturynem albo kwarcem różowym. To rozwiązanie dla tych, którzy symbole noszą dla siebie. Wystarczy odwrócić zawieszkę, a pacyfka staje się widocznym tylko we fragmencie detalem oprawy. Ekstremalnym wcieleniem symbolu jest przeskalowana, dmuchana pacyfka zawieszona na giętej, długiej wstążce, ciekawej alternatywie dla łańcuszka, już charakterystycznej dla marki.

(Fot. Paulina Wesołowska)
(Fot. Paulina Wesołowska)

Kampania Berries & Co. opowiada, gdzie dziś szukać nadziei na lepsze jutro

Co widać w kampanii, biżuteria Berries & Co. podkręca najbardziej klasyczne, ponadczasowe stylizacje. Faktura wstążek i dmuchańców nawiązuje widocznie do skał Sycylii. To na tamtejszej kamienistej plaży powstała promująca kolekcję sesja – bardzo prosta i jasna w przekazie. Przebija z niej naturalny spokój natury, który przypomina o odzyskiwaniu zbalansowanej codzienności, pełnej prostych przyjemności zwyczajnych dni.

– Biżuteria z kolekcji Hope dopełnia to, co każda z nas ma szafie. Denimowe klasyki, jakościowe basiki, które stanowią bazę letniej garderoby. Stworzyłam proste stylizacje, bezpretensjonalne zestawienia – takie, w których można poczuć się sobą – komentuje stylistka Karla Gruszecka i dodaje: – Wybraliśmy kwintesencję lata, Sycylię, która jednoznacznie kojarzy się z wakacjami. Skupiliśmy się na emocjach i autentyczności, swobodnym byciu sobą, jedności z naturą. W kadrach zamknęliśmy wspomnienie najlepszego samopoczucia – tego, które przywozisz z wakacji, wolna, odprężona, radosna.

(Fot. Paulina Wesołowska)

O tych przyjemnościach ma przypominać towarzyszące premierze wideo sklejone z codziennych scen. To opowieść o docenianiu, wdzięczności, dostrzeganiu piękna w najbardziej błahych momentach. Przedstawiony w filmie scenariusz, czy raczej kolaż impresji, długo dojrzewał w Berries & Co. Potrzebna była chwila, żeby ten temat przetrawić, zatrzymać się, docenić to, co mamy, by iść dalej z nadzieją. Ciągle jej szukamy, w małych rzeczach, codziennych gestach. Ten projekt można by sprowadzić do wzniosłych słów, które brzmią niezręcznie, pompatycznie. Rzecz w tym, że trzeba te słowa wielkie, ale zarazem proste – jak przyjaźń, wolność i dobro – na nowo próbować oswoić w języku, przywracając tym samym porządek w wywróconej piramidzie priorytetów. Zawsze w cenie są kampanie, które zwracają uwagę na wartości. W nich też jest nadzieja na lepszą przyszłość.

Zdjęcia: Paulina Wesołowska
Stylizacja: Karla Gruszecka
Modelka: Angelika Barańska/Selective
Produkcja: Karolina Vavra

Kamila Wagner
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Premierowo na Vogue.pl: Kolekcja marki Berries & Co. wiosna-lato 2024
Proszę czekać..
Zamknij