„Peanuts” na tarczach Swatch
Słynna szwajcarska marka zegarków wypuściła na początku listopada serię z wizerunkami bohaterów kultowego komiksu „Peanuts” Charlesa M. Schulza. Charlie Brown, Lucy, Snoopy i reszta drużyny pojawiają się na tarczach sześciu zegarków z serii Swatch X Peanuts.
Fenomen „Fistaszków”
Zabawny komiks „Peanuts” wyszedł spod ręki amerykańskiego ilustratora Charlesa M. Schulza w 1950 r. Trafił na łamy gazet na całym świecie, dzięki czemu znalazł rzesze fanów. Skąd to powodzenie? Schulzowi udało się w bezpretensjonalny sposób połączyć poważny świat dorosłych z beztroską i pozorną naiwnością dzieci. Jego bohaterowie – Charlie Brown, Snoopy czy Lucy śmieszą, ale opowiadają też o codziennych zmaganiach z rzeczywistością, obśmiewają porażki, pokrzepiają.
Stali się idolami popkultury. Kolejne pokolenie fanów może śledzić ich przygody nie tylko w książkach, lecz także w cyklicznych programach Apple TV+. Od 2018 r. „Peanuts” współpracują z NASA, popularyzując wiedzę o kosmosie wśród najmłodszych.
Teraz paczka bohaterów Schulza – tańczący Snoopy, tańcząca Lucy, Charlie Brown na deskorolce i jego drużyna sportowa – ozdabia serię sześciu zegarków Swatch.
Miłośnicy serii mogą w projektach zegarków szukać ukrytych szczegółów – odniesień do konkretnych historii. To gratka dla fanów i kolekcjonerów. Na szlufce paska każdego modelu widnieje logo Peanuts, a do każdego zegarka dołączone jest specjalne opakowanie. Fani, którzy zbiorą wszystkie sześć modeli, dostaną specjalną ramkę umożliwiającą ekspozycję wszystkich elementów kolekcji.
Innowacyjność marki Swatch
Marka Swatch została założona w 1983 r. w Szwajcarii (na jednym z zegarków z serii Swatch X Peanuts widnieje Snoopy na tle flagi szwajcarskiej). Nazwa to połączenie dwóch angielskich słów „second” i „watch”, co trafnie określa jego funkcję – drugi zegarek. Drugi, czyli prywatny, nieoficjalny, oddający osobowość właścicielki lub właściciela.
To właśnie dzięki takiemu nastawieniu lekkie zegarki z tworzywa ozdabiają kolorowe grafiki, które powstają we współpracy ze znanymi artystami. Swatch Art Peace Hotel w Szanghaju to kreatywne laboratorium – miejsce rezydencji artystycznych, o które ubiegają się stypendyści z całego świata. Różnorodność i intensywność projektów marki jest ogromna, o czym może świadczyć tempo wdrażania projektów. Nowy wzór zegarka Swatch powstaje średnio co półtora dnia, dołączając do comiesięcznych nowości lub kolekcji specjalnych. Marka angażuje się w projekty sportowe – tworząc Swatch Proteam, popularyzuje takie dyscypliny, jak narty freestyle, BMX czy wyścigi dronów.
Z okazji premiery kolekcji Swatch X Peanuts w centrum Warszawy powstał gigantyczny mural. Został namalowany przy użyciu farb antysmogowych. Będzie służyć mieszkańcom do końca roku.
Zegarki Swatch X Peanuts są już dostępne online i w salonach Swatch.
Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.