Czerpiąc z idei ruchu i zmiany, marka Bizuu kolekcją na jesień-zimę 2023 zabiera nas w podróż przez dekady i epoki. Podstawowe elementy linii – kwiatowe printy, ekologiczna skóra, asymetryczne kroje oraz misterne plisy i falbany – łączą inspiracje historią i współczesne wzornictwo.
Tworząc jesienno-zimową kolekcję, Zuzanna Wachowiak i Blanka Jordan, założycielki i projektantki Bizuu, myślały o motywie z filmu „Orlando” Sally Potter – wiecznej młodości. To, co na ekranie było dla bohatera klątwą, dla marki stało się okazją do podróżowania, tak jak on, przez style i epoki, poszukiwania nowych rynków, dróg rozwoju czy ornamentów.
Kolekcja Bizuu jesień-zima 2023: Nowy rozdział w 12-letniej historii marki
Jesienno-zimowa kolekcja marki Bizuu skupia się na spokojnej palecie barw, obejmującej odcienie skandynawskiego różu, miedzi czy beżu, która została ożywiona akcentami niebieskiego i zieleni. Dominują w niej unikatowe, autorskie wzory, często oparte na motywach kwiatowych – subtelne różane łączki, abstrakcyjne dalie, mieczyki. Kolekcja uwzględnia też plisy, drobne falbany, ale i cięższe tkaniny, takie jak skóra ekologiczna w odcieniu mlecznej czekolady.
W ofercie marki można znaleźć krótki taliowany żakiet, dżinsową kurtkę, midispódnicę o kroju obciętej bombki, żakardowy pulower z wzorem przypominającym porcelanę, a także asymetryczne spódnice i bluzki z fontaziem. Dla miłośniczek klasyki marka wprowadziła czarne sukienki z mereżką, stójką i falbanami przy ramionach, kontynuując tym samym nastrój z poprzedniego sezonu. Uwagę przyciągają spodnie palazzo w wersjach z przeszywaną kontrafałdą przy pasku, w szarej wełnie owczej lub z nadrukiem imitującym starą rzemieślniczą technikę klockową.
Kolekcja Bizuu została wzbogacona akcesoriami do włosów, w tym marszczonymi scrunchie i uroczymi opaskami, które idealnie komponują się z romantycznymi krojami odzieży. By wzmocnić look, marka przygotowała także zadziorne kowbojki, wzorzyste skarpetki, bluzy, T-shirty, kombinezon inspirowany workwearem oraz graficzne swetry, z których dwa zostały ozdobione feministycznym sloganem.
Kampania Bizuu w trzech aktach: New vintage, new romantic, new western
Sesja zdjęciowa została stworzona w oparciu o trzy charakterystyczne style, dopasowane do każdego dropu: new vintage, new romantic i new western. Zdjęcia, które obfitują w miejskie krajobrazy nastrojowego amerykańskiego Południa oraz ulic kojarzonych z klimatycznymi klubami jazzowymi, zostały zrealizowane w stanie Luizjana przez Inę Lekiewicz Levy, fotografkę i redaktorkę naczelną „Vogue Polska”. – Jedną z inspiracji do kolekcji były dziewczyny słynnych muzyków. Uznaliśmy, że ten tygiel kultury muzycznej, który pamięta wiele barwnych anegdot, doda historii charakteru. Zależało nam na unikatowej, filmowej scenerii, z kreolską architekturą i cukierkowymi kolorami, które współgrają z kolekcją – opowiada Lekiewicz Levy.
Za stylizacje odpowiedzialna była Ashlee Barrett-Bourmier. – Chciałam podkreślić objętości, desenie i kolory, dobierając je do teł podobnych w niuansach. Szukałam podobieństw, skojarzeń. Jednocześnie starałam się mocno wydobyć z kolekcji to, co w modzie doceniają najbardziej kobiety takie jak ja, które lubią być jednocześnie kobiece i silne, czuć się piękne w tym, co noszą – podkreśla brytyjska stylistka, dyrektorka kreatywna, autorka kampanii takich marek, jak Erdem, Isabel Marant czy Preen by Thornton Bregazzi.
Zdjęcia: Ina Lekiewicz Levy
Stylizacja: Ashlee Barrett-Bourmier
Modelka: Sasha Knysh
Makijaż: Ingeborg
Produkcja: Vlad Mykhnyuk
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.