„W nadchodzącym sezonie wiosna-lato 2025 motyw lustrzany odegrał znaczącą rolę na wybiegach. Projekty takich domów mody, jak Jil Sander, Prada, Fendi czy Versace, błyszczą w pełnym tego słowa znaczeniu. Szklana tafla stała się także inspiracją dla tego wydania”, pisze we wstępniaku redaktorka naczelna „Vogue Polska” Ina Lekiewicz Levy. Co jeszcze przygotowaliśmy dla czytelniczek i czytelników styczniowo-lutowego numeru?
Kamila Wagner typuje najnowsze trendy
„Mówi się o modzie, że jest lustrem. Że odbija nasze osobowości, aspiracje i przyzwyczajenia. Że można poprzez nią tłumaczyć niuanse epok i dekad, badać jednostki i społeczności. Na te odbicia warto patrzeć z dystansem, bo żadne z nich nie jest wierne ani kompletne. Zwykle pokazuje zaledwie lekko zniekształcony kawałek większego i bardziej skomplikowanego zjawiska”, pisze Kamila Wagner we wstępie do swojej rubryki „En Vogue”, w której prezentuje najnowsze trendy. Dlaczego moda od zawsze lubiła się z lustrem? Gdzie dziś znajdziemy lustrzane motywy? Jakie trendy dominują zimą 2025 roku?
Angelika Kucińska przypomina o ikonie paryskiej bohemy, Florence Henri
Zanim światem zawładnęła moda na selfie, ona jako pierwsza fotografowała się w lustrze. Badała zjawisko złudzenia optycznego, ustawiając do zdjęć kilka szklanych tafli, aby uzyskać jeszcze bardziej zaskakujący efekt. Na zawsze odmieniła fotografię, wynosząc naturalistyczną rejestrację zastanej rzeczywistości do poziomu konceptualnej sztuki, w której to fotograf ma władzę nad kadrem, a nie kadr nad fotografem. Porównywano ją do Mana Raya. „Dziś, fotografując własne odbicia, nawet nie wiemy, komu zawdzięczamy ten frywolny nawyk”, pisze o Florence Henri Angelika Kucińska w tekście „Po tej stronie lustra”.
Kamila Wagner rozmawia z Tracey Panek, archiwistką marki Levi’s
Posiada zdolność odbijania osobistych historii, małych momentów i wielkich społecznych przemian – tak o denimie mówi Tracey Panek, historyczka marki Levi’s. Jak organizuje się wystawy archiwalnych modeli? Jakie historie kryją się za każdą parą jeansów? Jak zrekonstruować 175-letnią historię marki? Na te pytania w tekście „Odbicia na błękicie” odpowiada Kamili Wagner.
Basia Czyżewska przybliża sylwetkę Petro Vladimirowa
„Ma 31 lat, zaistniał jako architekt-wizjoner-aktywista, który organizuje akcję wysyłania okien z odzysku do Ukrainy, a ostatnio otworzył galerię sztuki. W warszawskiej przestrzeni TBA prezentuje prace najważniejszych młodych artystów i artystek z Ukrainy, wkrótce też z Białorusi, Kazachstanu, Gruzji”, tak o Petro Vladimirowie w tekście „Tęsknię za widokiem stepu” pisze Basia Czyżewska. W swojej galerii wizjoner planuje otwarcie wystawy indywidualnej pochodzącego z Kijowa Vasyla Tkachenki.
Vic Carmen Sonne, gwiazda „Dziewczyny z igłą”, opowiada Arturowi Zaborskiemu o swojej drodze do kariery, a Anna Konieczyńska przepytuje twórców serialu „1670”
Już 17 stycznia do kin wchodzi film Magnusa von Horna „Dziewczyna z igłą”. Warto wcześniej poznać bliżej jego gwiazdę, duńską aktorkę Vic Carmen Sonne, którą zachwycają się krytycy. O jej nietypowej drodze do kariery pisze Artur Zaborski. Z kolei Anna Konieczyńska przepytuje twórców serialu „1670”, którego drugi sezon już niebawem pojawi się na Netflixie. Pierwszą odsłonę produkcji obejrzało aż 2,7 mln widzów serwisu, serial nagrodzono Orłami, a jego dialogi stały się memami. A tymczasem reżyser Maciej Buchwald i scenarzysta Kuba Rużyłło opowiadają, co bawi ich samych, i zdradzają sekretny składnik „1670”.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.