To, co wciąż uważamy za istotne, to ponadczasowość naszych modeli oraz jakość wykonania oprawek, które mają służyć latami – mówi o nowej kolekcji okularów przeciwsłonecznych Baleen Maria Bulanda, współzałożycielka marki.
Rodzinna marka okularów przeciwsłonecznych Baleen powstała z miłości do tradycyjnego rzemiosła, fascynacji architekturą oraz kinem. Oprócz manifestacji swoich inspiracji marka ogromną wagę przykłada do unikalności produktów. Okulary w każdej kolejnej kolekcji występują w limitowanej liczbie i wykonane są z największą dbałością o detal. Wysoka jakość ma dla twórców polskiej marki takie samo znaczenie, jak zrównoważona produkcja. Ich odpowiedzialność wyraża się we wsparciu prawdziwych rzemieślników - mistrzów tego fachu oraz poszanowaniu środowiska, dlatego acetat, z którego powstają oprawki, jest pochodzenia roślinnego. Marka stawia nie na sezonowe trendy, ale na ponadczasowość. Każdy model to osobiste dzieło sztuki o wyjątkowo praktycznym zadaniu – ma przede wszystkim służyć przez lata.
Moc tytanu i japońska dbałość o detal w nowej kolekcji Baleen
Każda kolejna kolekcja okularów przeciwsłonecznych marki Baleen zachęca do odkrywania architektonicznych cudów świata. Od futurystycznej energii walenckiej dzielnicy Quatre Carreres projektu Santiago Calatrava i modernistycznej linii pawilonu Montjuïc w Barcelonie przez pulsującą architekturę brazylijskiego Niterói po minimalizm willi w Rhode-Saint Genèse projektu Marcela Leborgne czy zachwyt nad bryłą muzeum De Young w słonecznym San Francisco. Tym razem marka Baleen dotarła do Japonii.
Nowe modele okularów, dostępne w trzech kolorach i sześciu wariantach kolorystycznych szkieł, powstały z zachwytu nad współczesną bryłą świątyni Ueno Toshogu Juyosho projektu Hiroshi Nakamury, która znajduje się w dzielnicy Tokio, Taitō. – Architekt w niezwykły sposób stworzył miejsce odzwierciedlające asymilację wnętrza i zewnętrza. Świątynia urzekła nas nie tylko bryłą, lecz także szacunkiem do natury, który został zachowany przy tworzeniu nowego obiektu – wyjaśnia Maria Bulanda. Współzałożycielka Baleen w Japonii odkryła wartości, którymi kieruje się jej marka. – Kraj kwitnącej wiśni słynie z okularowego rzemiosła i dbałości o detal, które są tak istotną kwestią dla naszej marki. Dlatego postanowiliśmy stworzyć kolekcję w tutejszej manufakturze. Wynikiem tej decyzji są pięknie wykonane, lekkie okulary najwyżej jakości – dodaje.
Baleen lato 2023 to pierwsza tytanowa kolekcja marki. – Największą zaletą tego materiału jest jego lekkość. Ponadto jest tworzywem niezwykle wytrzymałym oraz hipoalergicznym – wyjaśnia współzałożycielka marki.
Do limitowanej letniej kolekcji okularów przeciwsłonecznych dołączył znany już model Bolzano, w minimalnie zmienionym kształcie i nowych kolorach. Oddaje surowość wydrążonego w Dolomitach Messner Mountain Museum projektu Zahy Hadid.
Zdjęcia: Dorota Szulc
Stylizacja: Kasia Mioduska
Makijaż i włosy: Iza Kućmierowska
Modelka: Angelika Wierzbicka / Model Plus
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.