„Obsesja Eve” od początku spełniała zarówno oczekiwania fanów zagadek kryminalnych, jak i miłośników skomplikowanych relacji międzyludzkich. A także… mody. W trzecim sezonie produkcji, którego premierowy odcinek można już oglądać na HBO GO, Villanelle pod opieką nowej kostiumografki nosi jeszcze bardziej wysmakowane stylizacje.
Czy Villanelle jest najbardziej stylowym czarnym charakterem, jaki gościł na małych ekranach w ostatnich latach? Wiele na to wskazuje. Zabójczyni kocha luksus, nagradza się zakupami za popełnione zbrodnie, a pełnych dramatyzmu i nie zawsze oczywistych stylizacji używa do tego, by uwiarygodnić postać, w jaką chce lub musi wcielić się w danej chwili. Phoebe de Gaye, która odpowiadała za kostiumy w pierwszym sezonie „Obsesji Eve”, zadbała o to, by status serialowej ikony stylu zapewnić Villanelle już w premierowym odcinku. Gdy bohaterka odgrywana przez Jodie Comer spotyka się w Paryżu ze swoim zleceniodawcą, Konstantinem, ma na sobie różową sukienkę z warstw tiulu od Molly Goddard i motocyklowe botki Balenciagi. W kolejnych scenach widzimy ją w casualowej, ale nie mniej ciekawej stylizacji złożonej z dżinsowych szortów, skórzanych kowbojek i błękitnej bluzki z falbaną od Chloé. A gdy w dalszej części sezonu zabija brytyjskiego agenta, robi to w ekstrawaganckim garniturze z kolekcji Driesa Van Notena.
W każdym sezonie garderobą Villanelle opiekował się inny kostiumograf. W drugim stery nad stylizacjami bohaterki przejęła Charlotte Mitchell, która miłość Villanelle do luksusu musiała połączyć z częstszymi niż poprzednio zmianami osobowości. Jednak mimo że w pierwszym odcinku bohaterka ucieka ze szpitala w dziecięcej piżamie, a w szkole, w której pracuje mąż Eve, pojawia się w stroju nawiedzonej hipiski, nadal zachwyca wyrafinowanymi kreacjami (gdy w piątym odcinku pojawia się, by zabić Eve, ma na sobie iście żałobną suknię Alexandra McQueena z 2012 r.). Poprzeczka została więc zawieszona wysoko, a Sam Perry, która odpowiada za kostiumy trzeciej odsłony serialu, musi sprostać wymaganiom fanów. Perry nie miała jednak zamiaru kontynuować wizji swoich poprzedniczek. Owszem, pamiętała o zamiłowaniu Villanelle do luksusu, najchętniej z brytyjską metką, ale jednocześnie popłynęła z prądem europejskich eskapad. Stylizacje Villanelle są więc nie tylko kolorowe, ale przede wszystkim mocno osadzone w stylu retro i estetyce prawdziwej bohemy. Niektóre nawiązują do lat 70., inne do lat 60. albo 80., są eleganckie lub nonszalanckie, kobiece albo androgyniczne. Raz skręcają bardziej w stronę klasyki, a kiedy indziej stanowią sztandarowy przykład nowoczesnego eklektyzmu.
W oczekiwaniu na kolejne odcinki trzeciego sezonu „Obsesji Eve” przedstawiamy stylizacje, które w najbliższych tygodniach wywołają szybsze bicie serca u wszystkich fanów mody. Jednocześnie przypominamy kilka naszych ulubionych z pierwszej i drugiej odsłony brytyjskiego serialu.
Sukienka Vampire’s Wife (sezon trzeci)
Sam Perry zadbała, by wśród najnowszych stylizacji bohaterki ubrania od brytyjskich projektantów grały pierwsze skrzypce. Kwiecista sukienka z bufkami od Vampire’s Wife popularnością może dorównać tiulowej kreacji od Molly Goddard z sezonu pierwszego. Choć ma poważną konkurencję…
Zielone futro Charlotte Knowles (sezon trzeci)
Zdecydowanie jednym z najbardziej wyróżniających się projektów tego sezonu będzie zielona kurtka od młodej Brytyjki, Charlotte Knowles. Wykonany z pozyskanego z recyklingu futra i wełny model Knowles pokazała podczas londyńskiego tygodnia mody w 2018 r., jeszcze pod szyldem kolektywu Fashion East. Sam Perry udało się dostać kurtkę w londyńskim Dover Street Market (BBC zdecydowało się ją zakupić, wyrażając w ten sposób wsparcie dla młodych, rodzimych marek). W serialu projekt Knowles pojawia się w towarzystwie zielonych spodni Gucci, w scenie, w której Villanelle i Dasha rozgrywają partyjkę golfa.
Smoking Comme Des Garçons (sezon trzeci)
Zanim Villanelle dościgną duchy przeszłości i żądza zabijania, próbuje normalnego (oczywiście jak na jej standardy) życia. Sezon trzeci zaczyna się bowiem sceną eleganckiego wesela bohaterki, która poślubia majętną i nieświadomą jej morderczych ekscesów Hiszpankę. Stylizacja seryjnej zabójczyni to idealnie skrojony smoking od Comme Des Garçons przełamany przezroczystym topem projektu Simone Rochy i broszką Loewe. Majstersztyk.
Sweter vintage i spodnie Raey (sezon drugi)
W sezonie drugim Villanelle po mistrzowsku wtapia się w otoczenie. Na Oxfordzie pojawia się więc w typowo akademickiej stylizacji, którą Charlotte Mitchell wzbogaciła o ciekawe elementy vintage. Spodnie to projekt słynącej z minimalistycznej estetyki marki Raey, dostępnej na platformie Matchesfashion.com.
Sukienka La DoubleJ i kowbojki Golden Goose (sezon trzeci)
Jak zdradziła Sam Perry w rozmowie z Vogue.com, jej głównym celem było wykreowanie stylizacji jak najlepiej oddających ducha miast, w których w danym momencie przebywała (czyt. zabijała) Villanelle. I tak, do swojego nowego mieszkania w Barcelonie seryjna zabójczyni wprowadza się w nawiązującej fasonem do lat 70. sukience włoskiej marki La DoubleJ, którą Perry połączyła ze stylizowanymi na vintage kowbojkami Golden Goose i wiklinową torbą od Dragon Diffusion.
Top z baskinką Lanvin i pasek Gucci (sezon drugi)
Krwiście czerwona stylizacja dla żądnej krwi zabójczyni. Komplet złożony ze spodni i topu z baskinką Villanelle ma na sobie przez większość finałowego odcinka w sezonie drugim. To nie kolor przyciąga w nim jednak uwagę najbardziej, a pasek. Charlotte Mitchell wybrała dla Villanelle model od Gucci – z klamrą w kształcie podkowy, wysadzaną kryształkami.
Garnitur Halpern i botki od Simona Millera (sezon trzeci)
Mariaż amerykańskiej i brytyjskiej mody wychodzi Villanelle naprawdę na dobre. Garnitur w psychodeliczne wzory, ze spodniami o rozszerzanej nogawce i z dwurzędową marynarką to kolejny ukłon kostiumografki serialu w stronę lat 70. Charakteru vintage dodają tej stylizacji botki na platformie z nowej kolekcji Simona Millera (model ten podczas ostatniego tygodnia mody w Paryżu nosiły już influencerki, m.in. Hiszpanka Maria Bernad i Amerykanka Courtney Trop). Dla Villanelle to zestaw na przejażdżkę londyńskim metrem. Można tylko pozazdrościć.
Tiulowa sukienka od Molly Goddard i motocyklowe botki Balenciagi (sezon pierwszy)
Na koniec stylizacja, od której wszystko się zaczęło – tiulowa sukienka w kolorze baby pink projektu Molly Goddard z 2016 r. O pełnej objętości kreacji, która pojawia się już w premierowym odcinku pierwszego sezonu serialu, mówili wszyscy. Gdyby kiedykolwiek powstała wystawa najbardziej kultowych stylizacji z seriali, sukienka Goddard na pewno zawisłaby na honorowym miejscu
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.