Znaleziono 0 artykułów
28.05.2020

LPP w kierunku zrównoważonej mody

28.05.2020
(Fot. Materiały prasowe LPP)

Polska firma rodzinna LPP, odpowiedzialna za marki Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, opublikowała raport podsumowujący dotychczasowe działania społeczne i prośrodowiskowe.

Branża mody staje się coraz bardziej zrównoważona. Niedawno dyrektor kreatywny Gucci ogłosił radykalne zmiany w strategii marki, by unikać nadprodukcji. Kolejną firmą, dla której redukcja zużycia plastiku oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych stały się priorytetem jest LPP. Według raportu na temat działań w 2019 roku, udało się zmniejszyć ilość plastiku o prawie 250 ton.

LPP przyświeca nowa strategia „For People For Our Planet”. Ogłoszony jeszcze w październiku 2019 roku plan na lata 2020-2025 zakłada koncentrację na czterech filarach obejmujących: projektowanie i produkcję przyjazną środowisku, ograniczanie obiegu plastiku w środowisku, rozwijanie infrastruktury spółki w oparciu o ekologiczne rozwiązania oraz bezpieczeństwo chemiczne produkcji. LPP przystąpiło także do międzynarodowej inicjatywy New Plastics Economy Global Commitment oraz United Nations Global Compact.

(Fot. Materiały prasowe LPP)

Co szósta rzecz w kolekcji Reserved z 2019 roku powstała w bardziej zrównoważony sposób. Działania LPP obejmują zbiórki używanej odzieży w wybranych salonach stacjonarnych. Firma policzyła także swój ślad środowiskowy od pozyskania surowca aż do utylizacji ubrania. – To jeszcze rzadkość na rynku, szczególnie w branży odzieżowej. Pokazuje to nasze dążenie do transparentnego informowania społeczeństwa o wpływie firmy na środowisko. Od teraz do 2025 roku nasze emisje zmniejszymy o 15 proc. – wyjaśnia Anna Miazga, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP.

Polska spółka działa także na rzecz poprawy bezpieczeństwa i warunków produkcji w fabrykach dostawców. – W ciągu siedmiu lat przeznaczyliśmy na ten cel łącznie ponad 25 mln zł, z czego blisko 5 mln zł to wartość nakładów na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa w fabrykach dostawców w 2019 r. Co ważne, w okresie opisywanym w naszym najnowszym raporcie, audytorzy LPP przeprowadzili w 10 krajach łącznie 1564 audytów pod kątem BHP, warunków pracy i przestrzegania praw człowieka, a w samym Bangladeszu 85 proc. naszych fabryk uzyskało ocenę bardzo dobrą lub dobrą – dodaje Miazga.

(Fot. Materiały prasowe LPP)

Poza działalnością finansową spółka poświęciła dużo uwagi projektom społecznym w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, ochrony zdrowia czy akcji prośrodowiskowych. Pracownicy działają dla Fundacji LPP na zasadzie wolontariatu, co w 2019 roku poskutkowało zebraną kwotą 2,8 miliona złotych na rzecz 140 organizacji. Spółka wspiera także rodzimą gospodarkę, zasilając krajowy budżet przez podatki i daniny. W 2019 roku kwota ta wyniosła 1,1 miliarda złotych.

Pełna wersja raportu zintegrowanego LPP dostępna jest na stronie pod linkiem. https://www.lppsa.com/zrownowazony-rozwoj/raporty

Kamila Wojtkiewicz
  1. Moda
  2. Zjawisko
  3. LPP w kierunku zrównoważonej mody
Proszę czekać..
Zamknij