Gdy ponad 10 lat temu marka Guerlain wprowadzała gamę kosmetyków do pielęgnacji twarzy Abeille Royale, wykorzystującą dobrodziejstwa produktów pszczelich, nikt nie spodziewał się, że kombinacja miodu i mleczka pszczelego może przynieść tak niezwykle regenerujące efekty dla skóry. Tymczasem Watery Oil z miejsca stał się bestsellerem sprzedawanym co 26 sekund na świecie. Właśnie na rynek wkracza nowy, rewolucyjny Advanced Youth Watery Oil. Co potrafi?
– Skóra, która słabo się goi, to skóra, która szybciej się starzeje – powiedział dr Frédéric Bonté, dyrektor badań marki Guerlain i rozpoczął poszukiwania Świętego Graala, który zapewni skórze zdrowie i młody wygląd. W tym celu spotkał się z profesorem Bernardem Descottesem, francuskim chirurgiem, który wykorzystywał miód do leczenia ran. Po 10 latach badań eksperci francuskiej marki kosmetycznej dowiedli, że wzmacnianie bariery naskórkowej ma duży wpływ na kondycję skóry, a dokładnie na jej jędrność. Naukowcy opracowali metodologię pozwalającą analizować składy produktów pszczelich, badać ich wpływ na skórę i tworzyć nowe formuły produktów o silniejszych właściwościach leczniczych.
Słodkie lekarstwo
Jakie dobrodziejstwa kryje miód? O tym, że jest najbardziej unikalną i złożoną substancją, której składu człowiek nie jest w stanie odtworzyć, wiedzą wszyscy. Aby wyprodukować miód, kolonia pszczół zbiera pyłek z 10 mln kwiatów i przekształca ich nektar w gęsty płyn o nieskończonej ilości smaków i zapachów. Część z nich ma właściwości lecznicze – są bogate w polifenole, witaminy, składniki mineralne i aminokwasy. W badaniach Guerlain wzięto pod uwagę trzy kryteria wyboru najlepszych na świecie miodów: dziewicze środowisko, bogatą różnorodność biologiczną i profil genetyczny pszczół. Najcenniejszy okazał się miód czarnej pszczoły z wyspy Ouessant, który z czasem został wzbogacony o trzy inne: z Korsyki, Ikarii i Wysp Alandzkich. Każdy z nich ma unikatowe właściwości – miód z Ouessant stymuluje odnowę przez zwiększenie połączeń neuronalnych. Korsykański miód zwalcza stany zapalne. Miód z Ikarii stabilizuje sieć neuronów, a miód z Wysp Alandzkich zwiększa zaopatrzenie komórek skóry w energię. Przeprowadzone testy wykazały synergię działania pszczelich składników, które są pozyskiwane metodami bartniczymi z poszanowaniem pszczół i ich środowiska naturalnego.
Miód na układ nerwowy
Nasza skóra jest najbardziej unerwionym i wrażliwym na bodźce narządem. Łączy się z mózgiem za pomocą setek tysięcy czujników – włókien nerwowych wrażliwych na dotyk, temperaturę czy ból. Marka Guerlain zainteresowała się powiązaniem między komórkami nerwowymi a komórkami skóry w procesie zatrzymania oznak starzenia. Badania dowiodły, że skóra naprawia się pięć razy szybciej, gdy zakończenia komórek nerwowych występują w skórze właściwej i to one uruchamiają procesy naprawcze.
Ekspozycja na słońce i stres sprawiają, że zakończenia nerwowe kurczą się, połączenia słabną, procesy naprawcze spowalniają i w konsekwencji oznaki starzenia stają się coraz bardziej widoczne. Proces ten nazywany jest neurostarzeniem. To ono trafiło na celownik badań marki Guerlain, która wykazała, że synergiczne działanie czterech miodów przyspiesza naturalne mechanizmy odbudowy skóry przez zwiększenie liczby połączeń neuronalnych w skórze właściwej. Dziesięcioletnie badania nad właściwościami składników aktywnych produktów pszczelich udowodniły, że kombinacja miodów i mleczka pszczelego przynosi lepsze i bardziej długotrwałe efekty regenerujące. Na podstawie wniosków w 2013 r. powstał Watery Oil – produkt łączący w swojej formule bogactwo olejku i siłę serum. Z powodu właściwości nawilżająco-ujędrniających został okrzyknięty magicznym olejem.
W 2017 r. przeszedł lifting – formuła została udoskonalona, a on z miejsca stał się bestsellerem marki – od dnia premiery gdzieś na świecie co 26 sekund sprzedaje się jedna sztuka. Kosmetyk otrzymał też 19 międzynarodowych nagród. Na rynek wkracza właśnie najmłodsza i najdoskonalsza wersja olejku – Advanced Youth Watery Oil oparta na nowej technologii Dynamic BlackBee Repair, która jeszcze skuteczniej przyspiesza naturalne mechanizmy samoregeneracji skóry. Kosmetyk zachował swoje walory sensoryczne, a teraz zawiera aż 95 proc. składników pochodzenia naturalnego, w tym olejek Commiphora z mikroperełkami, które roztapiają się w kontakcie ze skórą, nie tworząc na niej tłustego filmu. Rezultaty? Skóra regeneruje się dziewięć razy szybciej, jest o 125 proc. lepiej nawilżona, a także jędrniejsza, bardziej promienna i gładka.
Jak drogocenny plaster
Aby zapewnić najbardziej odpowiednią prezentację nowego olejku, butelka Advanced Youth Watery Oil odwzorowuje perfekcyjną geometrię plastra miodu, a szkło pochodzące w 10 proc. z recyklingu czyni ją bardziej przyjazną środowisku. Pipeta ma nowoczesny i harmonijny kształt, jej góra została wykonana ze złotego metalu i ma kształt plastra miodu. Pudełko powstało z kartonu z certyfikatem FSC i zostało dopasowane do rozmiaru butelki tak, aby zminimalizować jego wielkość.
Pszczele laboratorium
Produkty pszczele stały się tak drogocennym surowcem dla marki, że firma postanowiła stworzyć specjalną platformę badawczą poświęconą ich mocy eliminowania widocznych oznak starzenia się skóry. Platforma jest podzielona na trzy obszary badań o globalnym znaczeniu naukowym, którymi kierują najlepsi naukowcy w swoich dziedzinach. Ściśle współpracują ze sobą, próbując znaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące świata pszczelarskich dobrodziejstw, ich wpływu na zatrzymanie młodości i wykorzystania w kosmetyce.
Pod szczególną ochroną
Odkąd w 1853 r. wylądowały na flakonie, pszczoły nie przestają inspirować twórców Guerlain. Jako zagrożony gatunek owadów, marka Guerlain zobowiązuje się chronić ten niezbędny dla zachowania bioróżnorodności gatunek. Francuska firma podjęła wiele znaczących działań w ramach inicjatywy „Guerlain dla Programu Ochrony Pszczół”. Jest patronem Stowarzyszenia na rzecz ochrony Czarnej Pszczoły z Wyspy Ouessant (ACANB), oferując wsparcie finansowe i proces badań i komunikacji. Jest także partnerem Francuskiego Obserwatorium Apidologii (OFA), stworzonego przez Thierry'ego Dufresne. Marka wspierała budowę uli w całej Europie i prowadziła działania promujące rzadki zawód pszczelarza. Założyła nawet Pszczelą Szkołę. A od kilku lat we współpracy z UNESCO i OFA prowadzi Program Kobiety dla Pszczół, kształcąc kobiety pszczelarki i inicjując działania na terenie rezerwatów przyrody UNESCO. Do 2025 r. w ramach programu szkolenie przejdzie 50 kobiet i powstanie 2500 uli, co zapewni bezpieczny rozwój 125 mln pszczół.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.