Nowa kampania Levi’s zamiast zachęcać do zakupów, inspiruje do dobrych praktyk. „Kupuj lepiej, noś dłużej” – brzmi hasło kampanii. Przy czym „dłużej” oznacza dekady.
– Moje ulubione levisy są z lumpeksu i prawdopodobnie są starsze ode mnie – mówi Jaden Smith w nowej kampanii denimowego brandu. W tym sezonie marka po raz kolejny razem z młodymi liderami zmiany namawia do przemyślanych wyborów konsumenckich i wspierania odpowiedzialnych inicjatyw. Hasło kampanii brzmi „Kupuj lepiej, noś dłużej”. Przy czym „dłużej” nie oznacza kilku sezonów, a dekady i pokolenia.
Levi’s namawia nie tylko do odpowiedzialnego kupowania, lecz także do dbania o ubrania, dawania im drugiego życia. Zachęca, by szukać levisów w drugim obiegu i w drugi obieg wypuszczać – odsprzedawać, gdy się znudzą. Przypomina, że można je naprawiać i przerabiać w jednym z Tailor Shopów prowadzonych przez markę. – Rzeczy z drugiej ręki mają swoją historię i jest w tym coś wyjątkowego – mówi Emma Chamberlain, influencerka i ekspertka od mody vintage, jedna z bohaterek kampanii. Udowadnia, że żeby mieć świetne markowe ubranie, nie trzeba sięgać po nowe produkty. Chamberlain i Levi’s lansują modę na oszczędność. Zauważają, że w ciągu ostatnich dwóch dekad liczba ubrań, które mamy w szafach, podwoiła się, a to niedobre ani dla naszych portfeli, ani dla środowiska. Mniej, znaczy lepiej.
Kampania podnosi świadomość w wielu obszarach. Przypomina o transparentnej produkcji, innowacyjności w szukaniu trwałych materiałów i odpowiedzialnej konsumpcji. To zmiana języka reklamy i sposobu myślenia o produkcji, do których przywykliśmy. – Inwestujemy w jakość, w produktach szukamy trwałej wartości – mówi Paul Dillinger, wiceprezes Levi’s ds. innowacji. Ma na myśli wartość sensu stricto, ale też tę sentymentalną i symboliczną. Połączenie trzech komponentów – marki, doskonałego wykonania i emocji – sprawia, że ubrania Levi’s nie starzeją się. Zachowują wartość rzeczywistą i estetyczną. Zgodnie z hasłem kampanii – można nosić je dłużej.
Marka wspiera działania na rzecz klimatu, inwestuje w odpowiedzialne technologie i materiały, takie jak bawełna konopna, promuje zrównoważone praktyki produkcyjne, jak na przykład „Water <Less”. Już dziś około dwóch trzecich produktów Levi’s powstaje przy mniejszym zużyciu wody. Pozwoliło to zaoszczędzić w ostatnim czasie ponad 4 mld litrów wody i recyklingować 10 mld litrów.
Z innowacji Levi’s mogą korzystać i rozwijać je wszystkie zainteresowane firmy, są dostępne w systemie open source. Levi’s oddaje im know-how za darmo, w słusznej sprawie.
W słusznej sprawie działa też sześcioro ambasadorów kampanii. – Sami jesteśmy innowatorami, więc celebrujemy pionierów. W tych młodych ludziach usłyszeliśmy swój głos – mówi Jennifer Sey, prezeska Levi’s. Wybór marki padł na meksykańską aktywistkę klimatyczną Xiye Bastidę, Melati Wijsen, która już jako nastolatka doprowadziła do zakazu używania plastikowych toreb, słomek i styropianu na rodzinnej wyspie Bali, Marcusa Rashforda MBE – brytyjskiego piłkarza, filantropa i działacza na rzecz osób bezdomnych i dzieci z ubogich rodzin. Pozostali to wspomniana Emma Chamberlain, Jaden Smith i Xiuhtezcatl – młody muzyk, który rapuje o sprawiedliwości klimatycznej. W najbliższych miesiącach marka pokaże filmy wideo z każdym z nich w roli głównej. Na pierwszym planie są tu idee, ubrania Levi’s – na drugim.
Emma Chamberlain
Jaden Smith
Jaden Smith
Marcus Rashford
Marcus Rashford
Melati Wijsen
Melati Wijsen
Melati Wijsen
Xiya Bastida
Xiya Bastida
Xiuhtezcatl
Xiuhtezcatl
Xiuhtezcatl
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.