Pod koniec stycznia w warszawskim hotelu H15 zaprezentowano kapsułową kolekcję polskiej marki na sezon wiosna-lato 2020, która inspirowana była sześcioma gatunkami muzyki. Wśród gości znalazły się Kasia Sokołowska, Marta Kuligowska i Ewa Ewart.
O tym, że moda chętnie czerpie ze świata sztuki, wiadomo nie od dzisiaj. Każdego roku projektanci wielkich domów mody i niezależnych marek tworzą kolekcje zainspirowani dokonaniami artystów w zakresie literatury, kina, architektury i sztuk wizualnych. Najnowszym przykładem przenikania się światów mody i sztuki jest kolekcja Deni Cler na sezon wiosna-lato 2020, w której marka zwraca się ku różnorodności muzycznego świata.
W kapsułowej kolekcji „Musica Nell’Aria”, czyli „Muzyka w powietrzu”, znalazło się aż 240 modeli podzielonych na sześć modułów, inspirowanych wybranymi gatunkami muzycznymi – Swing, Jazz, Opera, Country, Chillout i Canzone Italiana. Premiera nowej kolekcji Deni Cler odbyła się pod koniec stycznia w warszawskim hotelu H15 Boutique Hotel & Residence. Wiosenno-letnią propozycję marki podziwiały, m.in. Kasia Sokołowska, Marta Kuligowska, Iza Kuna i Ewa Ewart.
W linii Swing znalazły się klasyczne stylizacje – eleganckie sukienki, spódnice i żakiety w przygaszonych odcieniach zieleni, żółci i granatu, które idealnie sprawdzą się na co dzień. Z kolei Jazz był ukłonem w stronę klasycznego krawiectwa. W module tym znalazły się monochromatyczne garnitury w tonacjach szarości i bieli. Projekty na wieczorne wyjście, takie jak delikatne, zwiewne sukienki w pastelowych kolorach i eleganckie bluzki z wiązaniami, zaprezentowano w Operze. W Country królował oczywiście dżins i bardziej użytkowe fasony w narodowych barwach Stanów Zjednoczonych. W Chilloucie powróciły sukienki, tym razem w wersji casualowej. Ostatnia kapsuła, Canzone Italiana, była inspirowana ikoną kina, Sophią Loren, i włoską modą lat 50-tych i 60-tych. Klasyczne sylwetki wzbogacono tu o wyraziste barwy i złote zdobienia zgodnie z zasadą more is more.
– Inspiracją do stworzenia kolekcji była muzyka – powiedziała Iwona Kossmann, prezes Deni Cler. – Cała kolekcja składa się z 240 modeli przygotowanych w sześciu kapsułach, stworzonych na bazie kolejnych gatunków muzycznych. Rozpoczyna ją Swing ze stylizacjami głównie dziennymi. Następnie Jazz z propozycjami do pracy. Wieczorowo-wizytową odsłonę znajdziemy w Operze. Country to nasz pomysł na weekend. Sezon letni otwiera Chillout, który naturalnie przechodzi w Canzone Italiana, czyli „Włoską piosenkę”, z letnimi sukienkami na czele – dodała.
Deni Cler to polska marka z włoskim rodowodem, która istnieje na rynku nieprzerwanie od blisko pół wieku. W przeciwieństwie do wielu rodzimych brandów, nie przeszedł radykalnych przemian, bo nigdy nie były one firmie potrzebne. Ubrania z metką Deni Cler nieprzerwanie kojarzą się z najwyższej jakości tkaninami, eleganckimi fasonami i wzornictwem, które mimo zmieniających się trendów, pozostaje ponadczasowe.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.