Mango Committed: Szlachetne zobowiązanie
Angażując się w ekologiczną rewolucję, Mango prezentuje kolejną odsłonę linii Committed. Ubrania z kolekcji na sezon wiosna-lato 2019 zostały wykonane z bawełny z certyfikatem BCI, w stu procentach biodegradowalnego włókna GREENCEL uzyskanego z drzew oraz TENCEL™ Lyocell, produkowanego z resztek bawełny oraz pulpy drzewnej.
Rozgrzany słońcem piasek, targane wiatrem skały, spłowiała po letnich miesiącach roślinność. Kolory kolekcji Mango Committed na sezon wiosna-lato 2019 są pięknie przygaszone. Tylko w kilku miejscach pojawiają się soczyste odcienie lazuru, różu i zieleni. Fasony też przywodzą na myśl leniwe popołudnie spędzone gdzieś na południu Europy. Po całym dniu na plaży, przychodzi czas na chwilę wytchnienia w świetle zachodzącego już powoli słońca. Na jednoczęściowy kostium kąpielowy we wzór tie-dye, przypominający rozświetlone kwiaty, narzucamy wtedy luźną pelerynę. Za chwilę na kolację na tarasie z widokiem na morze przebierzemy się w biały kombinezon, długą sukienkę, przewiązaną paskiem albo czarną kreację, odsłaniającą plecy. Gdy zrobi się chłodniej, przydadzą się także pudełkowe kurtki, dżinsowe szorty i proste T-shirty. Ubrania z kolekcji Mango Committed wystarczyłyby za całą wakacyjną garderobę. Bo czego chcieć więcej? W białej sukience z dekoltem w kształcie litery „V” na każdej riwierze poczujemy się jak gwiazdy, w krótkim kombinezonie we wzór jak z marmuru zadamy szyku w stolicach mody, a krótkie spodnie wiązane w pasie na kokardę mogą nawet stać się elementem stroju zgodnego z biurowym dress code’em.
W dobie, gdy ograniczanie konsumpcji jest już nie tylko w dobrym tonie, ale staje się koniecznością, kolekcje takie jak ta pomagają zbudować bazę garderoby. Stonowane barwy, proste fasony, zdobione zaskakującymi detalami, i nieograniczone możliwości komponowania elementów w zestawy czynią z Mango Committed linią na miarę naszych czasów. Ale najważniejsze, co hiszpańska marka ma do zaoferowania, to innowacyjne podejście do używanych materiałów.
Mango już od dłuższego czasu kroczy w awangardzie zmian w branży mody. Marka stawia sobie ambitne cele, związane z ograniczeniem zużycia wody w procesie produkcji, a także tworzeniem zupełnie nowych, w stu procentach biodegradowalnych, tkanin. Rewolucja ekologiczna zatacza coraz szersze kręgi, mobilizując marki, projektantów i wynalazców do tworzenia ubrań, które nie wpływają negatywnie na środowisko naturalne.
wykorzystywanej do produkcji) jednych ze standardowych modeli dżinsów. Okazało się, że produkcja bawełny oraz procesy wykończeniowe stanowią 90 proc. zużycia wody. Marka już teraz może pochwalić się zmniejszonym o prawie cztery miliony litrów zużyciem wody podczas produkcji dżinsów. W przypadku modeli, takich jak Boy oraz Straight, zużycie wody zmniejszono do 16,5 litra na jedną parę. Dzięki wprowadzeniu technologii ECOWASH, zapewnianej przez przedsiębiorstwo Jeanologia, udało się zmniejszyć zużycie wody, energii oraz substancji chemicznych. W produkcji 38 proc. dżinsów z kolekcji na sezon wiosna-lato 2019 wykorzystano proekologiczne rozwiązania. W nadchodzącym sezonie jesień-zima 2019 ta liczba ma wzrosnąć do 50 proc.
Coraz więcej ubrań Mango szyje się z bawełny powstałej w ramach BCI (Better Cotton Initaitive). Zrównoważone uprawianie tego materiału przyczynia się do ograniczenia użycia wody oraz produktów chemicznych, a także do zapewnienia bezpieczeństwa i zdrowia pracowników. Do produkcji ubrań wykorzystywana jest także bawełna organiczna (do jej uprawy zużywa się mniej wody) oraz bawełna z recyklingu.
Organiczne albo pochodzące z recyklingu, biodegradowalne i innowacyjne, zrównoważone, a także etyczne – takie są tkaniny przyszłości, które już wprowadza do swoich kolekcji Mango. Kolejnym etapem rozwoju jest dla marki kolekcja kapsułowa ubrań stworzonych z ekologicznych włókien oraz tkanin pochodzących z recyklingu. Mango Committed, powstające regularnie od 2017 roku, miłość do natury objawia nie tylko w ekologicznej produkcji, ale także w formie ubrań, jako że barwy i wzory inspirowane są przyrodą.
Kolekcja Committed na sezon wiosna-lato 2019 została wykonana z bawełny z certyfikatem BCI oraz z wykorzystaniem nowych technologii i włókien uzyskanych w proekologiczny sposób. Do 2022 roku 50 proc. używanej w Mango bawełny będzie pochodzić ze ekologicznej uprawy.
Uzupełnieniem tej bawełny są innowacyjne tkaniny. LENZING REFIBRA stworzyło GREENCEL, włókno naturalne i w 100 proc. biodegradowalne, uzyskane z drzew. Do jego produkcji nie użyto żadnych toksycznych środków. Firma opracowała także nowe włókno TENCEL™ Lyocell, produkowane z resztek bawełny pochodzących z innych procesów szwalniczych oraz z pulpy drzewnej.
Mango rozumie także wysoki koszt – społeczny, ekonomiczny i ekologiczny – nadmiarowej, rozbuchanej, niepowstrzymanej konsumpcji. Dlatego w ramach Take Action promuje drugie życie ubrań. Second Chances to program recyklingu ubrań i butów, które oddawane do kontenerów znajdujących się w sklepach stacjonarnych, są przeznaczane do ponownego użytku – lokalnie (52 proc.) lub za granicą (10 proc.). Poddaje się je recyklingowi i przekształca w nowe produkty (20 proc.) oraz używa do pozyskiwania energii (18 proc.).
Mango angażując się w pozytywne zmiany zachodzące w rzeczywistości społecznej, zachęca jednocześnie swoich klientów do tego, żeby też stali się częścią zielonej rewolucji. W trosce o naszą planetę, nasze wspólne dobro i przyszłe pokolenia, podchodźmy do mody w sposób zrównoważony. Liczy się działanie każdego z nas!
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.