Kolekcją „New Romantic” Robert Kupisz przenosi nas do londyńskich klubów nocnych lat 80. Nowa linia marki QΠШ powstała z inspiracji ekstrawaganckimi stylizacjami, mocnym makijażem i barwnym życiem brytyjskich subkultur punkowych.
Kolekcja „New Romantic” to nostalgiczna podróż Roberta Kupisza do czasów licealnych. To wtedy projektant uczęszczał do artystycznej szkoły, gdzie wraz z rówieśnikami szukał sposobów na wyrażanie siebie. – Pamiętam moje koleżanki, które były wystylizowane w aksamitne surduty oraz żaboty. Nosiły długie grzywy, a z czasem postawiły na irokezy i założyły skórzane kurtki. Wszystkie ubrania przerabiały samodzielnie. Dodawały hafty, ćwieki, nawet na butach. Jako tancerz stawiałem wówczas na bardziej klasyczne stylizacje, ale kreatywna ekspresja tamtej dekady i mojego środowiska zapadły mi głęboko w pamięć. Tak bardzo, że stały się motywem przewodnim nowej kolekcji – mówi projektant.
W linii „New Romantic” znajdziemy marynarki, luźne sukienki, zmysłowe spódnice, szerokie spodnie oraz znane ze wcześniejszych kolekcji oversize’owe T-shirty i koszule. Niektóre modele są ręcznie złocone, a tkaniny zdobią nadruki w kształcie rombów. Paleta kolorów obejmuje zgaszone odcienie brązów, beżów, czerni i bieli. Marka QΠШ dba o środowisko, dlatego większość projektów powstała z materiałów oznaczonych takimi certyfikatami, jak OEKO-TEX® czy GOTS. Cała kolekcja została uszyta i wyprodukowana w Polsce.
Zdjęcia do kampanii reklamowej wykonała Agata Serge. To już kolejna współpraca fotografki i projektanta. – Robert opowiedział mi o założeniach kolekcji, która nawiązywała do lat 80. i jego wspomnień z młodości. Po obejrzeniu projektów zgodnie stwierdziliśmy, że ta sesja musi być wyjątkowa, zarówno w pomyśle, jak i w jej wykonaniu. Powinna nawiązywać do charakteru inspiracji, ale jednocześnie być współcześnie podana. Od pewnego czasu fotografuję głównie aparatami analogowymi i nasza sesja, jako pierwsza w tym stylu, została w całości przygotowana na filmie negatywowym – powiedziała artystka.
Kolekcji towarzyszy także film promocyjny autorstwa Pawła Grabowskiego, w którym wystąpiły Natalia Napieralska i Stasia Buka. Za makijaż odpowiadała Kama Jankowska. Tło dla sesji zdjęciowej i nagrania stanowiła pomarańczowa scenografia z geometrycznymi elementami autorstwa Ewy Iwańczuk. Pieczę nad produkcją trzymała Ania Borowska z Art Works.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.