Znaleziono 0 artykułów
04.12.2020

Obsługa klienta: ekspercka, indywidualna, profesjonalna

04.12.2020
(Fot. Getty Images)

Innowacyjność, indywidualne podejście, wieloletnie doświadczenie na międzynarodowych rynkach. O tym, co wyróżnia BNP Paribas Wealth Management, rozmawiamy z Małgorzatą Skórską, dyrektor Centrum Wealth Management, oraz Barbarą Klepacką-Gancarz, dyrektor Regionalnego Centrum Bankowości Korporacyjnej.

Czym Bank BNP Paribas wyróżnia się na rynku w kwestii obsługi klientów z obszaru korporacyjnego i w zakresie Wealth Management?

Barbara Klepacka-Gancarz, dyrektor Regionalnego Centrum Bankowości Korporacyjnej: Wyróżnia nas zasięg globalny. Doświadczenie czerpiemy z pracy na rynkach międzynarodowych, z wieloletnich działań całej grupy, które pozwoliły stworzyć innowacyjne instrumenty dla klientów, w tym zamożnych i przedsiębiorstw. Zapewniamy kompleksową obsługę i indywidualne podejście. Mamy rozwinięte obszary specjalistycznych usług: zarządzanie środkami finansowymi, finansowania różnych strukturyzowanych transakcji, pomoc przy fuzjach i przejęciach. Jesteśmy liderem na rynku agro w Polsce. Jako jedyny bank na polskim rynku dokonujemy inwestycji kapitałowych – jesteśmy mniejszościowymi udziałowcami w polskich spółkach średniej wielkości. Wspieramy też naszych klientów korporacyjnych, którzy planują ekspansję na rynki zagraniczne.

Małgorzata Skórska, dyrektor Centrum Wealth Management: Korzystając ze stabilnej sytuacji banku numer jeden w strefie Euro oraz z 40-letniego doświadczenia grupy BNP Paribas, możemy jako Wealth Management dostarczać klientom produkty, które nie są kojarzone tylko z bankowością codzienną. To produkty na styku bankowości prywatnej i korporacyjnej, np.  wealth planning  – obejmujący sukcesję biznesową, strukturyzację transakcji, konsultacje w kwestiach prawno- podatkowych. Posiadamy również szereg instrumentów dedykowanych dla spółek celowych, tzw. Private Investment Vehicles. Oferujemy naszym klientom również inwestycje typu Private Placement tworzone na potrzeby indywidualnych potrzeb inwestorów. Naszym klientom możemy zaoferować również specjalistyczne produkty treasury oraz najlepsze na rynku produkty dnia codziennego. Warto podkreślić, że Bank BNP Paribas w zakresie bankowości prywatnej wyróżnia się absolutnie innowacyjnym podejściem czego potwierdzeniem są przyznane nam w ostatnim czasie kolejne cenne wyróżnienia. BNP Paribas Wealth Management został uznany za „Najbardziej Innowacyjny Private Banking” wg. magazyny Forbes, a także za „Najlepszą Bankowość Prywatną w Polsce” w rankingu Global Private Banking Awards 2020 organizowanym przez magazyn The Banker oraz Professional Wealth Management będący częścią gry Financial Times.

(Fot. Getty Images)

Jak ta innowacyjność przekłada się na bezpośrednie relacje doradców z klientami?

Małgorzata Skórska: Oferujemy klientom indywidualne, dostosowane do potrzeb danego klienta rozwiązania, bo do obsługi najbardziej wymagającego klienta potrzebne są szczególne narzędzia. Obsługa Klientów w dużej mierze opiera się o głębokiej relacji z doradcą , który nie jest tylko wykonawcą życzeń klienta. Umiejętnie słucha, zadaje pytania, przedstawia rozwiązania.

Barbara Klepacka-Gancarz: Kluczem jest myślenie strategiczne. Ale nie miałoby to znaczenia bez ciekawości biznesowej i otwartości w rozmowach. To nam daje przewagę. Nasi dorady są wyjątkowo uważni. Wiedzą, kiedy klient potrzebuje zaopiekowania. Zasięg, kapitał, dywersyfikacja – wszystko, co nam daje Grupa, przekładamy na bieżącą opiekę nad klientem. Klient może planować z doradcą każde przedsięwzięcie, łącznie z sukcesją i przekazaniem majątku.

Małgorzata Skórska: Pracujemy jako One Face to the Customer, obsługując danego klienta zarówno bankowości prywatnej, jak i korporacyjnej. Traktujemy klienta jako serce jego biznesu. Wspiera go więc cały zespół ekspertów banku specjalizujących się w określonych obszarach – maklerów, dealerów walutowych, ekspertów ds. inwestycji, finansowania biznesu, po ekspertów ds. sukcesji i planowania majątku i specjalistów od bankowości codziennej. 

Barbara Klepacka-Gancarz: Bankowość korporacyjną i Wealth Management łączy klient, który w relacji z BNP Paribas występuje albo jako właściciel czy menedżer wysokiego szczebla, albo jako osoba prywatna. Rozmawiamy z tą samą osobą o różnych aspektach życia. Widzimy, że klient jest pozytywnie zaskoczony, że otrzymuje od jednej osoby opiekę w różnych obszarach. Podstawą indywidualnego kontaktu jest spotkanie, choć część klientów woli teraz rozmowy telefoniczne. Klient ma cały czas kontakt z jedną dedykowaną mu osobą.

Małgorzata Skórska: Wszyscy Doradcy Wealth Management posiadają certyfikaty międzynarodowej organizacji (EFPA) European Financial Planning Association, które są potwierdzeniem ich wysokich kompetencji i umiejętności.

Jak budować zaufanie klienta?

Małgorzata Skórska: Zaufanie może być rozumiane na kilku płaszczyznach. Transparentność działania, konsekwencja, nowatorska oferta i partnerskie podejście budują zaufanie do instytucji. Gdy zdobędziemy zaufanie klienta, możemy z nim rozmawiać o kolejnych planach. To nie zawsze są łatwe rozmowy, dyskutujemy też o wyzwaniach, ryzyku i negatywnych konsekwencjach pewnych przedsięwzięć. To daje szerszą perspektywę – i klient to docenia.

Jak to się sprawdziło w ostatnich niepewnych miesiącach?

Barbara Klepacka-Gancarz: W mocno niestabilnym otoczeniu ekonomicznym kluczowe są szybka reakcja doradcy, elastyczne podejście, zrozumienie sytuacji. Podczas pandemii stanęliśmy przed nowymi wyzwaniami. Jeśli przedsiębiorca nie miał bufora finansowego, trudno było mu odnaleźć się w nowych warunkach. Bieżący kontakt z nami był bardzo istotny. Włączając rożne programy pomocowe, mocno wspieraliśmy naszych klientów. To też wpłynęło na szybkie wdrożenie skorygowanych działań biznesowych. Połączenie wielu aspektów umożliwiło wielu klientom wdrożenie strategii znacznie wcześniej niż były planowane. Tym klientom udało się wykorzystać lockdown do rozwoju.

Małgorzata Skórska: W ramach Wealth Management powstało Centrum Kompetencji, gdzie klienci, również prowadzący działalność firmową, mogli zasięgnąć porady. Takie natychmiastowe wsparcie antykryzysowe. Nikt na rynku tak szybko nie powołał nowej jednostki pomagającej klientom. To dowiodło, że zwłaszcza w niepewnych czasach, dajemy pewność. Unikatowość, profesjonalizm, mistrzostwo poznaje się w czasach turbulencji, kiedy są potrzebne szybkie reakcje. My tak właśnie działamy – pewnie i profesjonalnie.

Redakcja Vogue.pl
  1. Styl życia
  2. Społeczeństwo
  3. Obsługa klienta: ekspercka, indywidualna, profesjonalna
Proszę czekać..
Zamknij