Nieoczywisty dobór bohaterów, zabawa konwencją i fotografia najwyższego kalibru – w kampaniach na jesień-zimę 2021 projektanci odchodzą od klasycznej prezentacji ubrań na rzecz łączenia jej z autorskim spojrzeniem na rzeczywistość. Zobaczcie najciekawsze.
Versace: W roli głównej Dua Lipa
W sezonie jesień-zima 2021 Donatella Versace rezygnuje z supermodelek na rzecz gwiazdy popu. Duę Lipę w kolorowych i inspirowanych stylem retro stylizacjach sfotografował duet Mert & Marcus. Wybór zupełnie nie dziwi – Lipa jest jednym z najgorętszych nazwisk show-biznesu, wielokrotnie wybierała też kreacje Versace na czerwony dywan.
Miu Miu: Nowe szaty księżniczki
Prywatnemu stylowi Emmy Corrin daleko do dziewczęcego i wymuskanego wizerunku księżnej Diany z „The Crown”. Stylista Harry Lambert (współpracuje też z Harrym Stylesem) ubiera ją w awangardowe kreacje od młodych projektantów, proponuje stylizacje zaburzające tradycyjny podział płci, wspólnie grają z konwencją. Taką Emmę oglądać też można w kampanii Miu Miu – sfotografował ją do niej nieoceniony Steven Meisel.
Totême: W Nowym Jorku
Choć Totême, marka założona przez Elin Kling, stała się flagowym przykładem skandynawskiego minimalizmu, jej najnowszą kampanię zrealizowano nie w Sztokholmie, gdzie znajduje się jej atelier, ale w Nowym Jorku. Po raz pierwszy też zaangażowano do niej supermodelkę – najnowsze projekty Kling prezentuje piękna Raquel Zimmermann. Za zdjęcia odpowiadał słynny duet Inez & Vinoodh.
Prada: Pod okiem Davida Simsa
Nie Willy Vanderperre – ulubieniec Miucci Prady i Rafa Simonsa, lecz David Sims stanął za obiektywem jesienno-zimowej kampanii Prady. Kolekcja zdjęć „Feels Like Prada” to studium emocji – od smutku i przygnębienia przez zawstydzenie aż po euforyczną radość. Towarzyszami uczuć są oczywiście projekty włosko-belgijskiego duetu. Jeśli płakać, to tylko w Pradzie.
Aimé Leon Dore: Najlepsza kampania sezonu
Kto wie, być może to numer jeden wśród najlepszych kampanii sezonu? Dyrektor kreatywny marki Aimé Leon Dore (a od niedawna także New Balance) Teddy Santis doskonale wie, jak opowiadać obrazem historie i jak używać ich do wypromowania swoich projektów. Choć jego marka na stałe jest wpisana w popkulturowy krajobraz Nowego Jorku, jej najnowszą kampanię zrealizował po greckiej stronie Morza Egejskiego. Nie ma tu modeli – są szalejące na rowerach dzieciaki, są rybacy i hodowcy kóz, a także greckie gospodynie. W ubraniach i dodatkach od ALD wyglądają obłędnie.
Jil Sander: Pod słońcem Toskanii
Joel Meyerowitz fotografuje od lat 60. – w 1962 roku rzucił pracę w agencji marketingowej i z 35-milimetrowym aparatem zaczął przemierzać ulice Nowego Jorku. To on odpowiada za kampanię Jil Sander. Projekty Luke’a i Lucie Meierów sfotografował w swoim domu w Toskanii. Kadry jak z filmów zachwycają subtelnością, prostotą i wyrafinowaniem.
Courrèges: Reporter za obiektywem
Pochodzący z Grecji, a mieszkający w Berlinie Spyros Rennt na co dzień najczęściej fotografuje queerowych bohaterów. Na chwilę reportaż zmienił jednak na fotografię mody – do sfotografowania swojej pierwszej kolekcji dla domu mody Courrèges zaprosił go młody dyrektor kreatywny Nicolas Di Felice.
Marine Serre: Czym jest ekofuturyzm
Kampania Core to nie tyle prezentacja kolekcji, ile opowieść o marce Marine Serre. Towarzyszą jej bowiem album oraz krótki film dokumentalny w reżyserii samej projektantki. W każdym z nich Serre opowiada o bliskim jej „ekofuturyzmie” oraz bierze na warsztat jedno z haseł nierozerwalnie kojarzonych z jej marką – od recyklingu przez odzież roboczą aż po patchwork.
Thom Browne: Dziwne i dziwniejsze
W kampanii na jesień-zimę 2021 Thom Browne serwuje nam autorską (i bardzo inspirującą) interpretację emitowanego w latach 90. serialu „American Gothic”. W rolach głów rodziny obsadził artystkę Anh Duong i znanego ze „Stranger Things” aktora Davida Harboura. Jak mówi projektant, wybrał te osoby nie ze względu na ich styl, ale osobowość: – Oboje są nieprzeciętnymi postaciami – utalentowanymi, pewnymi siebie i pociągającymi.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.