Kolekcja „Shero” Answear.LAB: Ubranie, które dodaje siły
Długie skórzane płaszcze, podkreślające sylwetkę sukienki, kurtki z ozdobnymi frędzlami – kolekcja „Shero” od Answear.LAB to doskonała odpowiedź na najsilniejsze jesienne trendy. Ale to nie wszystko – jest też współczesną interpretacją power dressingu, a sama marka aktywnie wspiera kobiety w walce o równouprawnienie.
Wśród inspiracji projektantów Answear.LAB nieprzypadkowo znalazły się najsilniejsze z kobiet kina – Wonder Woman i Kobieta-Kot. Jak podkreślają, „to nie tylko fikcyjne sylwetki ze świata komiksów, lecz także pierwsze ikony feminizmu, dzięki którym żeńskie role coraz bardziej zaczęły zyskiwać na znaczeniu”. W efekcie powstała „Shero” – z połączenia słów „she” (ang. ona) i „hero” (ang. bohaterka) – superbohaterka marki, która ma być symbolem zmieniającego się świata, uosobieniem siostrzeństwa i wzajemnego wsparcia kobiet. To również ukłon w stronę lat 80. XX w., kiedy dzięki galopującej zachodniej gospodarce kobiety miały szansę wkroczyć do świata biznesu. By poczuły się pewniej w zdominowanym dotychczas przez mężczyzn świecie, projektanci, jak Giorgio Armani czy Ralph Lauren, zaproponowali im power suits, garnitury z zaznaczoną talią i mocno podkreślonymi, szerokimi ramionami. Ikona tamtych czasów Melanie Griffith jako Tess McGill w filmie „Pracująca dziewczyna” osiąga sukcesy w pracy właśnie po tym, jak zmienia sposób ubierania się. Do power dressingu nawiązuje m.in. krwistoczerwony garnitur z najnowszej kolekcji „Shero” Answear.LAB.
„Shero” Answear.LAB: Fokus na detal
Nie tylko garnitur w nowej kolekcji „Shero” ma być nośnikiem siły. Projektanci Answear.LAB ukryli ją także w długich skórzanych trenczach, doskonale skrojonych sukienkach, koszulach, kurtkach z ozdobnymi frędzlami, oversize’owych marynarkach i mięsistych wełnianych płaszczach. Podkreślające sylwetkę marszczenia i wycięcia zaprojektowane są z myślą o kobietach, które czują się pewnie we własnym ciele.
W kolekcji sporo jest też propozycji na co dzień, jak T–shirty i bluzy z hasłami: „We are all powerful” (ang. wszystkie mamy siłę) czy „Girls just wanna have fundamental human rights”) (ang. dziewczyny po prostu chcą mieć podstawowe prawa człowieka) nawiązującym do piosenki Cyndi Lauper. Wzrok przykuwają dekoracyjne elementy: srebrne dżety i zdobne, mieniące się frędzle ułożone z kryształków. „Shero” bawi się kontrastami – zwiewne, miękko układające się tkaniny zestawia z ciemnym denimem i naturalną skórą. Paleta barw utrzymana jest w odcieniach czerni, szarości, bieli i beżu, z silnym czerwonym akcentem. Ciemne kolory przełamują też graficzne wzory.
Ważnym elementem są akcesoria: masywne, przełamujące zwiewne kreacje buty (zarówno workery, jak i półbuty, niekiedy ze złotymi detalami), skórzane czarne torebki o geometrycznym kształcie, praktyczne, ale i eleganckie plecaki czy paski zdobione dżetami i kryształkami. Równie istotna jest dopełniająca look biżuteria – złote i srebrne grube łańcuchy, wisiorki w kształcie błyskawicy i srebrne naszyjniki z dekoracyjnymi elementami. W modzie mającej dodać siły liczy się każdy detal.
Answear.LAB: Z myślą o kobietach
Marka Answear.LAB przekonuje, że „za kolekcją >>Shero<<, oprócz uniwersalnego, kobiecego przesłania, kryje się coś więcej”. Marka nie ogranicza się jedynie do tworzenia mody, chce realnie wprowadzać zmiany w społeczeństwie. Od początku działalności tworzy limitowane kolekcje i angażuje się w inicjatywy, które wspierają kobiety. W zeszłym roku wypuściła linię „Girl Power”, z której dochód przeznaczony został na wsparcie podopiecznych Fundacji „Unaweza” Martyny Wojciechowskiej. Marka rozpoczęła również działania pod hasłem „I’m a feminist”, które mają na celu rozpowszechnienie świadomości o Światowym Dniu Feminizmu i edukację w zakresie równouprawnienia. W tym roku dołączyła także do inicjatywy „Wszechmocne”, której celem jest przedstawienie historii kobiet, które na co dzień, w wyjątkowy sposób, pokonują życiowe trudności.
Autorska marka Answear.LAB – polski internetowy sklep multibrandowego Answear.com, oferującego ubrania, buty i dodatki od ponad 500 światowych marek – stworzona została przez kobiety dla kobiet. Jej celem jest głośne i odważne mówienie o ich roli we współczesnym świecie przez cykliczne i tematyczne kolekcje kapsułowe. Answear.LAB współpracuje z lokalnymi fabrykami, niewielkimi wytwórniami i niezależnymi projektantami.
– To wszystko daje nam inspirację do podejmowania kolejnych działań, takich jak chociażby tworzenie kolekcji o superbohaterkach. W Answear.LAB wierzymy, że każda z nas, niezależnie od pochodzenia, wyznania czy orientacji seksualnej, powinna mieć szansę na realizowanie się, spełnianie swoich marzeń oraz godne życie. Chcemy pokazywać kobietom, że mają w sobie siłę, która sprawia, że mogą czuć się wyjątkowe i wszechmocne każdego dnia – tłumaczy Agnieszka Korsak, brand director Answear.LAB.
Limitowana kolekcja „Shero” dostępna jest wyłącznie w sklepie internetowym Answear.com.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.