Piękno i zdolność do regeneracji natury bardziej niż kiedykolwiek są symbolem nadziei – napisała Sarah Burton, zapraszając fotografów i obserwatorów instagramowego profilu Alexander McQueen do wzięcia udziału w nowej kampanii marki, której motywem przewodnim jest przyroda.
W czasach pandemii, kiedy większość czasu spędzamy zamknięci w czterech ścianach, jeszcze bardziej doceniamy naturę. Tęsknimy za wiosną w plenerze. Radość dają nam nie tylko spacery, lecz także obserwowanie, jak przyroda budzi się do życia. Naturę kochał też Alexander McQueen, inspirują się nią w niemal każdej kolekcji projektanci brytyjskiego domu mody, z dyrektor kreatywną Sarah Burton na czele. Dlatego też stała się motywem nowej kampanii brytyjskiej marki. Trudno wyobrazić sobie inny dom mody, w którym aż tyle kolekcji czerpałoby ze świata fauny i flory – w końcu McQueen słynie z projektów nawiązujących do ptaków, kwiatów, motyli czy wodnych zwierząt. „Zawsze inspirowała mnie natura – to wątek, który przewija się przez wszystko, co tworzymy w domu mody Alexander McQueen. Teraz jej piękno i zdolność do regeneracji bardziej niż kiedykolwiek są symbolem nadziei i spokojnej mocy” – napisała w komunikacie prasowym Sarah Burton.
Nie oznacza to jednak, że plan zdjęciowy rozłożono na środku łąki, a kampania to po prostu zdjęcia modelek pośród barwnych kwiatów. Okres pandemii spowodował, że marki zmieniają podejście do tworzenia sesji wizerunkowych, np. Jacquemus zaprezentował ostatnio serię kadrów, które powstały za pośrednictwem Face Time’u (zobaczycie na nich m.in. Bellę Hadid i Barbie Ferreirę), Zara z kolei poprosiła modelki o wysłanie fotografii, które zrobią sobie w ubraniach hiszpańskiej siecówki same we własnych mieszkaniach.
Dom mody Alexander McQueen wymyślił jeszcze inny koncept – zdalnie zachęcił fotografów z całego świata (zarówno swoich długoletnich współpracowników, jak i wschodzące talenty) do wykonania zdjęć, które obrazują „ich postrzeganie natury podczas momentu globalnej kwarantanny”. Wśród zaproszonych do projektu artystów znaleźli się m.in.: Alice Schillaci z Mediolanu, Luo Yang z Beijing, Virginie Khateeb i Lea Colombo z Londynu oraz Eddie Wrey z Wiltshire (Wielka Brytania). Artyści różnie zinterpretowali zadanie. Wśród ich prac znaleźć można zarówno zdjęcia koron drzew na błękitnym niebie, jak i królestwa pszczół.
To jeszcze nie wszystko. Pandemia zmieniła nie tylko sposób tworzenia sesji. Marki szukają także nowego sposobu na kontakt z klientami. Dom mody Alexander McQueen do projektu zaprosił także swoich obserwatorów na Instagramie. W postach zamieszczonych w mediach społecznościowych marka zachęca swoich obserwatorów do publikowania zdjęć i opisywania ich @AlexanderMcQueen #McQueenCreators oraz specjalnie stworzonym na tę okazję hashtagiem #McQueenNature. Każda z fotografii powinna być zainspirowana zarówno przez nową kolekcję McQueen, jak i przez naturę. – Teraz najważniejsze jest ponowne połączenie się z naturą. Te zdjęcia mają być odzwierciedleniem tej myśli – dodała Sarah Burton.
Najlepsze fotografie będą później udostępniane na kanałach brytyjskiej marki. Magazyn „Vogue Polska” także przyłączył się do akcji – zajrzyjcie na nasz Instagram!
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.