Premierowo na Vogue.pl: Kolekcja Kreist wiosna-lato 2020
Dżins, pióra, kryształy i architektura z końca lat 70. to najświeższe inspiracje Krzysztofa Stróżyny.
– Kocha Hollywood lat 70. i Cher, ale urodziła się w latach 90., więc do tego okresu również ma sentyment. Uwielbia denim, dlatego najchętniej nosi go od stóp do głów. Nawet jej akcesoria, torebka i buty są dżinsowe – mówi Krzysztof Stróżyna, opisując dziewczynę, która nosi rzeczy jego marki Kreist. – Przy pracy nad kolekcją wyobrażałem sobie, że moja bohaterka mieszka w Collegium Altum.
Budynek poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego, w którym powstała kampania, został wybudowany pod koniec lat 70. i wciąż utrzymuje atmosferę tamtej epoki. Kamienne okładziny, boazeria, niedoświetlone korytarze stały się scenerią onirycznej sesji Łukasza Jasiukowicza. Architektura i stylizacja, makijaż, ale też włosy oraz sposób pozowania podkreślają retro charakter najnowszych trendów. Nie są tu one jednak bezpośrednim odniesieniem do vintage’u. W ulubionym denimowym looku Stróżyny pojawiają się widoczne na tygodniach mody naturalne strusie pióra, a w białym zestawie dopinane są frędzle z kryształków. Logomania przybiera klasyczną postać logotypu na klamrze paska, ale też zmienia się w regularny nadruk na materiale. Znakiem rozpoznawczym projektanta obok denimu pozostaje jednak przede wszystkim seksowna sylwetka z nogami do nieba w stylu Sharon Tate, ale też odtwórczyni roli tej gwiazdy w filmie Quentina Tarantino – Margot Robbie.