Miejska dżungla w nowej kampanii Diligent
Duet projektantów stojących za polską marką Diligent w tym sezonie porusza temat konsumpcjonizmu, a także relacji człowieka z naturą w świecie opanowanym przez technologię.
„Medium Message”, kolekcja marki Diligent na sezon 2019, za którą stoją Szymon Mrózek i Marta Pospieszna, to połączenie mody ulicznej z inspiracjami ze świata sztuki, a także zagadnieniami społecznymi. Tym razem duet skupia się na wszechogarniającym pędzie i natłoku informacji. W tym nadmiarze bodźców tęsknimy za normalnością, za podstawowymi wartościami w życiu, których poszukujemy w kontakcie z naturą.
Dlatego wśród propozycji marki króluje stonowana paleta barw. Beż, zieleń, szarość i granat co jakiś czas przełamuje tylko intensywny odcień neonowej zieleni, która jest jednym z najmodniejszych kolorów tej wiosny. W kolekcji Diligent pojawia się na koszulach, a także w postaci piżamowego total looku.
Uwagę przyciągają również przenikające się kolory, które zainspirowała twórczość polskiego artysty Wojciecha Fangora. Różnorodne faktury i stopnie przezroczystości tkanin, nawiązujące do jego sztuki, przeplatają się z detalami w formie zaszewek, falban, zakładek, a także charakterystycznych linii cięcia. Tutaj duet projektantów po raz kolejny odwołuje się do sztuki, tym razem do rzeźb Richarda Serry, a także twórczości Petera Alexandra, Jamesa Turnella i Craiga Kuffmana, pokazując, że w tym roku ważną rolę w modzie odgrywają warstwy.
Lejące spódnice i topy, oversize’owe garnitury, bermudy, okrycia wierzchnie inspirowane stylem safari, koszule jak z Dalekiego Wschodu, a także marynarki z mocno zarysowanymi ramionami. Nowa kolekcja Diligent to propozycje stonowane i gotowe do noszenia, ale intrygujące formą.