Dom mody Boss frazę „like a boss” odmienia przez wszystkie przypadki. Nawiązuje do niej w kampaniach, jak szef wyznacza własne zasady (gdy uczestnicy tygodnia mody w Mediolanie prezentują kolekcje na wiosnę-lato 2023, niemiecka marka bardziej pragmatycznie: na jesień-zimę 2022) i proponuje nowe, mistrzowskie rozwiązania technologiczne. Pokaz był pierwszym w historii, na którym projekty można było kupować na żywo przez aplikację TikTok. Spektakularny show zorganizowany na stadionie Velodromo Vigorelli otworzyła Naomi Campbell ubrana w grafitowy garnitur – jak prawdziwa girlboss.
Mija rok od inspirowanego bejsbolem pokazu Boss i kilka miesięcy od prezentacji kolekcji na dubajskiej pustyni. W sezonie na jesień-zimę 2022 dyrektor kreatywny niemieckiego domu mody Marco Falcioni powraca do DNA marki – znakomitego krawiectwa. Jak tłumaczył na konferencji prasowej, na wybiegu chciał odtworzyć zdjęcia z kampanii Hugo Bossa z lat 80. – obrazy przedstawiające grupę dyrektorów, szefów, może pracowników Wall Street. Tę pocztówkę uzupełnił o jeden kluczowy element współczesnego świata – różnorodność. Swoim bossom nadał tożsamość, zróżnicował płeć i wiek.
Pokaz otworzyła Naomi Campbell, zamknął raper Future. Falcioni wymieszał profesjonalnych modeli z internetowymi osobistościami. Byli tiktokerzy Khaby Lame i Sergio „Call Me Big Boy” Sylvestre czy artysta Chella Man. Ale głównymi gwiazdami pozostawały świetnie skrojone garnitury. O przeskalowanych ramionach i z oversize’owymi spodniami. Narzucone na nagie ciało, manifestujące krawiecki kunszt i reprezentujące nurt dekonstrukcji. W gołębiej szarości, graficie, karmelach.
Do wizji tej dodano monumentalne płaszcze z kaszmiru, strukturalnej lub kędzierzawej wełny, sztruksu podszytego perłową satyną. Dodano szyte z gniecionej skóry garsonki, srebrzyste pilotki i – żeby jak każdy dobry biznesmen, nie zapominać żadnej z lekcji – także to, co wypracowano podczas sezonów eksperymentów: sportowe nawiązania i pustynne beże.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.