Marka LG stawia na zrównoważony rozwój
Dbałość o środowisko naturalne to temat, który z roku na rok staje się coraz ważniejszy i bardziej aktualny. Dlatego coraz więcej marek wdraża idee sustainability. Zrównoważony rozwój jest też priorytetem dla firmy LG. Nie tylko konsekwentnie stara się ona, by jej produkty były coraz bardziej „zielone”, lecz także podejmuje działania, by podnieść świadomość ekologiczną klientów.
Zrównoważony rozwój to wciąż umacniający się sposób zarządzania gospodarką, który ma sprawić, że przyszłe pokolenia będą żyć na mniej zanieczyszczonej planecie. Idea sustainability była myślą przewodnią drugiej edycji konferencji Business Fashion Environment Summit, która odbyła się we wrześniu 2021 roku. Podczas organizowanego przez „Vogue Polska” wydarzenia światowi liderzy opowiadali o konieczności wypracowania rozwiązań mających realny wpływ na przyszłość.
Marka LG od dłuższego czasu troszczy się o bardziej ekologiczny sposób produkcji. Konsekwentnie dąży też do podniesienia świadomości ekologicznej klientów. Jednym ze sposobów jest kampania #CareForWhatYouWear.
„Firma LG zainicjowała ogólnoświatową kampanię #CareForWhatYouWear (w Polsce pod nazwą #ZadbajOToCoNosisz) propagującą zrównoważony rozwój, aby podnieść wśród konsumentów świadomość globalnego problemu związanego z odpadami tekstylnymi i zachęcić ich do wprowadzania drobnych, ale znaczących zmian, które pomogą chronić naszą planetę” – wyjaśniają przedstawiciele marki LG. „Popularny film i kampania internetowa prezentują filozofię LG w zakresie działań proekologicznych, społecznych i związanych z ładem korporacyjnym, odzwierciedlając dążenie firmy do poprawy obecnej sytuacji ekologicznej na świecie. Kampania #CareForWhatYouWear (#ZadbajOToCoNosisz) jest jedną z wielu inicjatyw LG, których celem jest ochrona środowiska i w której wykorzystano globalną platformę firmy, aby popularyzować wśród konsumentów na całym świecie koncepcję zrównoważonego rozwoju jako nadziei na lepszą przyszłość” – dodają.
Kampania LG zwraca uwagę na skalę, w jakiej świat mody odpowiada za katastrofę klimatyczną. „Zrealizowany na potrzeby kampanii film rozpoczyna się od analizy znaczącego wpływu, jaki »jednorazowa moda« wywiera dziś na środowisko naturalne, oraz rosnącej z roku na rok liczby wyrzucanej odzieży. Podkreślamy, że każdy może przyczynić się do poprawy sytuacji poprzez większą dbałość o ulubione ubrania, recykling starej odzieży zamiast jej wyrzucania oraz oddawanie niepotrzebnej odzieży, aby mogła posłużyć komuś innemu. Urządzenia LG do pielęgnacji odzieży, między innymi pralki, suszarki i szafa parowa LG Styler, mogą przedłużać żywotność ubrań dzięki czyszczeniu i odświeżaniu w połączeniu z dokładną, ale delikatną pielęgnacją, która minimalizuje uszkodzenia tkanin. Kampania #CareForWhatYouWear (#ZadbajOToCoNosisz) zachęca konsumentów do przyłączenia się do ruchu na rzecz zrównoważonej mody i wymiany informacji o działaniach podejmowanych po to, aby ich ulubione ubrania wyglądały dobrze sezon po sezonie” – tłumaczą przedstawiciele marki LG.
W ramach kampanii #CareForWhatYouWear LG podjęło również współpracę z wiodącym internetowym sprzedawcą luksusowej odzieży, firmą NET-A-PORTER. „To wyraz zaangażowania wiodącego producenta urządzeń gospodarstwa domowego i elektroniki użytkowej w zmniejszenie globalnej emisji dwutlenku węgla. Kampania ma na celu zachęcenie konsumentów do włączenia się w walkę z nadmiernym zanieczyszczaniem środowiska przez sektor mody. W jaki sposób? Między innymi poprzez zapobieganie uszkodzeniom odzieży podczas prania. Warto zwrócić również uwagę na korzyści dla środowiska płynące z kupowania trwałych, uszytych z ekologicznych materiałów ubrań oraz przekazywania zbędnych rzeczy potrzebującym i nadawania im drugiego życia. By osiągnąć ten cel, firmy LG i NET-A-PORTER podjęły współpracę z trzema markami angażującymi się w promowanie zrównoważonej mody – Mara Hoffman, Le Kasha i Bondi Born. Dzięki temu do rąk klientów trafi odzież wykonana z wytrzymałych tkanin, które bez obaw można prać w pralce i które nie wymagają czyszczenia chemicznego”.
Zgubny wpływ na środowisko ma nie tylko moda, lecz także elektroodpady. Marka LG ma rozwiązanie. „Firma LG Electronics (LG) ogłosiła, że do 2030 roku wykorzysta w swojej działalności prawie 600 tysięcy ton recyklingowanego plastiku w ramach wspólnych wysiłków na rzecz ograniczenia wielkości emisji gazów cieplarnianych w łańcuchu wartości. Cel ten stanowi element szerszej inicjatywy LG, która ma doprowadzić do stworzenia ekosystemu odbioru odpadów elektronicznych oraz zwiększonego wykorzystywania materiałów pochodzących z recyklingu odpadów pokonsumenckich (PCR) w produktach elektroniki użytkowej i sprzęcie gospodarstwa domowego.
W 18 modelach telewizorów LG OLED z oferty na rok 2021 zastosowano mniej komponentów niż w konwencjonalnych telewizorach LCD dzięki wdrożeniu unikatowej technologii bez podświetlenia. Oznacza to, że w procesie produkcji wykorzystuje się mniej tworzyw sztucznych. Przykładowo, aby wyprodukować telewizor LG OLED G1 Gallery Design o przekątnej 65 cali, potrzeba zaledwie 30 procent plastiku, który jest zużywany przy produkcji telewizora LCD tej samej wielkości (model 65UP75). Dzięki zmodyfikowanej ofercie obejmującej więcej modeli OLED niż LCD firma LG przewiduje ograniczenie zużycia plastiku w bieżącym roku o około 10 tysięcy ton” – zapowiadają przedstawiciele LG.
Odpady elektroniczne to nie tylko tony plastiku. Ich zgubny wpływ na Ziemię bierze się też ze szkodliwych substancji, które często są efektami ubocznymi produkcji i rozkładu urządzeń elektronicznych. Dlatego LG stawia nie tylko na recykling, lecz także na bardziej przyjazne środowisku rozwiązania. „LG wykorzystuje także więcej materiałów pochodzących z recyklingu i nadających się do ponownego przetworzenia. Na przykład w obudowach zewnętrznych telewizorów LG OLED z asortymentu na rok 2021 zastosowano więcej metalu. W przeciwieństwie do LCD panele OLED nie wymagają stosowania szkodliwych substancji takich jak kadm i ind. Dzięki temu telewizory OLED są doskonałą opcją dla świadomych ekologicznie klientów. Nawet po zakończeniu cyklu życia telewizory LG OLED wyróżniają się efektywnością wykorzystania zasobów i wysokim wskaźnikiem recyklingu w porównaniu z modelami LCD, których produkcja jest nie tylko bardziej złożona, lecz także wymaga większego zużycia zasobów. Oprócz tych działań LG planuje zwiększyć stopień wykorzystania tworzyw sztucznych z recyklingu w niektórych telewizorach LCD z oferty na 2021 rok, m.in. w modelu QNED Mini LED. W tym celu firma planuje wykorzystać w bieżącym roku nawet 750 ton plastiku pochodzącego z recyklingu” – przekonują przedstawiciele LG.
Dodają, że marka ma już na tym polu spore sukcesy. „Telewizory OLED i soundbary marki LG są pierwszymi telewizorami OLED i produktami audio, które otrzymały wyróżnienie SGS Eco-Product przyznawane przez szwajcarskie przedsiębiorstwo certyfikacyjne SGS Société Générale de Surveillance SA*”.
* Certyfikację SGS Eco-Product przyznano modelom telewizorów LG OLED Z1, G1, C1, B1, A1 (2021 r.).
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.