Znaleziono 0 artykułów
08.04.2025
Artykuł partnerski

Kolekcja, która wyznacza nowe standardy mody świadomej i odpowiedzialnej

08.04.2025
Fot. Materiały prasowe

Polska marka TATUUM chce stać na czele zmian, dlatego nowe standardy zaczyna wytyczać wraz z najnowszą kolekcją „Senses At Ease”.

Marka TATUUM ma odważne i ambitne cele. Najpóźniej w ciągu trzech lat chce stać się numerem jeden w Polsce wśród marek produkujących zgodnie z założeniami mody odpowiedzialnej, a także liderem na rynku europejskim w tej kategorii. By to osiągnąć, nie czekano z podjęciem działań.

Wysokiej jakości moda na lata

Jak mówi Paweł Kapłon, CEO i właściciel marki, odpowiedzialną modę TATUUM ma we krwi. Firma, która powstała ponad 30 lat temu, zaczynała od szycia dla topowych skandynawskich marek. Region ten do dziś jest wyznacznikiem standardów w obszarach zrównoważonego rozwoju. Polski brand bazuje więc na najlepszych doświadczeniach również z rodzimego rynku, czerpiąc z historii m.in. łódzkiej Telimeny. – Jesteśmy bezkompromisowo wierni naszemu dziedzictwu włókienniczej Łodzi – podkreśla Kapłon i dodaje, że choć świat oszalał na punkcie fast fashion i obniżania jakości, TATUUM głośno chce promować to, co jest fundamentem odpowiedzialnej mody, czyli tworzenie trwałych, jakościowych i ponadczasowych produktów, które można nosić latami. Zgodnie z tą ideą oraz z poszanowaniem tradycji i z jednoczesną myślą o przyszłości powstała najnowsza kolekcja „Senses At Ease”, w której liczą się jakość, trwałość oraz komfort. Zarówno ten dla ciała, jak i głowy.

Fot. Materiały prasowe

„Senses At Ease”: Moment spokoju w pędzącym świecie

W wolnym tłumaczeniu nazwa „Senses At Ease” oznacza ukojenie, zrelaksowanie zmysłów, chwilę spokoju dla pracującego na najwyższych obrotach umysłu. Kolekcją tą marka zachęca do zatrzymania się na moment, zastanowienia i odnalezienia harmonii, także w modzie. Dlatego w projektach wykorzystano wysokiej jakości naturalne tkaniny, delikatne, otulające i przyjazne dla ciała oraz planety. Ubrania powstały z materiałów minimalizujących wpływ na środowisko, jak europejski len, którego uprawa wspiera zdrowie gleby i różnorodność biologiczną, oraz len organiczny, wolny od syntetycznych pestycydów i nawozów. W sposób ograniczający zużycie wody, energii i środków chemicznych produkowana jest również używana przez TATUUM wiskoza LENZING™ ECOVERO™. Podobnie jak organiczna bawełna, której uprawa jest mniej obciążająca dla ekosystemu niż w przypadku bawełny konwencjonalnej.

Fot. Materiały prasowe

– Senses At Ease” to ważny projekt, ponieważ udowadnia, że moda i dbanie o środowisko mogą iść w parze. W świecie, który pędzi, ta kolekcja przypomina o spokoju, harmonii i bardziej świadomych wyborach. Wybrałam materiały, które są oddychające i przyjemne w dotyku, a przy tym mniej obciążają środowisko – opowiada Nuria Bordas, Head Designer, Sustainability w TATUUM.


W kolekcji jakość materiałów współgra z ponadczasowymi krojami będącymi esencją subtelnej elegancji, piękna, a do tego zapewniającymi swobodę ruchu i przyjemność noszenia. Całość, wraz z dopracowanymi detalami, wspiera założenia marki o odpowiedzialnej oraz mądrze tworzonej modzie. Takiej, która dzięki trwałości i uniwersalności może służyć nam jak najdłużej i która stanowi nie tylko świetną bazę każdej świadomej garderoby, ale również doskonale uzupełni już tę istniejącą.

Fot. Materiały prasowe

Pomocna w tym jest sama paleta barw – stonowana, wyciszająca, a do tego niezwykle łatwa w noszeniu i stylizowaniu w dowolny sposób. Kolorystyka kolekcji oparta została na ciepłych beżach, subtelnych pastelach i klasycznych barwach ziemi. Wśród nich pojawia się zgaszona zieleń, którą uznaje się za kolor spokoju, pomagający redukować stres, wprowadzający harmonię w otoczeniu. Z kolei delikatny odcień lawendy, podobnie jak aromaterapeutyczne właściwości tej rośliny, relaksuje zmysły.

Fot. Materiały prasowe

Z poczucia odpowiedzialności

W kapsułowej kolekcji „Senses At Ease” znajdziemy zarówno damskie, jak i męskie ubrania. Są zwiewne sukienki i spódnice, lniane komplety, dzianinowe koszulki polo, mięsiste T-shirty, wiskozowe bluzki i wiązane w pasie kurtki wykonane z surowej bawełny organicznej. Estetyka łączy się tu z wygodą, bez potrzeby kompromisu.

– Z jednej strony mamy hopla na punkcie jakości, czyli zastosowanych tkanin i dodatków, konstrukcji, technologii i standardu odszycia. Z drugiej zaś nie ulegamy bezrefleksyjnie trendom. Starannie je analizujemy i tłumaczymy na nasz własny język. Moda ma być ponadczasowa, użytkowa, wygodna i autorska. To trudniejsza, ale niezwykle wdzięczna ścieżka. Zwłaszcza gdy widzimy, że aż 75 proc. odbiorców marki stanowią nasi lojalni, stali klienci – mówi Paweł Kapłon, CEO marki.

Fot. Materiały prasowe

By wziąć jeszcze większą odpowiedzialność za produkt, sięgającą daleko poza proces produkcyjny, marka wdraża program TATUUM LongLife+, dzięki któremu wszyscy należący do klubu TATUUM Tuugether będą mogli skorzystać z wydłużonej gwarancji oraz opcji naprawy. To jednak nie wszystko.

Wraz z końcem kwietnia do życia powołana zostanie TATUUM Longevity Foundation. – To projekt szczególnie mi bliski. W TATUUM zawsze pomagaliśmy, uwielbiamy to i w końcu postanowiliśmy ubrać nasze działania w strukturalną formę fundacyjną – opowiada Paweł Kapłon. Za cel obrano sobie przede wszystkim wspieranie projektów, innowacji, edukacji w obszarze wydłużania cyklu życia odzieży. – Prowadzimy obecnie bardzo obiecujące rozmowy z łódzką Akademią Sztuk Pięknych oraz Centralnym Muzeum Włókiennictwa na temat pierwszych potencjalnych projektów. Cele fundacji wychodzą istotnie szerzej, bo chcemy wspierać projekty nakierowane na długowieczność, balans i dobrostan w życiu – podsumowuje.


Kolekcja „Senses At Ease” dostępna jest w salonach TATUUM oraz na www.tatuum.com.

Ismena Dąbrowska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Kolekcja, która wyznacza nowe standardy mody świadomej i odpowiedzialnej
Proszę czekać..
Zamknij