„W tym numerze przyglądamy się związkom mody i folkloru. W poszukiwaniu inspiracji wybraliśmy się na sesje zdjęciowe do Meksyku, Tajwanu i na Podlasie”, pisze we wstępniaku czerwcowego numeru „Vogue Polska” redaktorka naczelna Ina Lekiewicz Levy. Sprawdzamy, co jeszcze znajdziemy w najnowszym wydaniu magazynu, do którego po raz pierwszy dołączono dodatek „Vogue Kids”.
Składamy hołd folklorowi – polskiemu i nie tylko
Sesja okładkowa „Kwiat paproci” inspirację czerpie ze słowiańskiej legendy. Kara Becker w swoim reportażu zgłębia sekrety koniakowskich koronczarek – kobiet, spod których rąk wychodzą zamówienia dla najsłynniejszych domów mody, takich jak Dior, Elie Saab, Louis Vuitton. Odkrywamy też Tajwan, który nie bez powodu jest nazywany najpilniej strzeżonym sekretem Azji, bo przez wiele lat pozostawał dla zachodnich turystów nieznany. Teraz Tajpej wyrósł na nową stolicę sztuki, designu i mody, a tutejsi projektanci łączą lokalne rzemiosło z globalnymi trendami. Z kolei w Meksyku, gdzie powstała trzecia sesja, odwiedzamy Oaxacę, najbardziej zróżnicowany etnicznie stan Meksyku.
Prezentujemy pierwsze wydanie „Vogue Kids”
Świętując Dzień Dziecka, oddajemy w ręce czytelników premierowe wydanie dodatku „Vogue Kids”. Znajdziemy w nim nie tylko najpiękniejsze ubrania i akcesoria dla dzieci, lecz także szczere rozmowy o macierzyństwie. – Nie boję się mówić, że czasami jestem zmęczona, denerwuję się, potrzebuję więcej czasu dla siebie – przyznaje Angelika Wierzbicka, gwiazda sesji okładkowej dodatku. Przygotowaliśmy też wywiady o edukacji seksualnej, dojrzewaniu czy nauce świadomego korzystania z internetu.
Rozmawiamy z legendarnym polskim projektantem Arkadiusem
9 czerwca w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi otworzy się wystawa „Arkadius, Wielkie Namiętności. Konfrontacje”. Jej tematem jest twórczość Arkadiusa, najsłynniejszego polskiego projektanta. „Porównywany do Alexandra McQueena, w latach zerowych opisywany przez media, od dziennikarzy polskich tabloidów począwszy, a na krytyczce mody Suzy Menkes w »The Sunday Times« skończywszy – dziś znów jest tematem rozmów, już nie jako geniusz znikąd, ale jako uznany artysta swojego czasu”, pisze Karolina Sulej. Arkadius czerpał z polskiej tradycji ludowej i religijnej. Dziś na Weremczuka patrzymy jak na przedstawiciela sztuki krytycznej. – Czuję, że wreszcie, po latach, jestem tutaj rozumiany – mówi w rozmowie.
Celebrujemy Miesiąc Dumy
Czerwiec to także Pride Month. Wkrótce pod obrady Sejmu trafi rządowy projekt ustawy o związkach partnerskich. Według badań równość par jednopłciowych wobec prawa popiera dwie trzecie społeczeństwa. W rozmowie z Anną Konieczyńską prof. UW dr hab. Jakub Urbanik, który na Wydziale Prawa i Administracji uczy prawa rzymskiego, tłumaczy, jak nowa regulacja wpłynie na życie codzienne osób LGBT+ w Polsce, także jego własne. – W działaniu ruchów emancypacyjnych widoczność jest kluczowa. Dlatego pokazanie światu, poprzez pewien rytuał, że chcemy być razem, ma znaczenie. Świadomość konstytucyjna i świadomość prawa w ogóle wzrosły. W ciągu ostatnich kilku lat o prawa osób queerowych walczono tak, jak o inne wolności. Osoby LGBT+ zrozumiały, że praworządność ma dla ich przyszłości fundamentalne znaczenie – mówi Urbanik.
Przedstawiamy aktywistów działających na rzecz swoich społeczności
„Swoją pracą kultywuje rzemiosło i zmienia życiorysy tysięcy osób. Na okładce »Vogue’a« promowała ideę, w którą głęboko wierzyła, a pod jej wizerunkiem widniało jedno słowo: HOPE (nadzieja). W tym czasie globalny popyt na idee niespodziewanie przerósł popyt na ubiór. O skuteczności Aurory świadczy nie tylko sukces Brother Vellies, ale i 1,4 miliarda dolarów, które inicjatywa 15 Percent Pledge przekierowała na konta czarnych przedsiębiorców, zmieniając dynamikę rynku” – tak o Aurorze James, kanadyjskiej aktywistce, w tekście „Odzyskiwanie tożsamości” pisze Kamila Wagner. Z kolei Karolina Sulej w „Modzie mimo wszystko” przygląda się 18 osobom z Ukrainy, Białorusi i Polski, które w ramach oddolnego programu Sustainable Fashion Design zaprezentują swoje kolekcje w Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych w Warszawie. Pokaz został zaplanowany na 24 maja, dzień po premierze czerwcowego wydania „Vogue Polska”.
Czerwcowy numer „Vogue Polska” w sprzedaży od 23 maja. Zamów go już dziś z jedną z dwóch okładek do wyboru na Vogue.pl.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.