Projektowanie z dbałością o zasoby środowiska naturalnego to już nie tylko trend, ale stały element polityki światowych gigantów mody. W stronę natury po raz kolejny zwraca się także Mango. Hiszpańska marka proponuje kolekcję nawiązującą do organicznych elementów, a do kampanii reklamowej, zrealizowanej w surowym krajobrazie Wysp Kanaryjskich, zaangażowała jedną z największych ekolożek w branży, Amber Vallettę.
Ekologiczne podejście do mody, które w ostatnich sezonach zaowocowało chociażby wprowadzeniem do sprzedaży limitowanej kolekcji Mango Comitted, tym razem akcentowane jest przez hiszpańską markę wyjątkowo mocno. W sezonie wiosna-lato 2018 nie tylko proponuje ona bowiem linię bazującą na inspiracjach naturą, ale stawia też na przekaz, który ma zwracać uwagę na zależności zachodzące między modą, przyrodą i nowymi technologiami. Ideę zrównoważonej mody promuje wybrane do kampanii grono modeli: Noah Mills oraz Anna Ewers i Amber Valletta, które w sesji wizerunkowej hiszpańskiego giganta pojawiają się po raz drugi z rzędu.
Motyw przynależności do natury i troski o środowisko jest szczególnie bliski Valletcie, która oprócz bycia modelką i aktorką coraz częściej poświęca się działaniom na rzecz ochrony zasobów naturalnych. – Zmiana klimatu to jedno z najważniejszych zagadnień naszych czasów – przekonuje.
Tymczasem powrót na łono natury to – według Mango – zwiewna i delikatna garderoba, w której kluczową rolę odgrywają wygoda oraz funkcjonalność. Hiszpańska marka, która słynie z błyskawicznego adaptowania globalnych trendów, nadal nie zapomina jednak o atrakcyjnych krojach i ciekawych stylizacyjnych zabiegach: wykorzystuje motyw przeciwieństw, łącząc przewiewne koszule z cięższymi, oversize’owymi marynarkami, w prześwitujących tkaninach stawia na warstwowość, a z nawiązujących do natury wzorów i odcieni czyni znak rozpoznawczy kolekcji.
Całości dopełniają surowe krajobrazy Wysp Kanaryjskich i fotografie wykonane przez Mario Sorrentiego, który podobnie jak Ewers i Valletta, po raz kolejny współpracuje z hiszpańską marką.
Nowa kampania Mango to nie jedyny związany ze środowiskiem naturalnym projekt, w jakim ostatnio bierze udział Valletta. Modelka i aktorka jest w trakcie produkcji krótkometrażowego filmu na temat ważnych kwestii społecznych i środowiskowych. – Mam nadzieję, że zainspiruje to zarówno konsumentów, jak i marki, aby naprawdę zmodernizować jedną z najważniejszych branży przemysłowych na tej planecie – mówi. Zaangażowanie hiszpańskiej marki w działania proekologiczne dowodzi, że jest to możliwe.
Publikujemy premierowo rozmowę z Amber Vallettą, przeprowadzoną przy okazji realizacji kampanii dla Mango.
Wiosna-lato 2018 to kolejny sezon, w którym jesteś twarzą Mango. Jaki moment z tej współpracy szczególnie utkwił ci w pamięci?
Amber Valletta: Ostatnia kampania, którą realizowaliśmy na Wyspach Kanaryjskich. Razem z Anną Ewers miałyśmy nakręcić wideo na plaży – biegałyśmy i bawiłyśmy się w wodzie. Pamiętam malutkie kamyczki, które w czasie przypływu były praktycznie niewidoczne na brzegu. Ile było śmiechu i krzyku, kiedy stawałyśmy na nie gołymi stopami! To był wyjątkowy moment, w którym czułyśmy, że cały projekt jest bardziej zabawą niż pracą.
Masz swój ulubiony projekt z nowej kolekcji?
Olśniła mnie piękna, złota sukienka z ażurowego materiału.
Jesteś w branży już prawie 30 lat. Jakie jest twoje pierwsze wspomnienie, związane z modą?
To moja pierwsza praca, czyli sesja do włoskiego „Vogue’a”. Trochę płakałam na planie, ponieważ nie miałam pojęcia, co mam robić… Miałam zaledwie 15 lat! Jednak zarówno modelka, jak i fotograf byli tak mili, że udzielali mi pomocnych wskazówek.
Jesteś nie tylko ikoną stylu i świetną modelką, ale również aktorką. Trudno było ci złapać równowagę pomiędzy tymi rolami?
To była zdecydowanie ogromna zmiana, kiedy musiałam przejść z modelingu na aktorstwo. Kiedy po raz pierwszy zaczęłam grać, bycie modelką nie było cool. Można było być albo modelką, albo aktorką, w żadnym razie obiema jednocześnie! W Hollywood nikt nie wziąłby mnie na poważnie, gdybym wciąż zajmowała się modelingiem. Musiałam podjąć ważną decyzję i właściwie zrezygnować z wybiegów, aby Hollywood spojrzało na mnie jak na profesjonalistkę. Dzisiaj jest całkiem inaczej: można być piosenkarką, aktorką, modelką, projektantką, kimkolwiek się chce i robić wszystko, na co ma się ochotę, nikogo to nie obchodzi. Dlatego teraz korzystam z tej możliwości i po trochu zajmuję się tym wszystkim.
Jak interpretujesz różnicę pomiędzy modą i stylem?
Modę można kupić, a styl albo jest wyuczony, albo ma się go naturalnie.
Branża mody lubi dyskryminować ze względu na wiek. Dla ciebie dojrzałość zdaje się być jednak atutem.
Kobiety dzisiaj chcą równej reprezentacji i autentyczności. Starzenie się to nieodłączna część życia, a jeśli pokazuję, że można to robić z wdziękiem, to znaczy, że wykonałam dobrą robotę.
Jakie działania charytatywne uważasz w dzisiejszych czasach za najistotniejsze?
Zmiana klimatu to jedno z najważniejszych zagadnień naszych czasów. Inwestycje w odnawialne źródła energii we wszystkich sektorach biznesu znacząco wpłyną również na takie kwestie, jak bieda czy choroby. Regularnie podpisuję petycje i kontaktuję się z przedstawicielami instytucji rządowych, starając się zachęcić ich do działania na rzecz ochrony środowiska. Sama także wspieram wiele organizacji, które przeciwdziałają firmom szkodzącym środowisku.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.