Nowa miejska Ikea otworzyła się dziś w warszawskim Blue City
Na czym polega nowy koncept szwedzkiego giganta?
Pierwsza Ikea w Polsce powstała 28 lat temu w samym centrum Warszawy. W porównaniu z dzisiejszymi sklepami budynek przy Alejach Jerozolimskich był niewielki. Miał jednak zupełnie inną funkcję – obok mebli można tam było łatwo i szybko kupić rzeczy do dekoracji i wyposażenia wnętrz. I choć z czasem szwedzka marka rozbudowała swoje królestwo w podmiejskich centrach handlowych, oferując znacznie bardziej skomplikowane usługi, jak chociażby planowanie kuchni, dziś znów wraca do koncepcji mniejszego, choć wciąż przestronnego, sklepu. – Tym razem jednak jest to zupełnie inny, mniejszy format, wyjątkowy na skalę światową. Jesteśmy bardzo ciekawi opinii na temat nowej aranżacji wnętrz, sposobów prezentacji naszych produktów, a także wprowadzonych innowacji. Mamy nadzieję, że dzięki wygodnej lokalizacji nasi klienci będą nas często odwiedzać – deklaruje Magdalena Rozengart-Grzelczak, dyrektor sklepu.
Nowa miejska Ikea, która otworzyła się dziś w Blue City, jest podzielona na strefy odpowiadające domowym aktywnościom i przestrzeń planowania, gdzie eksperci doradzają klientom, jak urządzić mieszkanie. Dwupoziomowy sklep testuje nowe rozwiązania, m.in. kioski, które pozwalają klientom samodzielne wyszukiwać produkty, tworzyć i w dowolnie wybranym miejscu edytować listy zakupowe.W Blue City znajdziemy też dobrze już znaną warszawiakom Kuchnię Doznań – projekt pozwalający odkryć funkcjonalności mebli kuchennych i sprytne rozwiązania rekomendowane przez projektantów, czy nowatorski projekt Wyśniony Pokój. To rozwiązanie wykorzystujące „Immersive mapping”. – W ten sposób chcemy pobudzić zmysły naszych klientów, stworzyć niezapomniane doświadczenie i tym samym zachęcić Polki i Polaków do dobrego snu –mówią przedstawiciele marki.
W nowej Ikei nie zabraknie też słynnych klopsików. Obok bistro będzie działać też kawiarnia. Na pierwszy weekend działania sklepu zaplanowano rodzinne atrakcje. – Pracownicy Ikea przygotowali warsztaty, w czasie których dzieci stworzą swoje wymarzone domy. Ponadto, wszyscy klienci będą mogli puścić wodze wyobraźni i wspólnie namalować murale, a także uwiecznić swój udział w otwarciu nowego sklepu Ikea dzięki interaktywnym zdjęciom – zapraszają organizatorzy.