Grochy to ponadczasowy wzór. Nawiązuje do stylu lat 50. i stylizacji typu pin-up. Nosiły go Audrey Hepburn, Marilyn Monroe i Julia Roberts, w pamiętnej scenie na wyścigach konnych w filmie „Pretty Woman”. W sezonie wiosna-lato 2018 o groszkach nie zapomnieli również projektanci. Klasyczną wersję podpatrzyliśmy na pokazach Diora i Dolce&Gabbana, mikro-grochy pojawiły się u Balenciagi, kolorowe – u Valentino. Wybraliśmy ubrania i dodatki w grochy, idealne na sezon wiosenno-letni.
Groszki w wersji mini
Marka Magdy Butrym, obok Attico i duńskiego Saks Potts, została uznana w 2017 roku za najlepiej sprzedającą się niszową markę na świecie. Nic więc dziwnego, że ubrania i dodatki polskiej projektantki wybierają takie gwiazdy jak Rosie Huntington Whiteley czy Kendall Jenner. W jej kolekcji na sezon wiosna-lato 2018 oprócz kwiatowego motywu, który występuje m.in. na apaszkach, znajdziemy także delikatne groszki. Jedwabna, granatowa sukienka z lekko bufiastymi rękawami i falbankami sprawdzi się na co dzień i na wieczór.
Plażowy szyk
Początki kariery młodego Francuza nie były łatwe. Simon Porte Jacquemus wszystkie zarobione pieniądze przeznaczał na materiały, żeby tylko móc tworzyć. Ciężka praca i odrobina szczęścia sprawiły, że o Jacquemus mówi dzisiaj cała branża mody. Top z delikatnym ramiączkiem w duże grochy po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w Musée Picasso, gdzie projektant zaprezentował swoją kolekcję na sezon wiosna-lato 2018. W połączeniu z ogromny słomkowym kapeluszem i żółtą spódnicą tworzy nienaganny, plażowy look.
Kamuflaż YSL
Kto powiedział, że grochy nosimy tylko na ubraniach? Klasyczne, czarno-białe groszki znajdziemy na torebce Saint Laurent wykonanej z wężowej skóry. Lekko błyszcząca, z idealnie zakamuflowanym logo marki, będzie perfekcyjnym uzupełnieniem czarnej, eleganckiej stylizacji. Odpinany pasek sprawia, że do wieczorowej kreacji możemy ją nosić również jako kopertówkę.
Z polską metką
Marka Simple od lat wspiera lokalne rzemiosło i co sezon oferuje swoim klientkom proste i kobiece fasony, wykonane z wysokiej jakości tkanin z metką „made in Poland”. W kolekcji marki na sezon wiosna-lato 2018 – oprócz metalicznych materiałów, frędzli czy klasycznych pasków – fanki marki znajdą także ubrania w groszki. Koszula o luźnym, przewiewnym fasonie w kolorze kości słoniowej to model, który sprawdzi się w ciepłe dni i będzie pasował zarówno do szpilek, jak i klapek.
Groszki influencerek
Gilda Ambrosio i Giorgia Tordini w niespełna dwa lata stworzyły markę Attico, która podbiła serca fanek mody na całym świecie. Niegdyś influencerki, za pomocą Instagrama nadal dyktują trendy, prezentując na platformie nowości swojej marki. Czarny, wiązany top w duże, żółte grochy to propozycja Attico z kolekcji wiosna-lato 2018. Wykonany z jedwabiu będzie pasował zarówno do spodni i szortów z podwyższonym stanem, jak i spódnic. Jesteśmy zdecydowanie na tak.
Kobieco i zmysłowo
Le Petit True to kolejna polska marka, która odniosła międzynarodowy sukces. Założona w 2013 roku przez Zuzę Kuczyńską na początku oferowała miękką bieliznę z charakterystyczną dziurką. Dzisiaj w ofercie marki, która swoje projekty sprzedaje także poprzez luksusową platformę Net-A-Porter, znajdziemy świece zapachowe, bieliznę nocną i buty. Stanik w grochy w odcieniu różu z subtelną tasiemką to propozycja zarówno kobieca, jak i zmysłowa, która idealnie oddaje charakter marki.
Pretty Woman
Jedna z niezapomnianych kreacji w groszki pojawiła się w filmie „Pretty Woman”, gdzie tytułowa bohaterka (w tej roli Julia Roberts) ma na sobie nie tylko karmelową sukienkę w białe groszki, ale również kapelusz z szarfą wykonaną z tego samego materiału. Bawełniana spódnica australijskiej marki Lee Mathews utrzymana jest dokładnie w tej kolorystyce. W połączeniu z crop-topem i butami typu mule to perfekcyjny zestaw na lato.
Przepych po włosku
Jeśli mielibyśmy wybrać słowo, które opisuje projekty włoskiego duetu Dolce&Gabbana, to byłby to zdecydowanie przepych. Projektanci nie uznają minimalistycznego podejścia, nawet jeśli chodzi o buty. W kolekcji na sezon wiosna-lato 2018 zatytułowanej „Queen of Hears” odkrywają na nowo symbol serca, który kilka lat wcześniej pojawiał się w ich kolekcjach. Tym razem prezentują go także na klapkach w białe groszki, których obcas zdobią złote ćwieki.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.