Jak wynika z najnowszego raportu Business of Fashion „Gen-Z and Fashion in the Age of Realism”, pokolenie TikToka zmienia branżę mody. Dlatego nawet najwięksi gracze zabiegają o ich uwagę (i pieniądze). Oto siedem marek, które skutecznie zaskarbiły sobie uznanie młodych konsumentów.
House of Sunny: Wiralowe sukienki
Brytyjska marka podbiła serca zoomersów jakościowymi materiałami, oryginalnymi wzorami i prostymi krojami, które sprawdzą się na każdym typie sylwetki. Jednym z najpopularniejszych projektów House of Sunny jest sukienka Hockney, która stała się tiktokowym wiralem w 2020 r., gdy zagościła w szafie Kendall Jenner. W ofercie marki znajdziemy również swetry inspirowane latami 90., topy z nadrukami i wracające do mody skórzane bomberki.
Miaou: Micro is the new mini
Dua Lipa, Bella Hadid i Paloma Elsesser to tylko niektóre sławne fanki paryskiej marki, która wypłynęła na fali renesansu mody Y2K. Zoomerki pokochały ich odważne projekty, na czele z mikrospódniczkami, skórzanymi topami-paskami oraz gorsetami, które stały się przewrotnym symbolem wyzwolenia nowego pokolenia. Podobnie jak serial „Euforia”, którego bohaterki chętnie noszą projekty Alexii Elkaim, twórczyni Miaou.
Skims: Funkcjonalny minimalizm
Marka Kim Kardashian była skazana na sukces. Minimalistyczna paleta barw, szeroki wybór rozmiarów i mistrzowska strategia marketingowa sprawiły, że o Skims mówi się jako o „Apple’u mody”. Każda kolejna kolekcja marki wyprzedaje się w ciągu zaledwie kilku minut, po części za sprawą zoomerek, które wychwalają produkty marki na TikToku. Do ich must haves należą welurowe dresy, body typu solutionwear i przyjemne w dotyku szlafroki w sam raz na długie jesienne wieczory w domu.
Zara: Fast fashion inaczej?
Choć jak pokazują badania zasady zrównoważonego rozwoju są bardzo ważne dla pokolenia TikToka, to wśród najpopularniejszych w tej grupie wiekowej marek nie brakuje sieciówek, takich jak Zara, Revolve czy Shein, które oferują konkurencyjne ceny i szeroki wybór produktów. Wiele z nich z roku na rok rozbudowuje również bardziej ekologiczne kolekcje, wyprodukowane z materiałów z recyklingu, itd. Według raportu BoF niedoścignioną w tej kategorii marką pozostaje Zara.
Ugg: Pozycja obowiązkowa
Moda na kontrowersyjne buty trwa. Po wakacyjnych crocsach nadciąga sezon uggów. W wersji mini, do połowy łydki czy zakolczykowanych – zoomersi uwielbiają Uggi w każdym wydaniu przez cały rok. W tym sezonie szczególnie upodobali sobie model Tazz na wysokiej platformie, który niebawem zdetronizują włochate moon boots Fluff Momma. Na prawdziwych fanów marki czeka również kanapa Ugg od Harry’ego Nurieva z Crosby Studio.
Savage x Fenty: Dla wszystkich
Największą konkurencją Skims pozostaje Savage x Fenty, które zdetronizowało Victoria’s Secret, stając się ulubioną marką bieliźniarską zetów. W przeciwieństwie do marki Kim Kardashian koncept Rihanny to oczywisty wybór dla maksymalistek i maksymalistów. W ofercie znajdziemy bieliznę we wszystkich kolorach tęczy. Na dodatek Savage x Fenty pozostaje w trendzie ciałopozytywnej mody, oferując szeroki wybór projektów dla każdego. „Nigdy nie czułam się bardziej seksowna”, mówią zachwycone zoomerki w swoich tiktokowych recenzjach.
Gucci: Nowy luksus
Wydawałoby się, że włoski dom mody o przeszło stuletniej tradycji i pokolenie TikToka nie mają ze sobą wiele wspólnego. A jednak. Pod sterami Alessandra Michele’ego Gucci stało się najpopularniejszą marką luksusową wśród zoomersów (choć okazjonalnie wyprzedza ją Balenciaga). Młodzi miłośnicy mody równie chętnie kupują nowe kolekcje Gucci, co te sprzed dekad, w szczególności ubrania i dodatki projektu Toma Forda. W osiągnięciu sukcesu marce pomogli bez wątpienia młodzi ambasadorzy i idole zetów, jak Billie Eilish czy Harry Styles.
Więcej o wartości logo marek modowych przeczytacie w listopadowym wydaniu magazynu „Vogue Polska”. Do kupienia w salonach prasowych, online z wygodną dostawą do domu oraz w formie e-wydania.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.