Właścicielki marek Simone Rocha, Nodaleto i The Vampire’s Wife pochodzą z wpływowych w świecie mody i show-biznesu rodzin. Jak się okazuje, znane nazwisko raczej pomaga, a nie przeszkadza, w dążeniu do sukcesu.
Simone Rocha: Romantyczka
Jedna z najbardziej uznanych brytyjskich projektantek młodego pokolenia, Simone Rocha, wychowywała się za kulisami pokazów mody ojca, Johna Rochy. Jak sama podkreśla, przebywała tam, odkąd nauczyła się chodzić. – Początkowo podawałam herbatę, ale w końcu nauczyłam się robić na drutach i szydełkować. Szkoliłam się w atelier razem z innymi stażystami. Moje życie od najmłodszych lat naznaczały sezony mody – wspominała w jednym z wywiadów. Przez jakiś czas robiła wszystko, by nie iść oczywistą ścieżką. Zaczęła nawet studia w National College of Art and Design w Dublinie na kierunku sztuk pięknych, rzeźby i grafiki, ale szybko zrozumiała, że to moda jest dla niej naturalnym sposobem wyrażania kreatywności. Wkrótce przeniosła się na prestiżową Central Saint Martins w Londynie, gdzie od legendarnej Louise Wilson, profesor, która uczyła między innymi Alexandra McQueena i Christophera Kane’a, usłyszała: – Wiem, kim jest twój ojciec, i mam to gdzieś.
The Vampire’s Wife: Gothcore
Znaczącym graczem na Wyspach Brytyjskich jest też zatopiona w romantyczno-gotyckiej estetyce marka The Vampire’s Wife. Żakardowe, aksamitne i jedwabne suknie ze stójkami, zaznaczonymi ramionami i falbanami noszą Florence Welch, Keira Knightley, Sienna Miller i księżna Walii Kate – w jednej z nich, butelkowozielonej, pozowała na pierwszym oficjalnym portrecie. Za styl „Żony wampira” odpowiada Susie Cave, żona muzyka, poety, pisarza i kompozytora Nicka Cave’a. To zresztą on, książę ciemności, wymyślił nazwę marki – Susie zapożyczyła ją z nieskończonej przez męża książki.
Gabriela Hearst: Zrównoważona moda
Członkinią wpływowej rodziny jest też pochodząca z Urugwaju Gabriela Perezutti, znana jako Gabriela Hearst. Mocno skupiona na zrównoważonym rozwoju projektantka w 2013 roku poślubiła Johna Augustine’a Hearsta z tych Hearstów – medialnych potentatów. Rodzinne wydawnictwo założone zostało w 1887 roku i jest właścicielem takich tytułów jak „Harper’s Bazaar”, „Cosmpolitan” czy „Elle”. W 2015 roku Gabriela założyła własną markę, którą dzisiaj – głównie przez wykorzystanie wysokiej jakości tkanin – uznaje się za amerykański odpowiednik firmy Hermès. Uhonorowana licznymi nagrodami za dizajn, działania na rzecz zrównoważonej mody i zaangażowanie społeczne Hearst w 2020 roku przejęła stery domu mody Chloé.
Nodaleto: Modernizm i minimalizm
Najgłośniejszy debiut ostatnich lat należy do Julii Toledano – „młodej członkini rodziny królewskiej świata mody” – jak lubi ją nazywać międzynarodowa prasa. Trzy lata temu, w wieku 25 lat, córka Sidneya Toledana, dyrektora generalnego francuskiego koncernu LVMH, wystartowała z własną marką. Nazwała ją Nodaleto – to anagram jej nazwiska. Inspirowane architekturą lat 70., modernizmem i minimalizmem obuwie jej projektu szybko zyskało w sieci rzeszę fanów. Bestsellerami są botki i modele typu Mary Jane na wysokim, grubym słupku. – To marzenie, które miałam w głowie od najmłodszych lat. Ojciec nauczył mnie, by zawsze skupiać się na produkcie i dbać o każdy szczegół jego wykonania. W kwestii jakości nie ma kompromisów – podkreślała w jednym z wywiadów.
Cały tekst przeczytacie w grudniowym wydaniu magazynu „Vogue Polska”, którego tematem przewodnim jest powrót glamouru. Do kupienia w salonach prasowych, online z wygodną dostawą do domu oraz w formie e-wydania.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.