Znaleziono 0 artykułów
10.03.2025
Artykuł partnerski

Wyjątkowa wystawa na 40-lecie marki Guess

10.03.2025
Fot. Materiały prasowe

Mudec, czyli mediolańskie Muzeum Kultur (Museo delle Culture), prezentował w swoich galeriach Picassa i Martina Parra, van Gogha i projekty butów z ostatniego półwiecza. Włosi przyjeżdżają tu oglądać wystawy na temat historii tatuażu i sklepowych witryn. Od 17 stycznia do 3 marca w przestrzeni muzeum poświęconej fotografii można było obejrzeć specjalną ekspozycję przedstawiającą 40-letnią historię i ikonografię marki Guess. 

„The Creation of a Diva” to immersyjna fotograficzna retrospektywa pod kuratelą historyka sztuki Massimiliana Capellego, która prowadzi przez dzieje marki. Ekspozycja zaczyna się w 1981 roku. Na krwiście czerwonych ścianach zaprezentowano czarno-białą fotografię analogową z początków istnienia Guess, w gablotach – artefakty o wartości historycznej. Na wielkoformatowych zdjęciach widać młode supermodelki, które – choć dziś dobrze znane wszystkim fanom dziedziny – karierę zaczynały właśnie na planach sesji zdjęciowych Guess. Twórcy marki zaproponowali nowy sposób myślenia o promocji mody i nowe podejście do poszukiwania reklamujących ją twarzy. Choć autorzy fotografii są różni, za ich powstaniem kryje się ta sama postać: Paul Marciano, współzałożyciel, dyrektor kreatywny Guess i pomysłodawca wszystkich kampanii w historii brandu. – Jesteśmy podekscytowani możliwością organizacji tej retrospektywy w Mudec – mówił Paul Marciano. – To prestiżowa instytucja na włoskiej scenie kulturalnej, idealne miejsce, by uczcić ewolucję naszych kampanii, które zapisały się w historii mody. Wystawa oferuje unikalne doświadczenie i oddaje hołd naszej historii.

Fot. Materiały prasowe

Poczuć się diwą

Unikalne doświadczenie, o którym mówi Marciano, to nie tylko szansa, by zagłębić się w historię kultowej marki. Interaktywna ekspozycja z garderobami, błyskającymi fleszami i instalacjami wideo przypomina zwiedzającym, że sami mogą stać się lub chociaż poczuć tytułowymi diwami. To nawiązanie do bohaterek znacznej części zaprezentowanych zdjęć. Wiele z nich Marciano odkrył w mediach społecznościowych, sklepach, a nawet w oddziałach własnej firmy. To zdolność do znajdowania nowych twarzy i talentów fotograficznych w dużej mierze zadecydowała o wielkim komercyjnym sukcesie Guess i przeważyła w wyścigu o popularność na przesyconym w latach 80. rynku denimu.

Ikoniczne fotografie

Na wystawie zaprezentowano zdjęcia autorstwa legend, takich jak: Ellen von Unwerth, Wayne Maser, Bryan Adams i Dewey Nicks. Wszystkie łączy charakterystyczna hiperzmysłowość młodych Estelle Lefébure, Claudii Schiffer, Evy Herzigovej, Naomi Campbell i Anny Nicole Smith. Niektóre z kultowych fotografii nie zawierają nawet produktów z portfolio marki. Paul Marciano rozumiał zawsze, że udana reklama to nie ta, która portretuje produkt, ale ta, która tworzy świat, którego klientki chciałyby stać się częścią.

Fot. Materiały prasowe

Pełnia celebracji

25 lutego w przestrzeni wystawy i w głównym holu Mudec odbył się swoisty półfinisaż z imprezą inaugurującą Milan Fashion Week. Jak przystało na rozkochany w gwiazdach Hollywood i estrady brand, Guess w zalanym czerwonym światłem wysokim pomieszczeniu galerii odtworzył w miniaturze festiwal w San Remo. Na scenie wystąpiła jego gwiazda, włoska piosenkarka Clara, która zmysłowym śpiewem i charyzmą porwała gości jeszcze głębiej do świata marki. Jej występ był też swoistą przedpremierą kolekcji Marciano by Guess na jesień-zimę 2025. Artystka pojawiła się w długiej jedwabnej sukni z dekoltem w kształcie serca i imponującej biżuterii. W tłumie dostrzec można było ambasadorki marki, m.in. Leonie Hanne w sukience z kryształów i piór oraz Giulię Salemi w białym tweedowym komplecie z tej samej kolekcji. Wzruszający występ płynnie przeszedł w dziki DJ-ski set Stelli Bossi, ukazując drugie, bardziej drapieżne, oblicze Guess. Takich celebracji historii, także najnowszej, zdecydowanie brakuje w kalendarzach tygodni mody. 

Kamila Wagner
  1. Moda
  2. Historia
  3. Wyjątkowa wystawa na 40-lecie marki Guess
Proszę czekać..
Zamknij