Małe chwile luksusu z najnowszym smartfonem w kolorze uprzyjemniającym codzienność

Każdego roku Pantone ogłasza kolor roku, który oddaje nastroje i potrzeby współczesnego świata. W 2025 roku wybór padł na Mocha Mousse – ciepły, otulający brąz, symbolizujący harmonię i codzienny komfort. Odcień ten stał się także inspiracją dla Motoroli, która we współpracy z Pantone wprowadziła go do swoich najnowszych urządzeń.
Kolor roku Pantone to znacznie więcej niż tylko odcień, to symbol czasów, w których żyjemy. Jest odzwierciedleniem pragnień i emocji, które definiują nasze codzienne życie. Co roku zespół ekspertów z Pantone Color Institute analizuje globalne zjawiska i zmiany zachodzące w społeczeństwie, poszukując dominujących motywów. – Kolor roku to nie prognoza. To migawka nastroju, tego, co dzieje się na świecie i jak możemy to wyrazić językiem koloru – mówi Laurie Pressman, wiceprezeska Pantone Color Institute.
Wybór ten wyznacza kierunek w świecie designu, mody i kultury, inspirując twórców i marki. Doskonałym tego przykładem jest współpraca Pantone z Motorolą, która od trzech lat redefiniuje sposób, w jaki postrzegamy smartfony. Dzięki niej urządzenia te przestają być jedynie narzędziami, a stają się formą osobistej ekspresji.

Puszysty jak lekki deser, aksamitny jak kawa: Mocha Mousse odczarowuje brąz
W 2025 roku tytuł koloru roku przypadł Pantone 17-1230 Mocha Mousse – ciepłemu odcieniowi brązu, kojarzącemu się z głębią kakao, czekolady i kawy. Barwa ta odpowiada na naszą potrzebę spokoju i zadowolenia w codziennym życiu. Patrząc wstecz na ostatnie dwa lata, zespół Instytutu zauważył silny trend świadomego dbania o siebie oraz rozwijającą się „kulturę małych przyjemności”. – Pracujemy, jesteśmy zestresowani i nagle myślimy: „Potrzebuję przerwy, muszę się na nowo naładować, by móc dalej działać w harmonii”. Może to być spacer, drobny gest wobec bliskiej osoby, wyprowadzenie psa, kontakt z naturą… lub – jak to nazywamy – „chwila mokki”, moment w ciągu dnia, kiedy pijemy kawę, herbatę, cokolwiek, co pozwala nam znów poczuć komfort. To właśnie cała idea rozpieszczania się prostymi przyjemnościami – wyjaśnia Laurie Pressman.

W tym kontekście Mocha Mousse to symbol tęsknoty za równowagą, harmonią i codziennymi rytuałami, które dają ukojenie. Jego ciepła zmysłowość przywodzi na myśl proste, umilające rzeczywistość drobiazgi, jak filiżanka aromatycznej kawy czy ulubiony deser. – Nie chcemy ciężkości. Szukamy czegoś, co daje poczucie lekkości. Pomyśl o musie – jest puszysty, napowietrzony, prawda? Chodzi właśnie o to uczucie – delikatności, lekkości. Podczas wyboru koloru ogromne znaczenie ma również jego nazwa. Gdy tylko usłyszysz: Mocha Mousse, od razu myślisz o czymś przyjemnym, słodkim, czymś, co przynosi ukojenie i komfort – dodaje Pressman.
Podobną filozofią kierowała się Motorola, wprowadzając nowy wariant kolorystyczny Mocha Mousse swoich dwóch modeli: razr 50 ultra oraz edge 50 neo. Marka, która od lat redefiniuje sposób, w jaki postrzegamy smartfony, po raz kolejny udowadnia, że technologia może być nie tylko funkcjonalna, ale także estetyczna i emocjonalna.

Smartfon unikalnym sposobem na wyrażanie siebie
Smartfon stał się najbardziej osobistym wynalazkiem technologicznym, który towarzyszy nam przez cały dzień. Niemal tak samo jak ulubiona biżuteria, torebka czy sweter, które wybieramy rano. – Im więcej rozmawialiśmy z konsumentami, tym lepiej rozumieliśmy: jeśli to jest coś, co noszę przy sobie przez cały czas, to powinno być elementem wyrażania siebie – mówi Ruben Castano, Vice President of Customer Experience and Design w firmie Motorola. Telefon, podobnie jak ubrania czy dodatki, powinien odzwierciedlać indywidualny styl i osobowość. – Powinien być czymś, z czego jestem dumny, co pasuje do mojego wizerunku, co traktuję jako część swojego codziennego looku – dodaje Castano.

To przekonanie stało się punktem wyjścia do kluczowego pytania: jak przełożyć te idee na design smartfonów? W odpowiedzi na to wyzwanie Motorola postanowiła spojrzeć na kolor i design urządzeń przez pryzmat mody i wprowadziła odcienie Pantone, które przyciągają wzrok, a do tego mają określone znaczenie i wydźwięk emocjonalny.
Elegancki design, który zapewnia subtelne doznania
Dzisiejszy rynek pokazuje, że wygląd produktu i emocje, jakie wywołuje, są równie istotne, co jego funkcjonalność. – W tym roku kolor Mocha Mousse pojawił się na dwóch flagowych modelach Motoroli, jednym z serii edge i drugim z linii razr flip. Jak już wspomniała Laurie Pressman, ten odcień to synonim komfortu, przyjemności i małych chwil luksusu, które nadają codzienności wyjątkowy charakter. A jeśli się nad tym zastanowić, wiele z tych momentów jest możliwych właśnie dzięki smartfonom – to one towarzyszą nam w chwilach relaksu, inspiracji i kontaktu z bliskimi. Dlatego od razu wiedzieliśmy, że Mocha Mousse będzie idealnym wyborem w przypadku naszych urządzeń, łączącym estetykę z emocjonalnym wymiarem technologii – opowiada Ruben Castano.

Jak jednak sprawić, by wzięcie do ręki smartfona w kolorze Mocha Mousse automatycznie wywoływało skojarzenie z przyjemnością i relaksem? Jak nadać urządzeniu atrakcyjny wygląd, a do tego głębszy wymiar użytkowy? Motorola nie poprzestała na samym kolorze, poszła o krok dalej i zaangażowała się w poszukiwanie nowatorskich materiałów i tekstur, by nowe modele zapewniały unikalne wrażenia dotykowe. – Dla tych urządzeń opracowaliśmy innowacyjny materiał z dodatkiem odzyskiwanych fusów kawowych, który idealnie współgra z charakterem i nazwą koloru. Mocha Mousse to nie tylko piękny odcień, ale także krok w stronę bardziej zrównoważonych rozwiązań, co sprawia, że jesteśmy niezwykle podekscytowani tym projektem – mówi Ruben Castano. Dla projektanta istotne było połączenie sztuki, nowoczesnej technologii i świadomości ekologicznej, które pokazuje, że design może być zarówno piękny, jak i odpowiedzialny.
Wprowadzając kolor Mocha Mousse do swoich flagowych urządzeń, Motorola udowadnia, że smartfon może być równie wyrazisty i osobisty, jak modowy dodatek. Jednak najbardziej intrygującym aspektem tegorocznej współpracy marki z Pantone jest gra zmysłów. Technologia przestaje być jedynie narzędziem, a staje się wielowymiarowym doświadczeniem, które nie tylko widzimy, ale i odczuwamy na różnych poziomach.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.