Znaleziono 0 artykułów
22.04.2022

Bottega Veneta na Biennale: Taneczny performance, limitowana kolekcja i premiera kampanii

22.04.2022
Fot. materiały prasowe

Bottega Veneta pod kreatywnym przywództwem Matthieu Blazy’ego jeszcze mocniej zacieśnia swoje relacje ze światem sztuki. Podczas trwającego właśnie Biennale w Wenecji zaprezentowała pierwszą odsłonę jesiennej kampanii, wypuściła kolekcję, inspirowaną legendarnymi maszynami do pisania Olivetti, a wspólnie z Pinault Collection zorganizowała serię performance’ów „Dance Studies”, inspirowanych wystawą Bruce'a Naumana „Contrapposto Studies”.

Po udanym debiucie na tygodniu mody w Mediolanie, dyrektor kreatywny Bottegi Venety Matthieu Blazy pokazuje, że jest nie tylko utalentowanym projektantem, ale że bliskie są mu także powiązania mody ze sztuką. Łączy go to na pewno z szefem spółki Kering, do której należy marka. Wspólnie z koneserem i mecenasem kultury François Pinaultem aktywnie pozycjonują Bottegę Venetę podczas trwającego właśnie Biennale w Wenecji.

Fot. materiały prasowe

Na początek – kampania. A właściwie jej zajawka, bo dom mody ujawnił na razie jedno zdjęcie z pierwszej sesji wizerunkowej pod kreatywną batutą Blazyego. Ogromny billboard ze zdjęciem autorstwa Malica Bodiana (to jego pierwszy tak duży projekt) zawisł na murach kościoła San Geremia, tuż przy weneckich kanałach. Decyzja ta była ukłonem w stronę historii marki – choć BV ma siedzibę w Mediolanie, założona została w Vicenzie, około godzinę jazdy od Wenecji.

Fot. materiały prasowe

Podczas samego Biennale Blazy i Pinault zorganizowali serię tanecznych perfomance’ów „Dance Studies”, które powstały w oparciu o trwającą wystawę Brucea Naumana „Contrapposto Studies”. Inaugurującą projekt kolację połączono z występem greckiej choreografki Lenio Kaklei. Za elementy scenografii służyły metalowe bryły, obecne wcześniej na mediolańskim pokazie marki, z kolei kostiumy zaprojektował sam Blazy. – W naszej pracy nieustannie badamy temat ruchu i poruszającego się ciała – mówi projektant. – Współpraca z Lenio, która używa ruchu w tak radykalny i piękny sposób, jest przestrzenią, w jakiej ten radykalizm zderza się z ubraniem.

Fot. materiały prasowe

Oprócz tego, marka przygotowała też kapsułową kolekcję inspirowaną klasycznymi maszynami do pisania marki Olivetti. Torebki „Cabat” nawiązują kształtem i kolorystyką do tych legendarnych urządzeń i zostały zaprezentowane we wnętrzach salonu wystawowego Olivetti projektu Carla Scarpy.

 

Michalina Murawska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Bottega Veneta na Biennale: Taneczny performance, limitowana kolekcja i premiera kampanii
Proszę czekać..
Zamknij