Znaleziono 0 artykułów
28.02.2025
Artykuł partnerski

Z miłości do winogron: Ekskluzywna pielęgnacja z natury

28.02.2025
Bottica to hołd oddany naturze, celebracja siły winorośli i efekt wieloletniej pasji jej twórczyni Magdaleny Różniak, która opowiada o historii marki i swoich ulubionych rytuałach pielęgnacyjnych. (Fot. Materiały prasowe)

Botti to włoskie określenie beczek, w których wino leżakuje przez lata, do momentu aż osiągnie odpowiednią dojrzałość, pełnię smaku i koloru. Angielski wyraz botanica z kolei nawiązuje do piękna natury. Z połączenia tych słów powstała Bottica. Marka, która w DNA wpisaną ma miłość do winogron i natury. 

Czasami wielkie pomysły rodzą się z miłości. Tak było w przypadku Bottica, marki kosmetycznej, której fundamentem stały się pasja do winogron, natury i troska o bliskich. To właśnie oni zainspirowali Magdalenę Różniak do stworzenia wyjątkowych produktów, które nie tylko pielęgnują skórę, ale również stanowią hołd oddany naturze i tradycji.

Historia Bottica: Z winnicy do laboratorium

Bottica nie powstała przypadkiem. Jej historia zaczęła się od fascynacji procesem produkcji wina, która szybko przerodziła się w edukację akademicką. – Podczas studiów zakiełkowała we mnie jeszcze jedna myśl: zaczęłam snuć plany o kosmetykach prosto z winnicy. Chciałam, by zawierały one w sobie to, co w gronach unikatowe i najlepsze –opowiada założycielka marki. 

Fot. Materiały prasowe

To, co początkowo było marzeniem, szybko stało się celem. Pierwsze sadzonki winorośli pojawiły się już w 2012 roku, a kilka lat później otworzono centrum badawczo-rozwojowe. Jak podkreśla Magdalena Różniak: – Od momentu założenia winnicy rósł mój podziw do siły winogrona. Jego szczególne właściwości zauważyłam po huraganie, który przeszedł w Kujawsko-Pomorskiem, i naprawdę po takim zniszczeniu potrafiło się sprawnie wygoić.

Co więcej, winnica powstała na ziemi z niebanalną historią. Niegdyś rosły tam egzotyczne drzewa zasadzone przez Marię i Mariannę Bnińskie. Dziś to miejsce nie tylko daje wspaniałe owoce, ale również dostarcza kluczowe surowce do produkcji kosmetyków Bottica.

Magdalena Różniak, założycielka marki Bottica. (Fot. Materiały prasowe)

Resweratrol eliksirem młodości

Najcenniejszym składnikiem formuł Bottica jest resweratrol, o którym śmiało można powiedzieć, że zrewolucjonizował świadome podejście do pielęgnacji skóry. – Od początku pracy nad naszymi kosmetykami fascynował nas resweratrol, który ze względu na swoje intensywne działanie przeciwstarzeniowe zwany jest również eliksirem młodości – mówi założycielka Bottica. 

Dzięki współpracy z Uniwersytetem Łódzkim twórcy marki opatentowali metodę ekstrakcji tego wyjątkowego składnika z własnych winogron. – Resweratrol to bogate źródło polifenoli o działaniu antyoksydacyjnym. Pozyskiwany jest z winogron z naszych plantacji, wyłącznie z wyselekcjonowanych wcześniej owoców. Przedłuża życie komórek skóry poprzez spowolnienie procesów starzenia i stymulację do samoodnowy. Silnie wygładza zmarszczki i zapobiega powstawaniu nowych, ma działanie przeciwzapalne, łagodzące i regenerujące komórki skóry – tłumaczy Magdalena Różniak. Efekt? Produkty, które rozjaśniają przebarwienia, poprawiają koloryt skóry i przywracają jej młodzieńczy blask. 

Rytuały pielęgnacyjne Magdaleny Różniak

Zgodnie z filozofią Bottica codzienna pielęgnacja skóry powinna być przyjemnym rytuałem, a nie uciążliwym obowiązkiem. Założycielka marki rozpoczyna poranki od pobudzającego prysznica z peelingiem Bottica New Skin. – Uwielbiam, że ten kosmetyk pozostawia na skórze lekki film, który przyjemnie otula ciało oraz rozpieszcza zmysły zapachem słodkiej pomarańczy przez resztę dnia. Następnie przechodzę do mojej kilkuetapowej pielęgnacji twarzy, którą rozpoczynam umyciem skóry za pomocą pianki z serii Smoof, a wykańczam kremem z linii ResVera. Staram się nie pomijać masażu twarzy kamieniem gua sha, naprawdę widzę po tym efekty – opowiada Magdalena Różniak.

Fot. Materiały prasowe

Gdy pytamy, który produkt Bottica jest jej ulubionym, odpowiedź pada bez wahania: serum Golden Hour. – To mój must-have. Uniwersalność tego produktu nie zna granic. Ja osobiście używam go do masażu twarzy czy jako bazę pod krem, olejek rozświetlający do ciała (jest idealny do dekoltu) oraz na końcówki włosów. Serum do twarzy ma także wyjątkowy zapach, który przywodzi na myśl moją winnicę, odpręża i relaksuje – mówi założycielka marki. Serum łączy w sobie bogactwo olejów biomimetycznych i drobinek złota, które nadają skórze zdrowy blask.

Formuły skomponowane z myślą o potrzebach najbliższych 

Każda skóra jest inna i wymaga indywidualnego podejścia, dlatego zespół Bottica opracował trzy wyjątkowe linie kosmetyków. Bazując na sile winorośli i starannie wyselekcjonowanych naturalnych składnikach aktywnych, odpowiadają one na różne potrzeby skóry. 

Pierwszą linią była ResVera, stworzona z myślą o luksusowej, a przede wszystkim kompleksowej pielęgnacji skóry dojrzałej. – Postawiliśmy na formuły, które przywracają skórze jędrność, działają przeciwzmarszczkowo i naturalnie liftingują skó – wspomina Magdalena Różniak. Każdy produkt z tej serii rozpieszcza skórę jedwabistą konsystencją i subtelnym zapachem, a formuły wolne od szkodliwych składników to ukłon w stronę środowiska naturalnego. – Następnie powstała linia Smoof od Bottica, która jest przeznaczona do młodszej cery. Połączenie kojącej mocy aloesu i właściwości winogron sprawia, że te kosmetyki idealnie się sprawdzą w przypadku skóry z niedoskonałościami – tłumaczy założycielka marki. Dzięki zawartości niacynamidu czy witaminy E produkty Smoof rozjaśniają przebarwienia i regenerują skórę. Są synonimem harmonii oraz naturalnego piękna, a ich wyjątkowe tekstury i zapachy sprawiają, że każda aplikacja staje się momentem relaksu.

Z kolei punktowy krem Spot Destroyer Ag z linii Enough! to skuteczna broń w walce z bakteriami Cutibacterium acnesodpowiedzialnymi za niedoskonałości. Składniki aktywne o działaniu antybakteryjnym i przeciwzapalnym przyspieszają gojenie, łagodzą podrażnienia oraz wygładzają cerę, która odzyskuje równowagę i komfort.

Fot. Materiały prasowe

Naturalność bez kompromisów

Twórczyni marki Bottica od początku przyświecała jedna zasada: jak najbliżej natury. – Uważam, że udało nam się tego dokonać. Wszystkie nasze opakowania nadają się do recyklingu, a dużą część surowców do kosmetyków odzyskujemy podczas procesu produkcji wina – mówi Magdalena Różniak. Produkty Bottica powstają na bazie naturalnych i wegańskich składników, nie zawierają SLS-ów, PEG-ów ani parabenów. 

Kosmetyki marki Bottica można kupić w wybranych sklepach oraz na botticacosmetics.com.

Wiktoria Melaniuk
  1. Uroda
  2. Pielęgnacja
  3. Z miłości do winogron: Ekskluzywna pielęgnacja z natury
Proszę czekać..
Zamknij