Znaleziono 0 artykułów
26.11.2018

PETA nagradza etyczne marki

26.11.2018
Za kulisami pokazu Coach (Fot. Imaxtree)

Podczas gdy coraz więcej marek rezygnuje z futer, organizacja People for the Ethical Treatment of Animals wyróżnia działające etycznie firmy. Na liście nagrodzonych znalazły się m.in. Burberry, Coach i Alexandra K, Polka produkująca torebki noszone przez Meghan Markle. 

Walcząca o prawa zwierząt organizacja PETA przyczyniła się do tego, że coraz więcej marek zrezygnowało z używania naturalnych futer. W ciągu ostatniego roku bycie fur free zadeklarowało Burberry pod rządami Riccarda Tisciego, John Galliano, którego do zmiany podejścia skłoniła rozmowa z Danem Mathewsem z Pety, Versace (– Futra są passé – powiedziała Donatella w tym roku), Michael Kors (już w grudniu 2017 roku), a także Gucci, Giorgio Armani, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren i Calvin Klein. 

Przyznając swoje coroczne nagrody dla etycznych marek, PETA postanowiła nagrodzić starania wielkich domów mody. Na liście laureatów znaleźli się Coach, Burberry, Diane von Furstenberg i Michael Kors.

Za najbardziej postępowy tydzień mody uznano ten w Helsinkach, na którym nie można pokazywać ubrań wykonanych ze skóry. 

Najlepsze wegańskie torebki mają logo Alexandry K, która wykonuje je z jabłek. Polka, Aleksandra Kościkiewicz, przekonała już do nich Meghan Markle. Nagroda za najlepsze etyczne buty przypadła francuskiej marce Veja.

Za największego innowatora uznano Ecopel, czyli wiodącą firmę tworzącą sztuczne futro z recyklingowanych plastikowych butelek. 

Warto zwrócić uwagę także na to, że od niedawna sieciówki – Mango, H&M, Topshop i Zara (w sumie trzysta marek) nie wykorzystują w swoich kolekcjach moheru, a najbardziej progresywna platforma Asos.com zrezygnowała także z jedwabiu, piór i kaszmiru. Jednym zdaniem: Be the change you want to see in the world! 

Anna Konieczyńska
  1. Moda
  2. Zjawisko
  3. PETA nagradza etyczne marki
Proszę czekać..
Zamknij