W czerwcu wiele marek okazuje wsparcie społeczności LGBTQ+. Przedstawiamy wybrane kolekcje popularnych marek i domy mody z okazji Pride Month.
COS
„Always love because love is always love”, „A Boyfriend Called My Girlfriend”, “Would You Be My Boyfriend Girl Queer Friend” – limitowana kolekcja T-shirtów skandynawskiej marki z inspirującymi hasłami powstała z udziałem artystki Coco Captain. Odręcznie wyhaftowane hasła nawołują do otwartości i wolności. Całość uzupełnia reedycja limitowanej torby z odzyskanej bawełny.
Balenciaga
Demna Gvasalia zaprezentował limitowaną kolekcję w duchu streetwear, w której znajdziemy oversize’owe bluzy w uniwersyteckim stylu, czapeczki z daszkiem, skarpetki i akcesoria. 15 procent dochodu ze sprzedaży produktów trafi do fundacji Trevor Project. Organizacja powstała w 1998 roku i skupia się na przeciwdziałaniu samobójstwom wśród młodych osób ze społeczności LGBTQ+.
Adidas
Sportowa marka po raz kolejny przygotowała kolekcję z okazji Pride Month. W tegorocznej kampanii wystąpiły gwiazdy sportu, aktywiści i artyści, którzy wykorzystują swoją platformę do działań dotyczących praw osób LGBTQ+. Kolekcja „Love Unites” utrzymana jest w duchu lat 90. Znajdziemy w niej T-shirty, sneakersy, ubrania idealne do ćwiczeń, a także małą czarną w sportowym wydaniu.
Savage x Fenty
Marka bieliźniana Rihanny debiutuje w obchodach Pride Month. Kolekcja, którą na zdjęciach Quila Lemonsa prezentuje 13 osób LGBTQ+, składa się m.in. z damskiej bielizny, krótkich topów oraz bokserek. Dochód ze sprzedaży projektów trafi do kilku organizacji wspierającej społeczność LGBTQ+, w tym GLAAD, the Audre Lorde Project oraz the Caribbean Equality Project.
Levi’s
Marka Levi’s od początku istnienia wspiera walkę o prawa osób dyskryminowanych ze względu na płeć, kolor skóry, tożsamość seksualną czy pochodzenie. Co roku specjalną kolekcją z okazji Pride Month pokazuje jedność ze społecznością LGBTQ+. W tym roku w ramach lokalnej kampanii „All Pronouns. All Love”, która akcentuje znaczenie stosowania poprawnych zaimków osobowych, Levi’s zaprosił do współpracy sześć osób związanych ze środowiskiem queer – dziennikarza Antona Ambroziaka z partnerką Karoliną Kędziorą, reżysera filmu „Ostatni Komers” Dawida Nickla, autorkę „Pustostanów” i „Cukrów” Dorotę Kotas, współprzewodniczącą Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza Olę Kaczorek oraz drag queen Lullę La Polacę.
Versace
Donatella Versace i jej dom mody w tym roku wspierają Lady Gagę oraz jej Fundację Born This Way. Organizacja charytatywna piosenkarki zajmuje się wsparciem zdrowia psychicznego młodych ludzi, w szczególności młodzieży LGBTQ+. Pierwsza część kolekcji wokalistki z Versace składała się z T-shirtu oraz beretu. Do sprzedaży trafiła także replika skórzanej kurtki, którą Gaga miała na sobie podczas trasy koncertowej Born This Way.
UGG
Lil Nas X, 22-letni raper, który zaczynał karierę na TikToku, umiejętnie godzi rolę artysty, ikony stylu i aktywisty LGBTQ+. Obok aktorki Hari Nef został niedawno twarzą kampanii #UggPride, w której promuje popularne modele futrzanych sandałów Fluff Yeah w wersji tęczowej. W kolekcji UGG znalazły się także inne modele butów, bluzy, T-shirty, spódnice oraz skarpetki. Co więcej, marka razem z Pacific Pride Foundation oraz organizacją GLAAD już po raz piąty zorganizowała wydarzenie „Proud Prom” ze specjalnymi gośćmi i młodymi członkami społeczności LGBTQ+.
Ralph Lauren
Amerykański gigant z okazji Pride Month przygotował specjalne tęczowe T-shirty, swetry, plecaki, czapki z daszkiem i inne akcesoria. 100 procent zysków ze sprzedaży koszulek polo oraz 25 procent ze sprzedaży pozostałych projektów z kapsułowej kolekcji marka przekaże Fundacji Stonewall.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.