Bottega Veneta pod kreatywnym przywództwem Matthieu Blazy’ego jeszcze mocniej zacieśnia swoje relacje ze światem sztuki. Podczas trwającego właśnie Biennale w Wenecji zaprezentowała pierwszą odsłonę jesiennej kampanii, wypuściła kolekcję, inspirowaną legendarnymi maszynami do pisania Olivetti, a wspólnie z Pinault Collection zorganizowała serię performance’ów „Dance Studies”, inspirowanych wystawą Bruce'a Naumana „Contrapposto Studies”.
Po udanym debiucie na tygodniu mody w Mediolanie, dyrektor kreatywny Bottegi Venety Matthieu Blazy pokazuje, że jest nie tylko utalentowanym projektantem, ale że bliskie są mu także powiązania mody ze sztuką. Łączy go to na pewno z szefem spółki Kering, do której należy marka. Wspólnie z koneserem i mecenasem kultury François Pinaultem aktywnie pozycjonują Bottegę Venetę podczas trwającego właśnie Biennale w Wenecji.
Na początek – kampania. A właściwie jej zajawka, bo dom mody ujawnił na razie jedno zdjęcie z pierwszej sesji wizerunkowej pod kreatywną batutą Blazy’ego. Ogromny billboard ze zdjęciem autorstwa Malica Bodiana (to jego pierwszy tak duży projekt) zawisł na murach kościoła San Geremia, tuż przy weneckich kanałach. Decyzja ta była ukłonem w stronę historii marki – choć BV ma siedzibę w Mediolanie, założona została w Vicenzie, około godzinę jazdy od Wenecji.
Podczas samego Biennale Blazy i Pinault zorganizowali serię tanecznych perfomance’ów „Dance Studies”, które powstały w oparciu o trwającą wystawę Bruce’a Naumana „Contrapposto Studies”. Inaugurującą projekt kolację połączono z występem greckiej choreografki Lenio Kaklei. Za elementy scenografii służyły metalowe bryły, obecne wcześniej na mediolańskim pokazie marki, z kolei kostiumy zaprojektował sam Blazy. – W naszej pracy nieustannie badamy temat ruchu i poruszającego się ciała – mówi projektant. – Współpraca z Lenio, która używa ruchu w tak radykalny i piękny sposób, jest przestrzenią, w jakiej ten radykalizm zderza się z ubraniem.
Oprócz tego, marka przygotowała też kapsułową kolekcję inspirowaną klasycznymi maszynami do pisania marki Olivetti. Torebki „Cabat” nawiązują kształtem i kolorystyką do tych legendarnych urządzeń i zostały zaprezentowane we wnętrzach salonu wystawowego Olivetti projektu Carla Scarpy.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.