Znaleziono 0 artykułów
09.12.2024
Artykuł partnerski

Kultowe sneakersy Puma Speedcat po 25 latach powracają na scenę. Będą najgorętszym modelem sezonu

09.12.2024
Fot. materiały prasowe

Fenomen sneakersów PUMA Speedcat 20 lat temu trafnie opisał Alberto Turincio, szef PR-u i marketingu marki: „To bestseller i przedmiot pożądania, jedne z najlepiej sprzedających się butów w historii Pumy”. Sneakersy, stworzone w 1999 roku we współpracy z włoską firmą Sparco specjalizującą się w produkcji uniformów dla kierowców wyścigowych, najpierw były noszone i uwielbiane przez nich, a następnie na dobre wkroczyły do mody i popkultury. Dziś, 25 lat po premierze, wracają na scenę, w dodatku z dwiema wspaniałymi ambasadorkami – Duą Lipą i Rosé. Przyjrzyjcie się dobrze tym butom, bo będą najmodniejszymi sneakersami sezonu.

By przeanalizować genezę Speedcatów, a także ich drogę do globalnej popularności i osiągnięcia tytułu popkulturowego fenomenu, należałoby cofnąć się nie do 1999 roku, gdy zadebiutowały w sprzedaży, ale do lat 80. XX wieku. To właśnie wtedy PUMA wypuściła pierwsze buty przeznaczone dla kierowców wyścigowych – model Motorsport z wysoką, dopasowaną cholewką, które powstały w 1984 roku z myślą o kierowcy Formuły 1 Stefanie Bellofie. Bellof w butach Pumy zdobywał największe trofea, a sneakersy stały się designerskim zalążkiem Speedcatów, które zaprojektowano w 1998 roku i wdrożono do produkcji rok później.

Fot. materiały prasowe

Model Speedcat ekspresowo pokonał drogę z torów wyścigowych do globalnej mody

Speedcaty były przełomowe. Doskonale wpisały się w rosnącą popularność Formuły 1 oraz innych wyścigów sportowych, które zaczęły mieć wpływ na globalną modę. To tak naprawdę pierwsze stworzone w oparciu o specjalistyczne modele obuwie, które podbiło modne ulice i stało się elementem codziennych stylowych looków szukających niekonwencjonalnych inspiracji młodych ludzi.

Fot. materiały prasowe

Cykliczność mody pozwoliła przewidzieć, że Speedcaty, które największą popularność zdobyły 20 lat temu, ponownie znajdą się w centrum uwagi. Na fali nostalgii za estetyką z przełomu lat 90. i 2000. zgrabne i wyraziste sneakersy o niecodziennym designie najpierw odkryło, a następnie pokochało pokolenie TikToka. Uczuciem na nowo zapałali do nich także milenialsi, pamiętający pierwowzór; zainspirowani stylizacjami Belli Hadid i Emily Ratajkowski, które ze Speedcatów uczyniły składnik swych eklektycznych miejskich looków, nosili sneakersy Pumy z jeansami baggy i krótkimi szortami, sukienkami i podkolanówkami, a nawet spódnicami maxi.

Fot. materiały prasowe

Inspirowana sportami wyścigowymi moda będzie hitem na wiosnę 2025. Powrót Speedcatów idealnie wpisuje się w ten trend

Powrót sneakersów Speedcat doskonale zbiega się w czasie z rosnącą fascynacją branży mody sportami motorowymi. Natchnienie w sporcie projektanci odnajdują od wielu sezonów, reinterpretowali już stroje tenisistów czy elementy ubioru do jazdy konnej. Teraz jednak widać szczególne zainteresowanie innymi dyscyplinami – boksem i wyścigami z najbardziej prestiżowymi na czele, czyli Formułą 1. Inspirowane uniformami kierowców kombinezony i kurtki pojawiły się w kolekcjach zarówno młodych marek, jak i brandów z wieloletnią tradycją; plasują się wśród najważniejszych i najciekawszych trendów na wiosnę-lato 2025. Wyraźnie zaznaczyły swoją obecność zwłaszcza na tygodniu mody w Paryżu, gdzie ewidentnie nie minęła sportowa gorączka po sierpniowych igrzyskach olimpijskich – nawiązujące do strojów z torów wyścigowych projekty znalazły się w kolekcjach Ganni, Vaquery, Diora oraz Loewe, gdzie uwagę przykuwały duże T-shirty z nadrukiem „Moto Race”.

Fot. materiały prasowe

Model Speedcat powraca na scenę mody z prędkością godną swej nazwy, gotowy na to, by stać się jednym z najbardziej pożądanych i najmodniejszych sneakersów sezonu. To buty dla indywidualistów i współczesnych ikon stylu, otwartych na eksperymenty z modą i niebojących się wychodzić poza schemat. Nie bez powodu do kampanii promującej Speedcaty zaangażowano dwie bohaterki, które do mody podchodzą z odwagą, bezkompromisowością i bez ograniczeń.

Fot. materiały prasowe

Model Speedcat to sneakersy dla stylowych indywidualistów. Jego ambasadorkami zostały Dua Lipa i Rosé

Dua Lipa i Rosé uchodzą nie tylko za utalentowane gwiazdy sceny muzycznej, ale przede wszystkim za niezależne, silne kobiety. Łączą je: wyrazisty styl, w którym pozornie niepasujące do siebie elementy tworzą bardzo spójną całość, charyzma, która pozwala im realizować się w muzyce i na innych polach artystycznych, a także magnetyzm, którym intrygują i urzekają. Dzięki temu mówi się o nich jako o współczesnych ikonach popkultury.

Dua Lipa i Rosé to indywidualistki zarówno w życiu, jak i w stylu, naturalnie więc każda z nich Speedcaty nosi inaczej. Brytyjska wokalistka po mistrzowsku prezentuje czerwony model w stylizacji inspirowanej strojem wyścigowym. Z kolei gwiazda K-popu czarne sneakersy zestawia z metaliczną kurtką.

Na tym jednak warianty kolorystyczne Speedcatów się nie kończą, bo poza wersją „Black” dostępne też są „Red” oraz „Pink Blush”. Ich możliwości stylizacyjne są nieograniczone: od casualowych miejskich looków po eklektyczne i ekstrawaganckie zestawienia w stylu retro – Speedcaty jawią się jako przykuwający wzrok, a jednocześnie uniwersalny dodatek doskonale odnajdujący się w różnych estetykach.

Model Speedcat jest już dostępny w sprzedaży na puma.com, we flagowych sklepach PUMA oraz u wybranych sprzedawców.

Michalina Murawska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Kultowe sneakersy Puma Speedcat po 25 latach powracają na scenę. Będą najgorętszym modelem sezonu
Proszę czekać..
Zamknij