Która torebka zaprezentowana na wiosenno-letnich wybiegach zyska tytuł nowej it-bag? Które buty okażą się największym przedmiotem pożądania? W jaką biżuterię najchętniej zainwestują fanki mody? Wraz z nadejściem nowego sezonu przewidujemy, które akcesoria odniosą wizerunkowy i komercyjny sukces.
Torebka Sardine Bottegi Venety
Od modelu projektu Matthieu Blazy’ego zaczynamy nie bez powodu – drogę do sławy utorowała mu poprzednia kolekcja włoskiej marki. W najnowszej – na wiosnę–lato 2023 – „sardynka” otrzymała nowy, mniejszy rozmiar i kolejne kolory – pastelowy żółty i seledynowy zielony. Choć wśród obserwatorów branży i gwiazd wywołała największe poruszenie (czyż można oprzeć się tej złotej rączce?), nie była jedyną o gwiazdorskim potencjale. Szansę na zostanie nową it-bag mają także kolejne wariacje na temat modelu Kalimero oraz miękkie, pojemne worki z flagowej plecionki Bottegi Venety intrecciato.
Torebki cargo Miu Miu
Pora przygotować się na inwazję kieszeni – większych i mniejszych, pojemnych i mniej praktycznych, wszytych w spodnie i spódnice, topy, paski i torebki. Modele z wiosenno-letniej kolekcji Miu Miu może nie były po pokazie takim wiralem jak spódniczki mikro z 2022 r., ale mogą powtórzyć ich komercyjny sukces. Wydają się efektowne i funkcjonalne – pomieszczą tyle, ile trzeba, mają też wystarczająco szeroką rączkę, by nosić je na ramieniu. Oczywiście najlepiej w total looku młodszej marki Miucci Prady.
Architektoniczne sandały Ferragamo
Włoska marka do tej pory słynęła raczej z klasycznych fasonów (jedną z pierwszych i największą fanką czółenek była Marilyn Monroe). Być może za sprawą nowego młodego kreatywnego Maximiliana Davisa zacznie kojarzyć się też z awangardowymi. Brytyjczyk, który dla prowadzenia domu mody z Florencji zawiesił autorską markę, zaliczył naprawdę solidny debiut. W kolekcji ready-to-wear sporo uwagi poświęcił dodatkom, które w Ferragamo pozostają flagowym segmentem produktów. Przeczuwając sukces fikuśnych sandałków na rzeźbionym obcasie w kształcie okręgu, kierownictwo marki wypuściło je pod koniec 2022 r. do przedsprzedaży w wersji czerwonej. Czarno-złota wersja z wybiegu pojawi się na rynku w okolicach marca i z pewnością zajmie czołowe miejsce w szafach fanek najgorętszych trendów.
Sandały z anturium Loewe
Roślinny motyw zdominował pokaz hiszpańskiej marki pod kreatywnym przywództwem Jonathana Andersona – był centralną częścią scenografii, zdobił sukienki, pełnił funkcję topów, został też wykorzystany jako detal przełamujący minimalistyczny fason butów. Anderson uznawany jest za specjalistę od wyrazistych, kontrolowanie surrealistycznych i zabawnych akcesoriów, które błyskawicznie stają się internetową sensacją i sprzedażowym hitem. Żółte sandałki z ogromnym liściem anturium są już ulubieńcami stylistów. Z pewnością będą jednymi z najbardziej pożądanych butów wiosny.
Choker z logo Chanel
Logomania powraca, przynajmniej na biżuterii. Projektanci szczególnie upodobali sobie umieszczanie logo na drogocennych naszyjnikach o fasonie chokerów – własne modele zaprezentowali chociażby Jeremy Scott w kolekcji dla Moschino, Alessandro Michele w ostatniej kolekcji dla Gucci czy duet Dolce & Gabbana. Wśród nich największym przebojem mogą stać się obroże z logo Chanel – dyrektorka kreatywna domu mody Virginie Viard proponuje ich całą plejadę, od węższych, na czarnym pasku i z malutkim podwójnym „C”, po całe ze złota i tworzone z mięsistych łańcuszków.
„Dmuchane” buty Balenciagi
Francuski dom mody dość wysoko postawił sobie poprzeczkę przebojową linią Le Cagole, która nadal jest jednym z największych hitów wśród dodatków. Po pokazie Resort 2023 zaprezentowanym na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych buyerzy, redaktorzy i influencerzy szczególnie przychylnie wypowiadali się o „dmuchanych”, miękkich czółenkach, które, jak się później okazało, stanowiły preludium do jednego z największych trendów tygodni mody wiosna–lato 2023 – butów jak dla lalki (własne wariacje na temat tego stylu pokazał też Jonathan Anderson w kolekcji dla Loewe). Miękkie czółenka Balenciagi są częścią linii „Garde-Robe” – nowej interpretacji klasyków i ponadczasowych elementów ubioru.
Torebka Margaux The Row
Jedna z najbardziej pożądanych i luksusowych torebek 2022 r., w kolekcji na sezon wiosna–lato 2023 doczekała się mniejszej wersji. Ponownie występuje w wersji z owczej skóry i zamszu, a także w kilku opcjach kolorystycznych: od czerni, przez ciemny brąz, aż po jego czekoladowy odcień. Wzdychać będą do niej szczególnie minimalistki, marzące o tym, by nosić ją dokładnie tak, jak pokazano to w lookbooku marki – z prostymi spodniami i koszulą albo zabudowaną małą czarną do połowy łydki.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.