Nowatorski koncept H&M Innovation Stories
Szwedzka marka odzieżowa kontynuuje działalność w duchu zrównoważonej mody, wprowadzając serię kapsułowych kolekcji „Innovation Stories”. Pierwsza z nich – „Science Story” – trafi do sprzedaży już 18 marca.
Zrównoważony rozwój jest od lat wpisany w główne cele H&M, a w tym roku – po dziewięciu latach od wprowadzenia na rynek ekologicznej kolekcji Conscious – szwedzka sieciówka powraca z zupełnie nową koncepcją. – Innovation Stories przenosi nasze eksperymenty na wyższy poziom – mówi Ella Soccorsi, Concept Designer w H&M. – Inicjatywa zachęca nas do współpracy z naukowcami i programistami, stawiając w centrum uwagi nasze postępowe pomysły.
Każda z trzech kapsuł będzie połączeniem „innowacyjnych, zrównoważonych tkanin i unikalnego designu”. Jak poinformowano, pierwsza – „Science Story” – dostępna będzie na stronie hm.com od 18 marca, a wszystkie trafią do sprzedaży jeszcze w sezonie wiosna-lato 2021.
W debiutanckim dropie znajdziemy, m.in. białe dżinsy z szerokimi nogawkami, lekko przyciętą białą koszulę z przeskalowaną kieszenią na piersi i geometryczną marynarkę, a także energetyczne akcesoria – naszyjnik z pomarańczowymi zawijasami i detalami z dżetów czy niebieskie okulary przeciwsłoneczne z plastikowymi oprawkami z recyklingu. Całość stworzona wyłącznie z materiałów przyjaznych środowisku – od tych, które już doskonale znamy, po nowe, takie jak Desserto, będące roślinną alternatywą dla skóry, produkowaną z kaktusa i EVO by Fulgar® – przędzy pozyskiwanej z oleju rycynowego.