Premierowo na Vogue.pl: Kolekcja Aporeei
Organiczne kształty, nietypowe wycięcia, gra fakturą. Na rynku pojawiła się właśnie nowa marka. Aporeei to dzieło Beaty Modrzyńskiej, która postanowiła stworzyć ubrania funkcjonalne, zgodne z ideą zrównoważonej mody i nieoczywiste w zakresie wzornictwa.
Beata Modrzyńska pracując nad swoją kolekcją dyplomową w Geneva University of Art and Design, eksperymentowała z przekształcaniem konturów ciała w wektory i krzywizny. Ten proces stał się inspiracją także do stworzenia jej autorskiej marki.
W efekcie powstały trencze z okrągłym kołnierzem, swetry z „dziurami” na golfach, wielowarstwowe sukienki i dopasowane, niemal przezroczyste, staniki i legginsy w cielistym odcieniu. Jak mówi Modrzyńska, jej kolekcja jest pozasezonowa, a nawet więcej, „asezonowa”.
Nawet logotyp aporeei jest zniekształcony i stworzony z „miękkich” linii. Wygląda tak, jakby ktoś patrzył na niego przez rybie oko.
Aporeei to także marka-koncept. Po pierwsze – ekologiczny. Projektantka swoją kolekcję wykonała w duchu upcyklingu, posługując się przede wszystkim dekonstrukcją. Po drugie, równolegle do wypuszczenia kolekcji, napisała swój manifest. Oto jego fragment:
„Aporeei to marka modowa bez sztywnych tożsamości, w płynnej relacji z wielością dostępnych narracji. Chcąc wnieść coś specjalnego w ten codzienny rytuał ubioru, Beata Modrzyńska tworzy produkty o opływowych liniach i estetyce, która nie wyklucza. Główna linia marki spaja w ubraniu to, co pragmatyczne z tym, co wymyka się prostym definicjom”.
Zdjęcia Tatiana i Karol
Modelka Iza Bielawska, Selective
Stylizacja Agnieszka Paluszyńska
Włosy & Make-up Aga Brudny, Art Faces