Znaleziono 0 artykułów
28.06.2024

Premierowo na Vogue.pl: kolekcja biżuterii Ronda marki Umiar

28.06.2024
Fot. Ganna Goncharova

Polska marka Umiar bawi się kontrastami w swojej kolekcji najnowszej biżuterii Ronda, osiągając doskonałą harmonię i zachwycając przeskalowanymi złotymi i srebrnymi pierścieniami czy naszyjnikami i bransoletkami z intrygującą fakturą.

Wbrew nazwie swojej marki Malwina Wysińska i Magdalena Brzozowska w najnowszej kolekcji serwują nam zachwyty bez umiaru.

Doskonałe koło i harmonia oparta na kontrastach w kolekcji Ronda marki Umiar

– Koło – doskonała figura nieskończoności to dla nas symbol nieograniczonego ruchu od – do oraz wszystkiego, co między – mówią założycielki marki Umiar, Malwina Wysińska i Magdalena Brzozowska. Swoją najnowszą kolekcję biżuterii nazwały Ronda – to nawiązanie do koła, obecnego w wyoblonych formach kolczyków i pierścionków oraz do ruchu kolistego, którym oplatane są wybrane modele naszyjników i bransoletek. Malwina i Magdalena w kolekcji Ronda postawiły również na kontrast form i faktur, wydobywając z tego zestawienia urodę i moc klasycznej harmonii. 

Fot. Ganna Goncharova

W premierowej kolekcji znajdziemy ręcznie robioną biżuterię ze szlachetnego srebra i złota w dwóch rodzajach, zróżnicowanych wykończeniem i technologią wykonania. Uwagę przyciągają swoją skalą spektakularne, doskonale obłe czy też pękate, ogromne złote i srebrne pierścienie czy masywne kolczyki koła oraz nausznice maxi, które mimo wszystko wpisują się w minimalistyczny styl. Projektantki zdecydowały się na modele o wyoblonym cylindrycznym kształcie pieczołowicie polerowane na gładko, by osiągnąć efekt wodnej tafli, w której można przeglądać się jak w lustrze. – Ten sposób wykończenia daje nie tylko wspaniały efekt optyczny, jest dla nas również znakiem tego, że ostatecznie każdy z naszych projektów wychodzi z pracowni w świat, stając się naturalnie i zamierzenie spotkaniem różnorodnych, a zarazem spójnych estetyk – podkreślają twórczynie marki Umiar.

Fot. Ganna Goncharova

Oczu nie można oderwać także od biżuteryjnych duetów limitowanych naszyjników i bransoletek. Pierwszy z nich ma kształt delikatnych linii i fal – symbolu przepływu idei i kształtów pomiędzy elementami. Cieniutki, srebrny drucik, tak zwany filigran, został dekoracyjnie nawinięty na podstawę, tworząc ornamentalne taśmy przypominające prążkowane paski naturalnego jedwabiu w typie wykwintnych tkanin moiré.

Fot. Ganna Goncharova

Mora, nazywana z francuska moiré – typ tkaniny w wyrafinowany deseń z prążków, przypominający fale na wodzie to także jedna z inspiracji do powstania kolekcji Ronda. – Fakturę tego niesamowitego materiału starałyśmy się symbolicznie oddać w strukturze naszyjników i bransoletek-pasków, owiniętych srebrnym filigranem. Oryginalna mora powstaje przez tak zwane morowanie, ściskanie tkaniny w obrotowych walcach, które zmieniają matową bazę w mieniący się wzór. Obie jesteśmy absolwentkami wzornictwa, nie pozostajemy więc obojętne na technikę, która umożliwia wszelkie działanie twórcze. Siła i ruch mechanicznych walców świetnie korespondują z cylindrycznymi pierścionkami i kolczykami dopełniającymi kolekcję Ronda – zdradzają Malwina i Magdalena.

Fot. Ganna Goncharova

Pozorne przeciwieństwa w kampania kolekcji Ronda marki Umiar

– Praca z kontrastami to kompozycja – zestawienie rozmaitych części w harmonijną całość. Jest to oczywiście uproszczenie, ale takie, które pozwala w szybki sposób wydobyć esencję kolekcji Ronda i towarzyszącej jej sesji. Garderobę klasycznie uznawaną za damską zestawiamy z męskimi inspiracjami; nonszalancki, pełen objętości kok z dopracowanym, mokro zaczesanym lookiem; formy przeskalowane z przylegającymi; czerń z bielą. Te ostatnie, to również mieszanka. Choć skrajne, w teorii pozostają odcieniami – połączeniem rozmaitych barw, które przynosi mocny, klarowny efekt. Dla równowagi tło kadru zostało uproszczone do minimum – jest to ukłon w stronę minimalizmu, który był i jest fundamentem naszej marki – opowiadają o założeniach kampanii projektantki.

Fot. Ganna Goncharova

Biżuteria z nowej kolekcji dostępna jest w sklepie internetowym umiar.pl oraz w Jewellery Bar, butiku flagowym marki przy placu Przymierza 4 w Warszawie. 

Zdjęcia: Ganna Goncharova
Modelka: Maria Pender / X MANAGEMENT
Stylizacje: Magdalena Brzozowska, Malwina Wysińska
Makijaż i włosy: Iza Kućmierowska
Wideo: Paweł Rosłaniec

Paulina Klepacz
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Premierowo na Vogue.pl: kolekcja biżuterii Ronda marki Umiar
Proszę czekać..
Zamknij