Mango: Ich marzenia kształtują przyszłość
Do udziału w najnowszej kampanii reklamowej pod hasłem „New Voices” hiszpańska marka zaprosiła modelki i modeli, którzy pracę w branży mody łączą z aktywizmem, biznesem i sztuką. To do nich należy przyszłość.
Film reklamowy nowej kolekcji Mango zaczyna się od hasła „To ich kreatywność kształtuje naszą przyszłość” („The creative forces shaping our future”). #MangoNewVoices, czyli „nowe głosy”, należą do aktywistów i artystów, przedsiębiorców i przedstawicieli branż kreatywnych, pokolenia milenialsów i jeszcze młodszej od nich generacji Z. To oni wzięli na siebie zadanie przeformułowania celów, ustalenia na nowo priorytetów, walki o lepszą przyszłość. Gdy coraz częściej mówi się o zagrożeniach, które czyhają na naszą planetę, my, jej mieszkańcy, bierzemy na siebie odpowiedzialność za jej przyszłość.
Bohaterami swojej kampanii Mango uczyniło więc modelki i modeli, którzy nie ograniczają się do chodzenia po wybiegach, pozowania na sesjach i robienia zdjęć na Instagramie. Każdy z nich pełni więcej niż jedną rolę, każdy poszukuje sposobów na ekspresję, każdy działa na rzecz swojej lokalnej społeczności, nie bojąc się także globalnych ambicji.
Sasza Piwowarowa, rosyjska supermodelka, która wystąpiła w rekordowej ilości kampanii Prady, zanim trafiła na wybiegi, studiowała w Moskwie historię sztuki. – Podczas gdy inne dziewczynki bawiły się lalkami, moimi ulubionymi zabawkami były pędzle. Rysowałam komiksy i tworzyłam ilustracje do baśni – mówiła kiedyś w wywiadzie. Dziś w Nowym Jorku ma swoje studio, a wystawy malarstwa pokazywała już w Paryżu. Od niedawna tworzy także rzeźby. Modę i sztukę łączy z macierzyństwem. Jej córka Mia Isis urodziła się w 2012 roku.
Malarką jest także Jolie Alien, która doczekała się swojej pierwszej indywidualnej wystawy pod koniec ubiegłego roku. 16-letnia zaledwie modelka pokazała swoje prace – kolaże, obrazy i ilustracje – w ramach ekspozycji „Just Felt Like It” w Moskwie. Sztuka fascynowała ją od dziecka. – Największą inspiracją jest dla mnie puste płótno. Dzieło się na nim po prostu objawia. Niczym sen – tłumaczyła w wywiadzie. Jej marzeniem jest godzenie mody i malarstwa.
Patrick Schwarzenegger, syn legendarnego aktora, ze względu na matkę, Marię Shriver wywodzący się z rodziny Kennedych, oprócz chodzenia po wybiegach i występowania w filmach (pierwszą główną rolę zagrał rok temu w melodramacie „W blasku nocy” u boku Belli Thorne), zarobione pieniądze inwestuje w rozwijanie biznesów.
W kampanii widać także Holenderkę Luna Bijl, która występuje na pokazach Chanel, Chloé i Louis Vuitton, jako pierwszej udało jej się też pojawić dwa razy w ciągu jednego roku na okładce paryskiego „Vogue’a”. Moda jest tylko jedną z jej pasji. Jeździ na rowerze górskim i na motorze, uwielbia kickboxing i boks. Zamiast na imprezę, woli iść na trening.
Stawkę modelek zamyka Brytyjka Adwoa Aboah. Czytelnicy „Vogue Polska” znają ze spotkania „Gurls Talk”, które odbyło się kilka miesięcy temu w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Na zaproszenie redakcji aktywistka i modelka przeniosła na polski grunt spotkania wspierające kobiety, które prowadzi w Londynie i Nowym Jorku. Adwoa jako jedna z pierwszych supemodelek w pełni wykorzystała swoją pozycję influencerek do zaangażowania społecznego. Doświadczenia uzależnienia i depresji, które naznaczyły jej dorastanie, dały jej siłę, żeby pomagać innym. Dziś wspiera dziewczyny takie jak ona w dążeniu do realizacji ich planów.
„Every individual has a role to play” („Każdy z nas ma do odegrania swoją rolę”) – głosi dalej kampania. I nie tyczy się to tylko jej bohaterów. To zachęta do tego, żeby każdy z nas wziął w swoje ręce nie tylko swój własny los, ale też zadbał o najbliższe otoczenie. „Let’s build the future together” („Zbudujmy wspólnie naszą przyszłość” – namawia Mango.
Alasdair McLellan sfotografował i sfilmował modelki i modela skąpanych w słońcu. Sprawiają wrażenie beztroskich, ale wiedzą, że swoimi działaniami mogą spróbować zmienić świat. Młodość, luz i radość nie przyćmiewają poczucia misji. „We believe in the power of community” – mówią, zwracając uwagę na siłę drzemiącą we wspólnocie. W tle filmu pobrzmiewają dźwięki utworu „I belong in your arms” nowojorskiego duetu muzyki elektronicznej Chairlift.
Spójna z koncepcją kampanii jest kolekcja Mango na sezon wiosna-lato 2019. Swobodna, bazująca na indywidualnym stylu, balansująca na pograniczu retro i nowoczesności. Subtelne pastele, które wyglądają, jak przeświecone letnim słońcem, nadają jej lekkości. Najważniejsze są odcienie bladego różu, błękitu i limonkowej zieleni. Zwiewne są także półprzeźroczyste tkaniny, a fasony, niektóre klasyczne, inne zgodne z sezonowymi trendami, tworzą oryginalny miks.
Uwagę zwracają przede wszystkim koszulki tie-dye, które wyglądają, jakby uszyte były z marmuru, plecione topy, idealne na plaże, a także jasne dżinsy o wygodnym fasonie. Nie mogło zabraknąć hitów z wybiegów – kolarek, bieliźnianych sukienek, czy też dwurzędowych marynarek i kamizelek. Superwyrazisty zestaw srebrnych spodni i marynarki to ukłon w stronę mody lat 90., podobnie jak dodatki, takie jak czapka typu bucket (przedwczoraj podobna pojawiła się na pokazie Diora), trampki za kostkę, czy torebki worki. Jak zwykle u Mango, dodatki są zaprojektowane równie perfekcyjnie jak ubrania. Po raz kolejny pojawiają się kolczyki „nie do pary”, delikatne wisiorki i proste pierścienie. Warto zainwestować także w wiązany w talii pasek, małą torebkę na łańcuszku i sandały z cienkich paseczków, w których można przejść całą plażę.
Wiosna i lato 2019 roku będą należały do lekkości, pasteli i #MangoNewVoices.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.