Louis Vuitton kontynuuje tradycję modowego tournée, w którym największe domy mody pokazują kolekcje Pre-Fall w najdalszych zakątkach świata. Dyrektor kreatywny marki, Nicolas Ghesquière, na miejsce prezentacji wybrał Seul. Było spektakularnie, kinematograficznie i sentymentalnie. Przedstawiamy najważniejsze momenty i konteksty tego pokazu.
Dom mody po raz pierwszy pokazał kolekcję Pre-Fall na żywo
Choć kolekcje Resort (poprzedzające te główne, na wiosnę i lato) Louis Vuitton od lat pokazuje poza Paryżem, damskie propozycje z gatunku Pre-Fall do tej pory prezentował w formie lookbooków i kampanii. Na miejsce debiutu kolekcji Pre-Fall 2023 dyrektor kreatywny marki Nicolas Ghesquière wybrał Seul. Od lat zafascynowany atmosferą i historią południowokoreańskiej stolicy, wyjątkowo ceni też koreańskie kino i modę, w której luksus miesza się z wysokich lotów streetwearem.
Prezentacja kolekcji miała miejsce na moście Jamsugyo
Architektura jest, zaraz po modzie, największą miłością Ghesquiera – nawiązuje do niej w swych kolekcjach i pilnuje, by w komunikacji marek, którymi kieruje, odgrywała równie ważną rolę co ubrania. Fanów przyzwyczaił już więc do tego, że na miejsce między sezonowych pokazów wybiera największe architektoniczne perełki na świecie – w przeszłości były to chociażby dom Boba Hope’a w Palm Springs czy zaprojektowane przez Oscara Niemeyera Muzeum Sztuki Współczesnej Niterói w Rio de Janeiro. Prezentacja kolekcji Pre-Fall 2023 odbyła się na moście Jamsugyo wzniesionym nad rzeką Han i łączącym dystrykty Seulu Yongsan-gu i Seocho-gu.
Scenografię pokazu przygotował reżyser „Squid Game” Hwang Dong-hyuk
Ghesquière jest wielkim fanem koreańskiej kinematografii (jednym z jego ulubionych filmów jest „The Host: Potwór” w reżyserii Bonga Joo-ho). Do stworzenia oprawy wizualnej pokazu Pre-Fall 2023 zaprosił reżysera serialu „Squid Game”, Hwanga Dong-hyuka. Nie był to jednak jedyny związek z jedną najgłośniejszych i najpopularniejszych produkcji ostatnich lat.
Pokaz otworzyła gwiazda „Squid Game” i ambasadorka Louis Vuitton Jung Ho-yeon
Jung Ho-yeon, która jeszcze przed sukcesem serialu „Squid Game” robiła karierę w branży mody (zajęła drugie miejsce w programie „Korea’s Next Top Model, a pierwszy raz na pokazie Louis Vuitton wystąpila w 2016 r.), ambasadorką francuskiego domu mody została w październiku 2021 r. Pokaz Pre-Fall 2023 w Seulu otworzyła w stylizacji złożonej ze skórzanej spódnicy przed kolano, ortalionowej kurtki i masywnych botków. Look ten doskonale zapowiadał kierunek, w którym utrzymana miała być nowa kolekcja Ghesquière’a.
Najnowsza kolekcja Ghesquière’a to wariacja na temat klasyków Louis Vuitton
Nie ma chyba większego orędownika retrofuturyzmu w modzie niż Ghesquière. Projektant znakomicie przekłada historyczne motywy oraz te zaczerpnięte z archiwum Louis Vuitton, na współczesny język mody rysując pomost między elegancją a streetwearem, a także luksusem i łatwą w noszeniu, mocno osadzoną w popkulturze modą. W kolekcji Pre-Fall 2023 zaprezentował klasyki marki w odświeżonej odsłonie: charakterystyczny monogram występował w rozmiarze mikro i pokrywał proste akcesoria lub uzupełniał wzór w szachownicę, garnitury w duchu dyskretnego luksusu przeplatały się z sylwetkami w sportowym stylu, marynarki miały typowe dla projektów Ghesquière’a szerokie i zaokrąglone ramiona i towarzyszyły skórzanym spódniczkom mini.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.