Kolekcja Converse „My Story”: Od kobiet dla kobiet
W Międzynarodowy Dzień Kobiet Converse przedstawia kolekcję My Story, linię tenisówek ozdobionych przez projektantki marki. Premierze butów towarzyszy seria filmów, w których członkinie międzynarodowej społeczności All Stars opowiadają, jak dążyły do samoakceptacji i o definicjach kobiecości.
O tym, że buty mogą nieść przesłanie przekonujemy się od czasu do czasu. Na przykład październiku ubiegłego roku, gdy na jednym z wieców wyborczych Kamala Harris, dziś wiceprezydentka Stanów Zjednoczonych wystąpiła w charakterystycznych trampkach, do których przymocowała przypinki z hasłami „Black Joy”, „Stop Hate” oraz „Love 2020”, czym odwołała się do fali protestów ruchu Black Lives Matter. Teraz znów sneakersy opowiadają historie.
Converse od kilku lat porusza tematy społeczne – samoakceptacji, jak w akcji Love Fearlessly, czy redefinicji pojęcia „dziewczyna” w kampanii Love The Progress. W tym roku oddaje głos kobietom, projektantkom marki, które wymyśliły kolekcję My Story. Hasło ozdobiło kolorowe i monochromatyczne modele Chuck 70, Chuck Taylor All Star i Chuck Taylor All Star Platform symbolizując historię każdej twórczyni zaangażowanej w projekt.
Do kampanii kolekcji My Story zaproszono Sofię i Rocię, młode artystki oraz członkinie społeczności All Stars, które podzieliły się własnymi historiami na instagramowym profilu marki. – Jako kobieta i artystka często spotykam się z zasadami, których nie powinnam łamać, bo społeczeństwo tak mówi – rozpoczyna opowieść Sofia. – Z tego powodu przez chwilę czułam się naprawdę zagubiona ze swoją sztuką.
Oprócz tego, w ramach globalnej akcji City Forest marka pracuje nad serią murali tworzonych przy użyciu farb fotokatalitycznych, które eliminują cząsteczki zanieczyszczeń z powietrza. Malowidła będą zachęcały do przełamywania barier i walki z dyskryminacją. Pierwszy z nich ozdobił kamienicę przy ulicy Zamoyskiego na warszawskiej Pradze.
Kolekcja My Story jest dostępna na converse.pl oraz w sklepach stacjonarnych Converse.