Jesteście ciekawi, skąd wzięły się japonki, dlaczego lata 90. były niezwykłym okresem w historii mody i jak możemy zmienić branżę na lepsze? Tego wszystkiego i wiele więcej dowiecie się z najciekawszych podcastów poświęconych branży, projektantom i zrównoważonemu rozwojowi.
„Fashion no filter”: Sekrety branży
Jak Bryanboy, jeden z najpopularniejszych influencerów ostatniej dekady, zrobił karierę? Czym tak naprawdę zajmuje się Eva Chen, była redaktor naczelna magazynu „Lucky”, a obecnie Head of Fashion Partnerships at Instagram? I co urzekło Jenny Walton w projektach Miucci Prady? To tylko niewielka garść wspaniałych opowieści, których możemy posłuchać dzięki dwóm przyjaciółkom: dziennikarce Monice Ainley i influencerce Camille Charriere. Rozmawiają o mediach społecznościowych, street style’u i zrównoważonym rozwoju, nie zapominając o odpowiedniej dawce humoru.
„Dressed: The history of fashion”: Historia mody
„Na świecie jest ponad 7 mld ludzi i wszyscy mamy ze sobą coś wspólnego – każdego dnia musimy się ubrać” – tak brzmi opis podcastu prowadzonego przez April Calahan i Cassidy Zachary. Historyczki mody wprowadzają nas do jej świata, zwracając uwagę na aspekty kulturowe i społeczne. Z ich rozmów dowiecie się, m.in. skąd wzięły się kocie okulary, jak balet inspirował projektantów i jakie były początki gali MET. Na tym jednak nie poprzestają. Historycznym ciekawostkom i komentarzom do bieżących wydarzeń towarzyszą wywiady z ciekawymi osobowościami ze świata mody: amerykańskim fotografem Tonnym Voccaro, kostiumografką „Dowton Abbey”, Anną Mery Scott Robbins, czy Hamishem Bowlesem. Pozycja obowiązkowa dla wszystkich fanów mody i historii.
„The Business of Fashion podcast”: Nowe wyzwania
Portal, za którego sukces odpowiada założyciel i redaktor naczelny Imran Amed, w krótkim czasie stał się głównym źródłem fachowych analiz i biznesowych informacji dla całej branży mody. Podcast „The Business of Fashion” opowiada o wyzwaniach przemysłu mody. Zastanawiacie się, jak wyglądały ostatnie tygodnie mody? Imran Amed razem z Timem Blanksem biorą pod lupę pokazy online i kreatywne współprace. Czy pandemia to dobry moment na otwarcie butiku? Przekona was do tego sam Dries Van Noten.
„In Vogue: The 1990s”: Najważniejsza dekada
Najmłodsza pozycja w naszym zestawieniu. Podcast amerykańskiej edycji „Vogue’a”, który prowadzi Hamish Bowles, zadebiutował 17 września 2020 r. W każdym odcinku prowadzący i jego goście udowadniają, dlaczego lata 90. były dekadą, która zmieniła modę na zawsze. I nie mówimy tu tylko o sukience na cienkich ramiączkach, którą pokochała Kate Moss, czy butach w militarnym stylu. Jeżeli chcecie przekonać się, na czym polegała magia lat 90., wsłuchajcie się w rozmowy z Victorią Beckham, Calvinem Kleinem, Tomem Fordem czy Debrą Messing.
„Omondi Presents: The Cutting Room Floor”: Trudne tematy
Recho Omondi, młoda projektantka z Nowego Jorku, w kolekcjach nawiązuje do afrykańskich korzeni i metropolitalnego stylu życiu. W 2018 r. postanowiła stworzyć podcast. W lekki sposób porusza w nim tematy, które inni prowadzący woleliby pominąć, np. problem dyskryminacji rasowej w branży mody oraz destrukcyjny wpływ mody na środowisko. Trudne zagadnienia pomagają jej analizować goście, tacy jak Diet Prada czy modelka i aktywistka Bethann Hardison.
„The Wardrobe Crisis”: Kryzys i innowacja
Od trudnych tematów nie stroni także Clare Press, pierwsza redaktor ds. zrównoważonej mody w australijskiej edycji „Vogue’a”. Dziennikarka z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem otwarcie mówi o negatywnym wpływie branży mody na środowisko naturalne, jednocześnie skupiając się na poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań. Porusza także temat inkluzywności w branży mody, zapraszając do rozmowy Sinead Burke czy Keah Brown.
„Wybory Karli”: Made in Poland
A jeżeli interesuje was sytuacja w Polsce, zapraszamy do posłuchania podcastu dyrektor mody „Vogue Polska”, Karoliny Gruszeckiej. Z Magdą Wińską, mieszkającą i pracującą w Paryżu makijażystką i założycielką warszawskiego sklepu vintage Safripsti, rozmawia o vintage, a z Moniką Kapłan – jedną z najlepszych specjalistek od PR-u i marketingu mody w Polsce – o rozwoju branży. Wszystkie odcinki podcastu znajdziecie w naszej aplikacji, na Spotify, Apple i Google Podcasts.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.